bengiballSapiens Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Hadde samme problemet på 920, min forrige telefon. Går hele tiden med store øretelefoner, men napper ut og holder mobilen til øret i samtale, så legger jeg på og det spilles rett ut av mobilen. Skulle ønske MS gadd å være litt smartere enn som så. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Det jeg lurer på angående Lumia telefonene. Jeg ser utrolig mange folk på forum som skriver hvor gode de er. Det er sjeldent folk som er misfornøyde med dem. Folk skriver om åpenbare ulemper som app støtte. Likevel synes folk det er veldige gode telefoner. Windows sitt OS får alltid strålende kritikk i tester, som å være veldig bra, enkelt og kjapt. Som den perfekte miksen mellom Android og iOS. Prisene har og vært ganske gode for modellene. Så hvorfor tror folk at de ikke selger så bra? En god ting med Windows tråder er hvertfall at det er mye bra diskusjon og positivitet hvertfall, mens iOS og Android tråder ofte får mye negativitet og avsporing mot dette. Microsoft jobber med en programvare (Project Astoria) som gjør at Microsoft vil kunne porte applikasjoner over til WP svært enkelt. Det betyr forhåpentligvis at støtten vil bli like bra. Lenke til kommentar
Alf Ivar Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Menemenemene... XL eller ikke??? Har hatt bestillingen klar i mange dager nå, men vet ikke om jeg skal skive inn XL eller ikke :S Synes min midlertidige 640 er stor nok, men har tegnet målene på et ark og forskjellen ser ikke enorm ut. Like vel kan realiteten være en annen. Hadde maskinvare være den samme hadde jeg nok valgt den minste. Men den spec-geeken i meg er omtrent like sterk som den fornuftige kjedelige... Er ikke akkurat noen butikker jeg kan se i heller her omkring. Noen som har tatt i begge to. Føles den store veldig mye større? Noen med 640 som har tatt i den? Jeg har for øvrig ikke enorme hender. Jeg gikk fra Galaxy S4 til Note 3 for en tid tilbake. Jeg kunne ikke drømt om å gå tilbake til en mindre telefon igjen. Skjermen er helt fantastisk når jeg ser video for eksempel. Her en dag så kona på ett eller annet på TV, så da så jeg fotball på telefonen via Canal Digital sin app. Fungerte helt strålende. Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Telefonen koster ca dobbelt så mye som tidligere toppmodeller. Kan prisøkningen forsvares? Synes absolutt det ? Den har minst like gode spec som noe annet på markedet. Antagelig det beste kameraet på noen mobil til nå. Irisscan, continuum, Qi, OIS, bedre microfoner enn noen andre, støtte for minnekort, utskiftbart batteri, utskiftbar bakside!! fordelen at de har hverken iOS eller Android... Billigere enn både iPhone og Galaxy, kronekurs som er elendig i forhold til når forrige toppmodell kom ut. Kan i det hele tatt ikke se noen annen mobil som er i nærheten. Denne kinasaken av ekstremt høy kvalitet kanskje? Eller kanskje ikke... Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Telefonen koster ca dobbelt så mye som tidligere toppmodeller. Kan prisøkningen forsvares? Synes absolutt det Den har minst like gode spec som noe annet på markedet. Antagelig det beste kameraet på noen mobil til nå. Irisscan, continuum, Qi, OIS, bedre microfoner enn noen andre, støtte for minnekort, utskiftbart batteri, utskiftbar bakside!! fordelen at de har hverken iOS eller Android... Billigere enn både iPhone og Galaxy, kronekurs som er elendig i forhold til når forrige toppmodell kom ut. Kan i det hele tatt ikke se noen annen mobil som er i nærheten. Denne kinasaken av ekstremt høy kvalitet kanskje? Eller kanskje ikke... Vanlige forbrukere blir uansett å vente med WP til at Microsoft forbedrer applikasjonene. Så langt ser jeg ingenting med Windows 10 på Lumia som fikser disse problemene. Lenke til kommentar
