Judaz Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Men å stryke fingeren ned fra toppen til hurtigmeny med mulighet til å slå av og på mobildata, ja det fikser ikke microsoft. Vanvittig irriterende. Ehh. jo? Jeg synes hvertfall de fikser det svært bra. Jeg har hvertfall aldri hatt noen annen telefonen hvor det har vært enklere enn med min Windows-telefon. Skjermdump som "bevis" 3 Lenke til kommentar
Nvidia Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 (endret) Telefonen koster ca dobbelt så mye som tidligere toppmodeller. Kan prisøkningen forsvares? Min Lumia 1520 som var en topp-modell i November 2013 kostet 6000 kr den gang, så synes ikke prisen for en ny topp-modell er så drøy egentlig. Så må man jo ta med at den norske kronen har blitt litt svakere også i det siste og da blir ikke 7000 kr så ille når man får med en docking stasjon i tilleg. Endret 6. november 2015 av Nvidia 4 Lenke til kommentar
ZweiNor Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 (endret) Jeg var også på lanseringsfesten, og fikk brukt litt tid med Continuum, og ble veldig imponert.Det fungerte veldig bra med Bt mus og samenleggbart tastatur som de hadde koblet opp. Forøvrig litt morsomt at de fungerer på telefonen uavhengig av continuum.Det som også er spennende her, og som vi dessverre ikke kunne teste, var Remote Desktop i continuum. Hvis det fungerer så smertefritt som jeg tror det vil, så er jo teknisk sett alle begrensningene borte.Windows 10 har jeg på min Lumia 1020, som er mitt "kamera" (jeg bruker en iPhone 6p til vanlig), og det er ett veldig fint operativsystem.Bare synd de ikke hadde med seg Surface Book EDIT:Likte forøvrig 950XL godt, fortsatt for tidlig å bytte ut min 6p men skulle jeg gjort det så hadde definitivt 950XL vært en seriøs vurdering. Endret 6. november 2015 av ZweiNor Lenke til kommentar
muffinhands Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Men å stryke fingeren ned fra toppen til hurtigmeny med mulighet til å slå av og på mobildata, ja det fikser ikke microsoft. Vanvittig irriterende. Hehe, dette har vært på plass i nesten ett år nå http://www.windowscentral.com/windows-phone-update-14219-finally-brings-cellular-data-toggle-action-center-0 2 Lenke til kommentar
Bl4de_ Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Men å stryke fingeren ned fra toppen til hurtigmeny med mulighet til å slå av og på mobildata, ja det fikser ikke microsoft. Vanvittig irriterende. Hva snakker du om? Windows 10 mobile har dette, så de klarer det fint de. Funker flott på min 930 med windows 10... 2 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Denne er vel testet med uferdig Windows 10 programvare? Lenke til kommentar
akpml Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Noen som vet om de har fått på plass "smart dialing" i win phone 10? http://www.windowscentral.com/smart-dialing-windows-10-phone Lenke til kommentar
Chutikran Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Menemenemene... XL eller ikke??? Har hatt bestillingen klar i mange dager nå, men vet ikke om jeg skal skive inn XL eller ikke :S Synes min midlertidige 640 er stor nok, men har tegnet målene på et ark og forskjellen ser ikke enorm ut. Like vel kan realiteten være en annen. Hadde maskinvare være den samme hadde jeg nok valgt den minste. Men den spec-geeken i meg er omtrent like sterk som den fornuftige kjedelige... Er ikke akkurat noen butikker jeg kan se i heller her omkring. Noen som har tatt i begge to. Føles den store veldig mye større? Noen med 640 som har tatt i den? Jeg har for øvrig ikke enorme hender. Vil på det varmeste anbefale XL-modellen. Jeg har selv 640 XL med rimelig små hender og er strålende fornøyd...! Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Menemenemene... XL eller ikke??? Har hatt bestillingen klar i mange dager nå, men vet ikke om jeg skal skive inn XL eller ikke :S Synes min midlertidige 640 er stor nok, men har tegnet målene på et ark og forskjellen ser ikke enorm ut. Like vel kan realiteten være en annen. Hadde maskinvare være den samme hadde jeg nok valgt den minste. Men den spec-geeken i meg er omtrent like sterk som den fornuftige kjedelige... Er ikke akkurat noen butikker jeg kan se i heller her omkring. Noen som har tatt i begge to. Føles den store veldig mye større? Noen med 640 som har tatt i den? Jeg har for øvrig ikke enorme hender. Smak og behag. Ta deg en tur på Elkjøp og sammenlign 640 og 640 XL. Personlig gikk jeg for vanlig 640 og sparte meg noen kroner. Har ikke behov for større skjerm. Lenke til kommentar
Zardoch Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Noen som vet om de har fått på plass "smart dialing" i win phone 10? http://www.windowscentral.com/smart-dialing-windows-10-phone Ja, det har vært på plass lenge nå. Lenke til kommentar
eirik_sn Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Har forhåndsbestilt og betalt på komplett.no, og gleder meg stort! Ref. tilbudet som nevnes om skjermdock inkludert i pris; skal tro om dette da vil gjelde for forhåndsbestillinger fra 3. parts leverandører, eller kun om man kjøper fra microsoftstore? Lenke til kommentar
TheMoose Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Har forhåndsbestilt og betalt på komplett.no, og gleder meg stort! Ref. tilbudet som nevnes om skjermdock inkludert i pris; skal tro om dette da vil gjelde for forhåndsbestillinger fra 3. parts leverandører, eller kun om man kjøper fra microsoftstore? Kan se ut som det gjelder kjøp fra Komplett, Elkjøp og Expert når man ser på sidene til Microsoft.no Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 vet ikke om det bare er jeg og frua som har vært uheldig med våre mobiler fra Nokia med polykarbonat, men vi har aldri før knust så mange mobiler. Så langt er det 3 Nokia 920 og 1 Nokia 1020 som har fått knust skjerm. Nå har frua konvertert over til iPhone etter at tålmodigheten rant ut pga app utvalget og det samme blir jeg til å gjøre. Men fy jeg kommer til å savne OSet Microsoft har kokt i stand. Er vant med at toppmodeller med android blir sirup etter 1. året etter lansering. Ehm, konstruksjoner i polykarbonat er de ALLER beste når det kommer til å beskytte glass. Det finnes ikke noe bedre enn polykarbonat. Aluminium er elendig til å beskytte glasset. Det tar ikke imot noe av støtet med fall. Polykarbonat derimot kan ta imot mye av et støt og absorbere det, slikt at glasset blir spart. Likevel er det ingenting som kan hjelpe glasset om du treffer det fra en uheldig vinkel. Eller om det er et sandkorn akkurat der den treffer (høres kanskje teit ut, men sandkorn kan være ekstremt harde. Nesten som å miste mobilen sin på en liten diamantspiss, den spissen vil føre til at helle glasset sprekker opp). Så ja, uten tvil har dere vært uheldige. Hadde de vært en annen mobil hadde det gått enda verre. Når det er sag så har iPhone et "Ion strenghtened glass" hva nå enn det betyr. Det er klart svakere enn Gorilla Glass 3 som finnes i de nye Lumia modellene, som igjen er svakere enn Gorilla glass 4 i f.eks S6. Så hvis du er bekymret for knust glass IKKE kjøp iPhone. Den er god på mye, men sterkt og beskyttet glass er ikke en av dem. Windows 10 har jeg på min Lumia 1020, som er mitt "kamera" (jeg bruker en iPhone 6p til vanlig), og det er ett veldig fint operativsystem. Er det en blanding av iPhone 6 og Nexus 6P? Kjører den da iDroid som OS? 3 Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Skjermen i Lumia 950 er 5,2 tommer stor (950 XL er på 5,7 tommer) og har en oppløsning på 1440 x 2560 punkter. Bildekvaliteten var virkelig god, med knall farger – og takket være den høye oppløsningen er bildet sylskarpt Dere burde absolutt påpeke at disse modellene har AMOLED skjermer. Det er jo en svært stor fordel kontra LCD. Spesielt med tanke på oppløsningen. 1440p på LCD krever mye strøm kontra 1440p på AMOLED. 1440p AMOLED kan konkurrere med 1080p LCD i de fleste scenarioer. Det er og helt klart viktigere enn å nevne oppløsningen. Du merker mye tydeligere om det er AMOLED eller LCD enn om det er 1080 kontra 1440. 2 Lenke til kommentar
