Gå til innhold

snodig mysql feil


Anbefalte innlegg

       $news_one = mysql_db_query($db_name,"SELECT newsID AS news_ID,newsTITLE AS news_TITLE,newsUID AS news_UID,date_format(newsDATOTID,'%H:%i:%s %d-%m-%Y') as news_DATOTID,newsNYHET AS news_NYHET, newsINGRESS AS news_INGRESS,newsIMG AS news_IMG FROM news WHERE news_ID = '$news'");
       if(!($news_one)) array_push($news_errarr,"Open News Failed -->".mysql_error());
       
       while($row_one = mysql_fetch_array($news_one)){

 

får "Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in" i while-loopen her...

 

har tenkt tanken at kanskje mysql_fetch_array er feil å bruke, men hvis det er tilfelle hva er isåfall riktig...

 

evt kan det være en feil i query, da tror jeg det er her: WHERE news_ID = '$news'

 

jeg sjekker på forhånd at $news eksisterer så det er ihvertfall i orden...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

for det første er det overflødig å lage aliaser med samme navn som kolonne navnet. du kan skipp "kolonne as kolonne" og bare ha "kolonne" istedet.

 

når jeg viste det i en anner tråd, var det fordi du der brukte en funksjo på en kolonne og trengte et alias slik at resten av koden din skulle bli gyldig.

 

legg inn "echo mysql_error();" etter query'et, så får du mer info.

mest sannsynlig har du stavet en av kolonnene feil eller referert til en kolonne som ikke finnes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...