AnonymDiskusjon Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 For ca. 10 år siden opplevde jeg testikkeltorsjon, med det resultat at jeg mistet en testikkel. Nå i ettertid, så opplever jeg sterk og nesten invalidiserende smerte derifra, av og til. Se for deg at noen putter testikkelen din i en skrustikke og skrur igjen... og sakte men sikkert øker trykket. Som om noen plutselig stikker en kniv i lysken på deg. Det gjør så vondt at jeg får lyst til å skrike ut i smerte. Slå ned en murvegg. Et eller annet, hva som helst - som kan få meg på andre tanker. Blir kvalm og nesten svimmel. 0 konsentrasjonsevne mens det pågår, av åpenbare årsaker. Når det oppstår, så er det værste over etter en time eller to, men det er helt tydelig at når det først skjer, så skjer det igjen... og igjen. Kan fort være en dag eller to med sporadisk helt håpløs smerte. Sånn i grove trekk så skjer det kanskje et par ganger i måneden at jeg opplever perioder med slik smerte. Det er ikke helt tydelig hvorhen fra smerten kommer, men merker at det kan bli værre av "feil" bevegelser av lysken, og at det er et punkt der nede som gir intens smerte om jeg kommer borti det. Fins det noe som kan hjelpe på dette? Ingenting jeg har prøvd av "vanlig" mildere reseptfri smertestillende har noen som helst effekt. (Ikke det at jeg forventer det heller...) Drikker jeg meg drita full, så gjør det smertene litt enklere å håndtere, og øker kjangsene for at de er borte dagen derpå. Er det verdt å borti tyngre smertestillende, når det tross alt "bare" er snakk om noen få dager i måneden med smerter? Kan det være sammenheng mellom sånn smerte, og en alvorlig og diffus form for hodepine som de ikke finner noen klar årsak til? (Som i at hodet mitt ikke helt klarer å plassere all smerten på rett plass, og gir hodepine med nesten like ille smerte, med nervestumpen der testikkelen skulle være, som årsak?) Hvor ille må et sånt problem være før at det er relevant i forhold til en framtidig vurdering av hvor arbeidsfør jeg er? Har ørten andre problemer, og er under vurdering av fastlege og psykologspesialist, og selv om jeg ikke ønsker det, så går ting i retning at jeg ender opp litt eller helt ufør. Har ikke nevnt disse smertene, da det er lite å gjøre med det, og såpass flaut at jeg ikke helt har sett vitsen i å ta det opp med fastlegen min. Er dette noe som burde inngå i en sånn helhetsvurdering? Anonymous poster hash: ad2c8...ae9 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 (endret) Les det som står her http://www.amputee-coalition.org/limb-loss-resource-center/resources-for-pain-management/managing-phantom-pain/ http://www.webmd.com/pain-management/guide/phantom-limb-pain Endret 6. november 2015 av Bytex Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. november 2015 Forfatter Del Skrevet 8. november 2015 Bump Anonymous poster hash: ad2c8...ae9 Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Selvfølgelig er dagesvis med sterk og nesten invalidiserende smerte noe du skal prate med fastlegen om, og som skal med i en slik vurdering. Prat med legen om det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå