Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Gaming og båndbredde

Anbefalte innlegg

Har et Canal Digital abonnement med 50/15. Når sønnen spiller Call Of Duty er det f.eks umulig å streame fra NRK tv. Er det noen som har samme erfaring? Er båndbredden for dårlig til å håndtere både spilling og streaming samtidig? Skal riktignok sies at både han og jeg sitter i kjellerstua og ruteren står i etasjen over

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spilling i seg selv krever svært lite båndbredde. At streaming ikke funger når noen andre spiller, og ikke omvendt er en ny vri. Båndbredden tiø internett er nok ikke problemet, muligens er det dårlig signal som skaper trøbbel over wifi. Jwg tenker meg at sønnen din sliter en del og.

Lenke til kommentar

Du burde ikke ha noen som helst problemer siden dere har den netthastigheten dere har, som skal holde til ett helt nabolag og enda noen flere. Det kan hende sønnen din har justert noe inne på innstillingene til rutern som gjør at den fokuserer altså gir han det meste av nettverket  :closedeyes:

Jeg sitter normalt på en 5.4/0.30 linje som er helt ræva bokstavligtalt, nettet funker helt fint når bare jeg sitter på den, men så fort noen andre i huset bruker nettet, så kan jeg såvidt gjøre noe. Så skjønner hvordan du har det :-) 

Men ser ikke hvordan dette skal være noe problem!

EDIT: Leste nettopp posten din engang til for og være sikker på om jeg svarte på det du spurte om, og det kan hende det har noe med plasseringa av ruteren, som du sier så er den i en annen etasje, hadde det vært noe og skaffe en nettverkskabel?

Endret av EdisMester™
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...