bengiballSapiens Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Digger winphone, men de må fikse musikkappen. Den er pen å se på, men grumsom å bruke/ulogisk. Også en grumsom bug (Lumia 930) - der mobilen begynner å spille fra høyttaleren hvis du tar av hodetelfoner og tar et anrop "manuelt" og så legger på. Pinlig i møter ol. Lenke til kommentar
Zardoch Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Digger winphone, men de må fikse musikkappen. Den er pen å se på, men grumsom å bruke/ulogisk. Også en grumsom bug (Lumia 930) - der mobilen begynner å spille fra høyttaleren hvis du tar av hodetelfoner og tar et anrop "manuelt" og så legger på. Pinlig i møter ol. Har du WP8.1 eller W10? To forskjellige spillere der. 8.1 har Xbox music og 10 har Groove, Lenke til kommentar
Romain Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Det som ikke blir nevnt i artikkelen er at de begge har QI trådløs lading. Kudos til Microsoft! Driter i USB-C når det finnes trådløs lading. Har ikke brukt USB-pluggen på mobilen til annet enn sjelden nødlading (batteribank eller dårlig tid) på noen år nå. Å gå tilbake til å bare bruke kabel blir som å gå tilbake til å bruke utedass. Det er grunnen til at jeg nå vil hoppe fra Nexus til Lumia. Er virkelig skuffa over at Google har droppet QI i nye Nexusene, for jeg vil ikke ha noen andre Androidtelefoner som aldri blir oppdatert. På tide å få Google Play Editions av telefoner til salgs i Norge også. 1 Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Det jeg lurer på angående Lumia telefonene. Jeg ser utrolig mange folk på forum som skriver hvor gode de er. Det er sjeldent folk som er misfornøyde med dem. Folk skriver om åpenbare ulemper som app støtte. Likevel synes folk det er veldige gode telefoner. Windows sitt OS får alltid strålende kritikk i tester, som å være veldig bra, enkelt og kjapt. Som den perfekte miksen mellom Android og iOS. Prisene har og vært ganske gode for modellene. Så hvorfor tror folk at de ikke selger så bra? En god ting med Windows tråder er hvertfall at det er mye bra diskusjon og positivitet hvertfall, mens iOS og Android tråder ofte får mye negativitet og avsporing mot dette. Lenke til kommentar
bengiballSapiens Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Digger winphone, men de må fikse musikkappen. Den er pen å se på, men grumsom å bruke/ulogisk. Også en grumsom bug (Lumia 930) - der mobilen begynner å spille fra høyttaleren hvis du tar av hodetelfoner og tar et anrop "manuelt" og så legger på. Pinlig i møter ol. Har du WP8.1 eller W10? To forskjellige spillere der. 8.1 har Xbox music og 10 har Groove, Kjører 8.1 på netcom bedriftsabo. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Digger winphone, men de må fikse musikkappen. Den er pen å se på, men grumsom å bruke/ulogisk. Også en grumsom bug (Lumia 930) - der mobilen begynner å spille fra høyttaleren hvis du tar av hodetelfoner og tar et anrop "manuelt" og så legger på. Pinlig i møter ol. Har du WP8.1 eller W10? To forskjellige spillere der. 8.1 har Xbox music og 10 har Groove, Snedig. Har en 640 med WP8.1 og en 920 med W10, og jeg har ikke opplevd dette. Rett som det er at jeg tar ut hodesettpluggen for så å snakke i telefonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg