Gå til innhold

Nå kommer Acers lynraske 165 hz-skjerm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I tillegg til Predator XB271HU, lanserer også Acer Predator XB271HK. Sistnevnte skjerm ser identisk ut og har også støtte for G-Sync, men kommer med 4K-oppløsning og et tregere 60 hz-panel med 300 nits lysstyrke.

Hadde den vært 144 hz skulle jeg vurdert det, er sikkert stiv priset rundt 10 000 kr.

Lenke til kommentar

I tillegg til Predator XB271HU, lanserer også Acer Predator XB271HK. Sistnevnte skjerm ser identisk ut og har også støtte for G-Sync, men kommer med 4K-oppløsning og et tregere 60 hz-panel med 300 nits lysstyrke.

Hadde den vært 144 hz skulle jeg vurdert det, er sikkert stiv priset rundt 10 000 kr.

De fleste av dagens maskiner sliter nok med å kjøre 60fps på 4K som det er.

Trenger du mer enn 60hz så er det jo bare å gå for den skjermmodellen som ikke er 4K :)

Endret av Feenyx
Lenke til kommentar

Har selv lagt inn en forhåndsbestilling på Asus pg279q. Men denne ser ut til å bli litt rimeligere samtidig som den på bildene også ser ut til å være et steg opp fra forrige versjon byggemessig også. Men bilder kan så klart lyve.

X34 frister også enormt, men prisen er jo rimelig i overkant for å si det mildt.

Lenke til kommentar

Var alt for stiv pris til at jeg ville ha vurdert den. Man får jo 32" ultrawide til samme pris som denne.

Synes 32" ultrawide er for liten. Må ha 34" minst i mine øyne, da dette gir den samme panelhøyde som en vanlig 27" 16/9 skjerm.

Var en skriveleif, mente seff 34"

Lenke til kommentar

Trenger du mer enn 60hz så er det jo bare å gå for den skjermmodellen som ikke er 4K :)

Mange av 4K skjermene takler ganske bra hastigheter med 2K oppløsning. Det er også en mulighet om man vil ha en 2-i-1 skjerm med høy oppløsning til 2D og høy hastighet til spilling. Nedskalering med faktoren 2 gir i prinsippet like god bildekvalitet som en ekte 2K skjerm. Dette blir også lettere for skjermkortet enn 2560*1440.
Lenke til kommentar

Mange av 4K skjermene takler ganske bra hastigheter med 2K oppløsning. Det er også en mulighet om man vil ha en 2-i-1 skjerm med høy oppløsning til 2D og høy hastighet til spilling. Nedskalering med faktoren 2 gir i prinsippet like god bildekvalitet som en ekte 2K skjerm. Dette blir også lettere for skjermkortet enn 2560*1440.

Mener du at man faktisk kan skru opp frekvensen på noen 4K skjermer hvis man setter ned oppløsningen? Mulig jeg tolket feil, men hvilke skjermer da isåfall?

Lenke til kommentar

Mener du at man faktisk kan skru opp frekvensen på noen 4K skjermer hvis man setter ned oppløsningen? Mulig jeg tolket feil, men hvilke skjermer da isåfall?

Det stemmer. Jeg har sett det i manualen til 4K skjermer før, men husker ikke hvilke. Jeg gjorde en kjapp sjekk med et par populære skjermer nå og de hadde ikke den muligheten. (Asus Rog 4K 28" og en Samsung 4K 28")
Lenke til kommentar

HDMI v2 er dårlig standard, det fine med den er den kan ha lyd i 7.1 kanaler, direkte til forsterkeren.

Men til bilde er nok displayport eller MHL foretrekket istedenfor. DVI går vel greit.

Hadde vært bra om det finnes hybrider melllom 2560*1440 og 120 hz eller 4k 60 hz ja,

Siden jeg antar de fleste syns 1440 på over 24" blir for mange pixler man ser.

Lenke til kommentar

Har selv lagt inn en forhåndsbestilling på Asus pg279q. Men denne ser ut til å bli litt rimeligere samtidig som den på bildene også ser ut til å være et steg opp fra forrige versjon byggemessig også. Men bilder kan så klart lyve.

X34 frister også enormt, men prisen er jo rimelig i overkant for å si det mildt.

Asus sin modell med identiske spesifikasjoner og bedre byggekvalitet, ble solgt hos komplett for 7990kr hvis man forhåndsbestilte. Har hatt denne selv noen uker nå. Fantastisk skjerm. Spesielt at tek.no omtaler Acer sin skjerm men ikke Asus si , da Asus allerede er levert de første kundene. Expert hadde nylig Dnb MasterCard-kampanje med 20% avslag på samme pris. Altså ca 6400kr.Kjenner flere som slo til på det, de ventes inn på hovedlageret til expert nå straks. Det var et supergodt kjøp!

Lenke til kommentar

Var alt for stiv pris til at jeg ville ha vurdert den. Man får jo 32" ultrawide til samme pris som denne.

Synes 32" ultrawide er for liten. Må ha 34" minst i mine øyne, da dette gir den samme panelhøyde som en vanlig 27" 16/9 skjerm.

Det var midt sagt et elendig argument.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...