eirik_sn Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Telefonen koster ca dobbelt så mye som tidligere toppmodeller. Kan prisøkningen forsvares?Synes absolutt det Den har minst like gode spec som noe annet på markedet. Antagelig det beste kameraet på noen mobil til nå. Irisscan, continuum, Qi, OIS, bedre microfoner enn noen andre, støtte for minnekort, utskiftbart batteri, utskiftbar bakside!! fordelen at de har hverken iOS eller Android...Billigere enn både iPhone og Galaxy, kronekurs som er elendig i forhold til når forrige toppmodell kom ut. Kan i det hele tatt ikke se noen annen mobil som er i nærheten. Denne kinasaken av ekstremt høy kvalitet kanskje? Eller kanskje ikke... Vanlige forbrukere blir uansett å vente med WP til at Microsoft forbedrer applikasjonene. Så langt ser jeg ingenting med Windows 10 på Lumia som fikser disse problemene. Universal apps + 2 kraftige verktøy/rammeverk som lar utviklere av henholdsvis iOS og Android-apper konvertere dem til W10 med minimalt ressursbruk er da DEFINITIVT store tiltak? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Min erfaring er at det å nevne apper i en WP-tråd er like smart som å miste såpa i et amerikansk fengsel. Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Min erfaring er at det å nevne apper i en WP-tråd er like smart som å miste såpa i et amerikansk fengsel. Mulig det, men kanskje greit å komme med litt mer konkret enn "mangler apper"... Blir veldig lite seriøst. Kanskje en liten "disse appene er absolutt livsviktige, og kan ikke kjøpe Windows Phone før de er på plass" Minner etterhvert mer om trolling... Har ikke apper... Har heldigvis de appene jeg trenger, og resten er i OS'et. Klart noen vil alltid mangle apper, noen kanskje også viktige nok til at det å bytte er uaktuelt. Som med meg, hverken iOS eller android har 6tag, så kan ikke bruke noen av dem ? 1 Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Selv om WP har essensielle apps, så finnes det jo en rekke apps som du gjerne ikke vet om, eller bruker lite, men kan være greie å ha. Det er veldig greit å bare kunne laste ned all slags apps for all slags uten å beskymre deg for om den er til min enhet eller ikke. Apper du ikke bruker mye, spesielle apper, men det er fortsatt greit å ha. Noe du klarer deg uten, men som gir et pluss om du kan få dem. Trenger ikke å være at WP mangler denne og denne appen, så jeg kan absolutt ikke ha WP. Kan være at du bare ser. Ah, Lumia 950 så kul ut, men det gjorde Z5/S6/G4 osv også. Men så har jo Android de ekstra spesielle appsene. Den ubrukelige tower defence appen som jeg kaster 30 minutter av livet mitt vekk på hver uke, eller noe slikt. Da blir det lett personlig. Ikke noe du kan gå på et forum og si noe om. Som ikke kjøp WP, fordi den har ikke dette tower defence spillet. Lenke til kommentar
Zardoch Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Selv om WP har essensielle apps, så finnes det jo en rekke apps som du gjerne ikke vet om, eller bruker lite, men kan være greie å ha. Det er veldig greit å bare kunne laste ned all slags apps for all slags uten å beskymre deg for om den er til min enhet eller ikke. Apper du ikke bruker mye, spesielle apper, men det er fortsatt greit å ha. Noe du klarer deg uten, men som gir et pluss om du kan få dem. Trenger ikke å være at WP mangler denne og denne appen, så jeg kan absolutt ikke ha WP. Kan være at du bare ser. Ah, Lumia 950 så kul ut, men det gjorde Z5/S6/G4 osv også. Men så har jo Android de ekstra spesielle appsene. Den ubrukelige tower defence appen som jeg kaster 30 minutter av livet mitt vekk på hver uke, eller noe slikt. Da blir det lett personlig. Ikke noe du kan gå på et forum og si noe om. Som ikke kjøp WP, fordi den har ikke dette tower defence spillet. Problemet er at denne idéen om at "Windows ikke har apper" er blitt litt av en urban myte. Folk har hørt det så ofte at det er blitt en uforanderlig sannhet, og de gjentar det automatisk uten at de har peiling på hvilke apper som faktisk er tilgjengelig eller ikke. Derfor er det nyttig for en mer opplyst diskusjon hvis de kunne komme med konkrete eksempler, heller enn å bare gjenta en påstand. Det som mangler for øyeblikket er Snapchat (som nå angivelig skal ha en app på gang), samt en del lokale norske bedrifter. Her har f. eks. danskene gjort en mye bedre jobb, selv om større aktører som DnB og Telenor osv. er tilstede.. Og Tower Defence er der også. I flere varianter faktisk. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Selv om WP har essensielle apps, så finnes det jo en rekke apps som du gjerne ikke vet om, eller bruker lite, men kan være greie å ha. Det er veldig greit å bare kunne laste ned all slags apps for all slags uten å beskymre deg for om den er til min enhet eller ikke. Apper du ikke bruker mye, spesielle apper, men det er fortsatt greit å ha. Noe du klarer deg uten, men som gir et pluss om du kan få dem. Trenger ikke å være at WP mangler denne og denne appen, så jeg kan absolutt ikke ha WP. Kan være at du bare ser. Ah, Lumia 950 så kul ut, men det gjorde Z5/S6/G4 osv også. Men så har jo Android de ekstra spesielle appsene. Den ubrukelige tower defence appen som jeg kaster 30 minutter av livet mitt vekk på hver uke, eller noe slikt. Da blir det lett personlig. Ikke noe du kan gå på et forum og si noe om. Som ikke kjøp WP, fordi den har ikke dette tower defence spillet. Problemet er at denne idéen om at "Windows ikke har apper" er blitt litt av en urban myte. Folk har hørt det så ofte at det er blitt en uforanderlig sannhet, og de gjentar det automatisk uten at de har peiling på hvilke apper som faktisk er tilgjengelig eller ikke. Derfor er det nyttig for en mer opplyst diskusjon hvis de kunne komme med konkrete eksempler, heller enn å bare gjenta en påstand. Det som mangler for øyeblikket er Snapchat (som nå angivelig skal ha en app på gang), samt en del lokale norske bedrifter. Her har f. eks. danskene gjort en mye bedre jobb, selv om større aktører som DnB og Telenor osv. er tilstede.. Og Tower Defence er der også. I flere varianter faktisk. WP har populære applikasjoner som Facebook, Messenger, Twitter osv. men disse fungerer i tillegg svært dårlig i forhold til Android/IOS. Youtube er bare snarvei til en nettleser. Messenger er treg, og har null støtte for GIF-bilder. Facebook er treg, og åpner filmer i Edge om man vil se de. Dessuten er det utrolig lite støtte og oppdateringer til de populære applikasjonene. Facebook Beta så nylig sin første oppdatering siden i mai, og det var lite å rope hurra for. Så lenge Snapchat mangler, så blir Microsoft å slite unge brukere å gå fra Android/IOS. Hva har de egentlig gjort for å få denne populære applikasjonen over til Lumia? Lenke til kommentar
TheMoose Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Så lenge Snapchat mangler, så blir Microsoft å slite unge brukere å gå fra Android/IOS. Hva har de egentlig gjort for å få denne populære applikasjonen over til Lumia? Det meste. De har sagt seg villig til å utvikle appen og vedlikeholde den for Snapcaht, de har tilbudt å dekke alle kostnadene Snapchat har for å utvikle denne appen. Grunnen til at den ikke finnes er ene og alene sjefen i Snapchat ikke ønsker Snapchat på noen Microsoft plattform. Da han visstnok har et hatforhold til Microsoft. Lenke til kommentar
Zardoch Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Selv om WP har essensielle apps, så finnes det jo en rekke apps som du gjerne ikke vet om, eller bruker lite, men kan være greie å ha. Det er veldig greit å bare kunne laste ned all slags apps for all slags uten å beskymre deg for om den er til min enhet eller ikke. Apper du ikke bruker mye, spesielle apper, men det er fortsatt greit å ha. Noe du klarer deg uten, men som gir et pluss om du kan få dem. Trenger ikke å være at WP mangler denne og denne appen, så jeg kan absolutt ikke ha WP. Kan være at du bare ser. Ah, Lumia 950 så kul ut, men det gjorde Z5/S6/G4 osv også. Men så har jo Android de ekstra spesielle appsene. Den ubrukelige tower defence appen som jeg kaster 30 minutter av livet mitt vekk på hver uke, eller noe slikt. Da blir det lett personlig. Ikke noe du kan gå på et forum og si noe om. Som ikke kjøp WP, fordi den har ikke dette tower defence spillet.Problemet er at denne idéen om at "Windows ikke har apper" er blitt litt av en urban myte. Folk har hørt det så ofte at det er blitt en uforanderlig sannhet, og de gjentar det automatisk uten at de har peiling på hvilke apper som faktisk er tilgjengelig eller ikke. Derfor er det nyttig for en mer opplyst diskusjon hvis de kunne komme med konkrete eksempler, heller enn å bare gjenta en påstand. Det som mangler for øyeblikket er Snapchat (som nå angivelig skal ha en app på gang), samt en del lokale norske bedrifter. Her har f. eks. danskene gjort en mye bedre jobb, selv om større aktører som DnB og Telenor osv. er tilstede.. Og Tower Defence er der også. I flere varianter faktisk. WP har populære applikasjoner som Facebook, Messenger, Twitter osv. men disse fungerer i tillegg svært dårlig i forhold til Android/IOS. Youtube er bare snarvei til en nettleser. Messenger er treg, og har null støtte for GIF-bilder. Facebook er treg, og åpner filmer i Edge om man vil se de. Dessuten er det utrolig lite støtte og oppdateringer til de populære applikasjonene. Facebook Beta så nylig sin første oppdatering siden i mai, og det var lite å rope hurra for. Så lenge Snapchat mangler, så blir Microsoft å slite unge brukere å gå fra Android/IOS. Hva har de egentlig gjort for å få denne populære applikasjonen over til Lumia? 1. Den youtuben har jeg ikke sett. Jeg bruker Perfect Tube, og jeg tror ikke at noen kan klare å finne en bedre Youtubeapp på noen plattform. 2. Jeg bruker Peregrine til Twitter. Det er også en meget god app. Jeg har såvidt sett på den offisielle, men jeg likte den ikke fordi den ikke gav push notifications. 3. Messenger er svært kjapp hos meg, men jeg vet ikke hvordan den er på telefoner med lavere specs (jeg har en Lumia 930). Tror ikke at noen har sendt meg .GIF, så de kan jeg ikke svare på. 4. Facebook fungerer også kjapt og greit hos meg (har ikke prøvd beta på en stund). Påstanden om at video åpner i Edge er litt merkelig. Hos meg åpner de lynraskt og begynner å spille i full skjerm, uten at Edge er involvert i det hele tatt. 5. Snapchat skal være på vei påsto de i mai, men tidspunkt er ikke kjent: http://cdn0.mos.techradar.futurecdn.net//art/software/Snapchat/snapchatwp-650-80.jpg Det blir neppe før W10 er offisielt ute tror jeg. Antakelig ser de for seg en universell app. Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Selv om WP har essensielle apps, så finnes det jo en rekke apps som du gjerne ikke vet om, eller bruker lite, men kan være greie å ha. Det er veldig greit å bare kunne laste ned all slags apps for all slags uten å beskymre deg for om den er til min enhet eller ikke. Apper du ikke bruker mye, spesielle apper, men det er fortsatt greit å ha. Noe du klarer deg uten, men som gir et pluss om du kan få dem. Trenger ikke å være at WP mangler denne og denne appen, så jeg kan absolutt ikke ha WP. Kan være at du bare ser. Ah, Lumia 950 så kul ut, men det gjorde Z5/S6/G4 osv også. Men så har jo Android de ekstra spesielle appsene. Den ubrukelige tower defence appen som jeg kaster 30 minutter av livet mitt vekk på hver uke, eller noe slikt. Da blir det lett personlig. Ikke noe du kan gå på et forum og si noe om. Som ikke kjøp WP, fordi den har ikke dette tower defence spillet. Problemet er at denne idéen om at "Windows ikke har apper" er blitt litt av en urban myte. Folk har hørt det så ofte at det er blitt en uforanderlig sannhet, og de gjentar det automatisk uten at de har peiling på hvilke apper som faktisk er tilgjengelig eller ikke. Derfor er det nyttig for en mer opplyst diskusjon hvis de kunne komme med konkrete eksempler, heller enn å bare gjenta en påstand. Det som mangler for øyeblikket er Snapchat (som nå angivelig skal ha en app på gang), samt en del lokale norske bedrifter. Her har f. eks. danskene gjort en mye bedre jobb, selv om større aktører som DnB og Telenor osv. er tilstede.. Og Tower Defence er der også. I flere varianter faktisk. Anbefaler å lese gjennom det jeg skriver. Du bommer helt på svaret ditt, og gir bare standard-svaret som du får i alle Windows tråder. Merkelig og at du kaller det en urban myte, for så å liste opp alle uoffisielle alternativene du bruker. Det er ikke en urban myte. Windows Phone har langt mindre apper. Ellers beviser jo svarene dine ganske godt innlegg #47 Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Jeg har så lyst på 950 XL, men av hensyn til apper tør jeg ikke kjøpe den. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Jeg har så lyst på 950 XL, men av hensyn til apper tør jeg ikke kjøpe den. Hvis du går inn på Microsofts hjemmesider kan du finne ut hvilke apper som er tilgjengelig. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Jeg har så lyst på 950 XL, men av hensyn til apper tør jeg ikke kjøpe den. Hvis du går inn på Microsofts hjemmesider kan du finne ut hvilke apper som er tilgjengelig. Jeg kjøpte n 920 når den kom, men den har jeg knapt brukt. Hjelper ikke mye om appene er tilgjengelige om de er trege og ikke brukbare... Lenke til kommentar
Zardoch Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Anbefaler å lese gjennom det jeg skriver. Du bommer helt på svaret ditt, og gir bare standard-svaret som du får i alle Windows tråder. Merkelig og at du kaller det en urban myte, for så å liste opp alle uoffisielle alternativene du bruker. Det er ikke en urban myte. Windows Phone har langt mindre apper. Ellers beviser jo svarene dine ganske godt innlegg #47 Haha. Ja, han har en og annen mesterlig oneliner innimellom. Jeg skal huske denne til senere bruk i diskusjoner om andre emner. Det er imidlertid ikke min tanke å r*vkjøre noen:-) Skjønner ikke helt at jeg bommet med svaret. Hvorvidt det er standard vet jeg ikke. Jeg er ikke så ofte inne på IT- og mobildebatter. Grunnen til at jeg bruker Perfect Tube og Peregrine er at de er svært gode til sitt bruk. Du sier at jeg bruker "alle uoffisielle alternativene." Mener du at tredjepartsapper ikke er apper? Dessuten er "alle" bare to. Jeg mente ikke å angripe deg på noen måte, men trenden er at folk snakker om "lite apper," og de fleste av dem har knapt holdt i en Windows telefon, langt mindre satt seg inn i om appene de vil ha finnes. Dette skremmer folk vekk fra en platform som mange ville ha glede av å prøve. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Skjønner ikke at folk gidder diskutere apper til WP. Det fører bare til meningsløse diskusjoner der folk prater forbi hverandre og anklager hverandre for ikke å skjønne hva den andre parten sier. Jeg la ut post 47 bare for å se hva den kunne føre til, og joda, folk svelget krok, søkke og snøre. Lenke til kommentar
Zardoch Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Jeg har så lyst på 950 XL, men av hensyn til apper tør jeg ikke kjøpe den.Hvis du går inn på Microsofts hjemmesider kan du finne ut hvilke apper som er tilgjengelig. Og hvis du ikke finner det du vil ha blant de 700 000 appene på Windows Store og liker å fikle litt, så kan du sideloade android apps direkte i Windows 10:-) http://wccftech.com/install-android-apk-on-windows/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg