fjarle Skrevet 5. november 2015 Del Skrevet 5. november 2015 Nkom: – Nettsteder bør undersøke hvordan de best kan informere.Hater du også disse varslene? Lenke til kommentar
Populært innlegg Lakus Skrevet 5. november 2015 Populært innlegg Del Skrevet 5. november 2015 (endret) At disse boksene var unødvendige, irriterende og egentlig meningsløse ble forutsett dagen det ble kjent at de skulle innføres. Endret 5. november 2015 av Lakus 20 Lenke til kommentar
Populært innlegg =Christian= Skrevet 5. november 2015 Populært innlegg Del Skrevet 5. november 2015 Jeg hater disse popupboksene! Hvorfor i all verden er jeg nødt til å se dette hver jævla gang jeg er inne på en nettside? Jeg er drittlei av å klikke bort dette hver gang. Dette er ment som et varsel, men har ingen verdi, da folk ikke forstår hva det betyr. Burde ikke ironisk nok mitt samtykke til dette blitt lagret i en cookie...? 17 Lenke til kommentar
per parker Skrevet 5. november 2015 Del Skrevet 5. november 2015 Iriterer meg mye. Bruker ccleaner pro og fjerner alt av cookies (utenom noen få som jeg har satt på egen liste), når jeg lukker nettlesere. Men heller disse enn søppel cookies. 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 5. november 2015 Del Skrevet 5. november 2015 Disse varslene er nesten som om du fikk en advarsel opp i vindusruta hver gang du setter deg inn i bilen og vrir om tenningsnøkkelen eller trykker inn startknappen, der du blir informert om at bilen forbruker drivstoff, og tanken kommer til å gå tom etterhvert, og at det påløper utgifter både ved tanking, men og i vanlig bruk. Dere skriver at det er litt irriterende. Nei, det er helt feil. Dette er syyykt irriterende. De som foreslo og vedtok denne regelen burde vært satt i gapestokk, så folk kunne få vist hvor jævlig irriterende og unødvendig varslene er. 8 Lenke til kommentar
ahw_ Skrevet 5. november 2015 Del Skrevet 5. november 2015 (endret) Bortkastet tid både for sluttbrukere og utviklere. Ut av alt som lagres på brukerens maskin, er det cookies man henger seg opp i? Hva med «HTML5 local storage» der data som lagres ikke engang har noen utløpsdato? På sider som krever innlogging er bruk av cookies fornuftig slik at siden vet at du fortsatt er deg mens mens du navigerer på siden.Hvorfor skal sluttbrukeren vite hvordan disse teksniske teknologiene fungerer? Tatt ut av konteksten har de ingen nytte av informasjonen som lagres. Et mye større problem enn cookies er unødvendig bruk av JavaScript, og sider som slutter å fungere avhengig av nettleser og om JavaScript er påslått.Forresten: Første gangen man besøker Elkjøp blir minst 4 NVP-er (name/value pair) lagret over lengre tid (opptil 5 år) uansett om man godtar det eller ikke. Hvor meningsfull er popup-boksen da? Forresten #2: Cookies krever så lite ressurser at jeg ikke engang ser vitsen med å tømme lageret før det kanskje har gått noen år – selv da er det ikke mange megabyte man sparer. Det er jo heller ikke slik at hvilken som helst nettside kan lese cookies de ikke har sendt selv. Endret 5. november 2015 av ahw_ 3 Lenke til kommentar
Kurderen Skrevet 5. november 2015 Del Skrevet 5. november 2015 Bli kvitt det. https://chrome.google.com/webstore/detail/i-dont-care-about-cookies/fihnjjcciajhdojfnbdddfaoknhalnja?hl=en-GB 1 Lenke til kommentar
havarhen Skrevet 5. november 2015 Del Skrevet 5. november 2015 Burde ikke ironisk nok mitt samtykke til dette blitt lagret i en cookie...? Det er jo akkurat det de gjør. De fleste nettsider lagrer en cookie om at du har akseptert cookies. Men noen har kanskje kortere utløpsdato på denne cookien enn andre sider? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 5. november 2015 Del Skrevet 5. november 2015 Disse varslene er nesten som om du fikk en advarsel opp i vindusruta hver gang du setter deg inn i bilen og vrir om tenningsnøkkelen eller trykker inn startknappen, der du blir informert om at bilen forbruker drivstoff, og tanken kommer til å gå tom etterhvert, og at det påløper utgifter både ved tanking, men og i vanlig bruk. Dere skriver at det er litt irriterende. Nei, det er helt feil. Dette er syyykt irriterende. De som foreslo og vedtok denne regelen burde vært satt i gapestokk, så folk kunne få vist hvor jævlig irriterende og unødvendig varslene er. At cookie-varsler er idiotisk er korrekt, men sammenligningen var helt bak mål. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 5. november 2015 Del Skrevet 5. november 2015 Ja, dette er helt bortkastet. Hvis man skal vise en varsel om cookies kan det eventuelt gjøres av nettleseren. En gang. 1 Lenke til kommentar
tholin Skrevet 5. november 2015 Del Skrevet 5. november 2015 Jeg er utrolig lei av disse informasjonsboksene, og stiller meg veldig kritisk til EUs "cookie-lov". De aller fleste websteder benytter seg av cookies, og i de fleste tilfellene medfører de ingen stor risiko. Jeg liker cookies, jeg.. Lenke til kommentar
tHz Skrevet 5. november 2015 Del Skrevet 5. november 2015 Et feilet forsøk på å opplyse folk om sporing på Internett. Jeg synes i utgangspunktet ideen er bra, men fungerer ikke i praksis. Folk eier hverken kunnskap eller fantasi når det gjelder mengden informasjon som samles inn om dem, og hva det en gang i fremtiden kan brukes til. Trasige greier... 2 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 5. november 2015 Del Skrevet 5. november 2015 Har i enkelte tilfeller ikke kunnet klikke bort slikt på mobile enheter. Deres kryss eller OK knapp har enten reist ut av skjermen, eller reagerer ikke i det hele tatt på at du trykker. 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Problemet er at per i dag har varlset ingen funksjon, om man kunne velge at sider ikke brukte cookies for å lagre informasjon om deg, så hadde det i det minste hatt en nytteverdi, det lagres masse dill som ikke er til brukerens nytte. AtW 1 Lenke til kommentar
Herindur Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 At mange brukere ikke deaktiverer varslene kan jo òg ha sammenheng med at varslene ofte har veldig små knapper som er vanskelige å treffe. Enda verre er det på mange sider når varselet ikke lukkes når man klikker "X". Dråpen er når det å bomme på eller til og med klikke "X" gjør helt andre ting som å gjenlaste siden eller gå til "neste side"... *facepalm* Lenke til kommentar
Johannes Birkedal Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Det er forsåvidt greit å irritere seg over det, men jeg synes ikke det er noe stort poeng i å gjøre en så stor sak ut av det. Sletter du ikke cookies, får du aldri meldinga igjen. Ellers tar det deg ca. 2 sekunder maks å legge merke til meldinga for så å fjerne den. Synes nå jeg, hvertfall Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Det finnes vel bedre måter å spionere på folk, enn ved å legge ut Cookies. Hele facebook er jo et eneste stort spionnettverk. Som i tillegg kan brukes til å dele kattevideoer. Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 (endret) I den hensikt å være proaktive, foroverlente og foran kurven valgte vi å informere om alle teknologiene vi bruker på siden vår. PHP, AJAX, XHTML, CSS, Cookies, JavaScript, JPG, PNG, WebSocket, SSL, etc... EDIT: 1024 innlegg! \o/ Endret 6. november 2015 av bolt 1 Lenke til kommentar
Leorand Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Sånn går det når jurister skal mene noe om teknologi, og så lage regler som alle må følge. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Pluss at når du blander inn de suppehuene i EU som tror de er noe og som tror de kan noe, ja da blir det bare en eneste stor suppe, synd Norge er den aller verste til å følge EU direktiv, bend over for EU og det er jo nettopp det vi gjør, bøyer oss så langt at en knyttneve opp i ræva kjennes deilig ut(noen liker det jo så klart). Synd Norge er feige når det gjelder EU, skulle bare sagt fuck it EU, kyss meg i ræva, vi gjør som vi vil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå