TheKims Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Hvis jeg har forstått rett er dette en konsoll som er myntet på PC-publikumet. Et publikum som aldri kommer til å gå tilbake til konsoll. Konsoll-spillere vil holde seg til sine konsoller. Jeg skjønner ikke hvordan dette kan bli en suksess. Time will tell. Steam prøver å få konsoll spillere over på PC. Konsoll spillere vil jo ha det enklest mulig ved å ha en kontroll i hånda å starte spillet uten noe mere dill dall. Her har du en PC/konsoll som tar deg rett inn i Steam Bigpicture mode som lar deg bla igjennom spillene å kun trenge å trykke på play for å spille. Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Poengløst OS. Men for de som vil kose seg med indiespill er det nok ok. Resten installerer Windows og får full utnyttelse + DX12. Poengløst? Er det ikke bra at Sony og Microsoft får litt konkuranse som kan press ned prisene da? Selv om ikke Linux gaming er like bra nå, så kan det bli det i fremtiden, og da synes jeg Valve gjør en bra jobb for det målet. Så du tror denne boksen som koster fra 3800 til 40 000 vil presse ned prisene på de andre konsollene.....? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Poengløst OS. Men for de som vil kose seg med indiespill er det nok ok. Resten installerer Windows og får full utnyttelse + DX12. Poengløst? Er det ikke bra at Sony og Microsoft får litt konkuranse som kan press ned prisene da? Selv om ikke Linux gaming er like bra nå, så kan det bli det i fremtiden, og da synes jeg Valve gjør en bra jobb for det målet. Så du tror denne boksen som koster fra 3800 til 40 000 vil presse ned prisene på de andre konsollene.....? Ja hvorfor ikke? Da mente jeg ikke den som koster 40 000 kr da vettø luringen Lenke til kommentar
Olav Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Hvor kan man finne informasjon om pris og tilgjengelighet på Steam Machines i Norge? Du kan innstallere Windows på en Steam pc og få 1000 ganger så mange spill og en mye bedre opplevelse.Kvantitet er fint det, men trenger ikke 1 500 000+ spill. 99% av AAA spill kommer aldri på SteamOS, så de har hverken kvalitet eller kvantitet. Til å ikke en gang være tilgjengelig på markedet så synes jeg Steam Machines har et enormt utvalg med spill Kan ikke huske en lansering av noen som helst konsoll med så mange både indie og AAA spill tilgjengelig. Jeg gleder meg i alle fall til å prøve noe nytt Når jeg tittet i biblioteket med allerede tilgjengelige spill så er det allerede mer enn nok til å holde meg okkupert i lange tider: http://store.steampowered.com/search/?snr=1_4_4__12&term=#sort_by=_ASC&page=1&category1=998&os=linux Og det er en del AAA spill som er bekreftet at skal komme også Jeg har Steam på PC og har allerede har et lite bibliotek som vil være tilgjengelig på Steam Machines. Litt behagelig å tenke på at jeg kan spille spill kjøpt på PC, laptop eller Steam Machines uten å måtte kjøpe dem på nytt, og at jeg ikke må kjøpe med noen spill sammen med kjøp av konsollen eller bygge opp et spillbibliotek på nytt 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Poengløst OS. Men for de som vil kose seg med indiespill er det nok ok. Resten installerer Windows og får full utnyttelse + DX12. Poengløst? Er det ikke bra at Sony og Microsoft får litt konkuranse som kan press ned prisene da? Selv om ikke Linux gaming er like bra nå, så kan det bli det i fremtiden, og da synes jeg Valve gjør en bra jobb for det målet. Så du tror denne boksen som koster fra 3800 til 40 000 vil presse ned prisene på de andre konsollene.....? Det er ikke selve konsollenheten som koster mye på konsollplattformene. AtW Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Alt Sony tjener på PS4 er jo som mellomledd. De tjener ingenting på PS4 i seg selv, den selges til produksjonskostnad. Så alt det Sony har i inntekt er ekstra penger som det koster med PS4 kontra PC. Et mellomledd som ikke finnes på PC. Dette kommer jo fra spillsalg, online, premium osv. Det som gjør at PC spill alltid er langt billigere. Spillstudioene tjener det samme. Du betaler bare masse penger til Sony, og for hva? For å gi dem penger egentlig. Det er derfor PC alltid vil være billigere. Det er ingen som har mulighet til å ta en stor fortjeneste ut av alt. Valve kan sette opp priser, og ta masse selv, men da kjøper bare folk andre steder. Så aktiverer de via Steam likevel. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Hvor kan man finne informasjon om pris og tilgjengelighet på Steam Machines i Norge? Du kan innstallere Windows på en Steam pc og få 1000 ganger så mange spill og en mye bedre opplevelse.Kvantitet er fint det, men trenger ikke 1 500 000+ spill. 99% av AAA spill kommer aldri på SteamOS, så de har hverken kvalitet eller kvantitet. Hvor er sammenhengen mellom AAA titler og kvalitet? Etter det jeg har sett de siste årene har de fleste AAA titler hatt noen form for problemer. Når det kommer til kvantitet, så har SteamOS allerede flere titler enn hva PS4 eller Xbox One har, å utvalget blir bare større og større. Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Hvis jeg har forstått rett er dette en konsoll som er myntet på PC-publikumet. Et publikum som aldri kommer til å gå tilbake til konsoll. Konsoll-spillere vil holde seg til sine konsoller. Jeg skjønner ikke hvordan dette kan bli en suksess. Time will tell. Steam prøver å få konsoll spillere over på PC. Konsoll spillere vil jo ha det enklest mulig ved å ha en kontroll i hånda å starte spillet uten noe mere dill dall. Her har du en PC/konsoll som tar deg rett inn i Steam Bigpicture mode som lar deg bla igjennom spillene å kun trenge å trykke på play for å spille. Hvis dette er Valves ønske anser jeg sjansen for å lykkes som noe større. Samtidig velger mange konsollspillere den samme konsollen som venner allerede har fra før. De vil spille FIFA eller COD med kamerater, er min erfaring. Personlig tror jeg ikke dette blir en suksess, men jeg er likevel åpen for muligheten. Lenke til kommentar
fruktsalatsaft Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Hvorfor lages det ikke et OS som kjører kun skjermkort? en gpu med 8gb minne og en M.2 port integrert? Fordi en CPU er utrolig flink til å styre en datamaskin. Å begynne å kode scheduling-algoritmer og slikt til GPU vil være tullete, fordi den ikke har hardware som egner seg. En GPU er laget for å være god på nettopp å kalkulare grafikk Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Hvis dette er Valves ønske anser jeg sjansen for å lykkes som noe større. Samtidig velger mange konsollspillere den samme konsollen som venner allerede har fra før. De vil spille FIFA eller COD med kamerater, er min erfaring. Personlig tror jeg ikke dette blir en suksess, men jeg er likevel åpen for muligheten. Du snakker som om antallet som spiller på PC ikke langt overstiger konsoll. Er du klar over at League of Legends har flere aktive spillere enn det er aktive spillere på Steam? Er du klar over at du kan spille FIFA og COD med venner, som har spillene til PC? Eller CS:GO som er spilt langt mer enn COD er? Et spill som også har et veldig stort comunity rundt seg og competetive scene. Liste over konsollspill med en skikkelig competetiv scene: PC er jo perfekt, nettopp hvis du spiller med venner. Alltid når det er slik at du vil spille konsollspill med venner, eller kanskje spille med noen du har møtt osv, så er det hvilken konsoll har du? Å du har du ikke XBO?, bare 360? Og den personen har Ps4, og den personen har wii U, og den siste har bare en 3DS. Ja... lykke til med å spille sammen. På PC er det jo ganske enkelt. Har du PC? Ok, fint. Og si at du kjøper en steam box. Så viser det seg at alle vennene dine det nye stedet du flyttet, eller nye kollegaer ol. spiller noe som bare er til windows. Da må du jo kjøpe en ny PC som har Windows....... Vent nå litt! Det trenger du ikke. Alt du trenger er en windows lisens. Alle spillene dine er på steam, så du har dem på windows og. Uten å betale ekstra. Så får vennene dine hjemme kose seg med 2000 kr for remastered versjoner av spill til å spille det første året av hver nye gen. Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 (endret) Hvis dette er Valves ønske anser jeg sjansen for å lykkes som noe større. Samtidig velger mange konsollspillere den samme konsollen som venner allerede har fra før. De vil spille FIFA eller COD med kamerater, er min erfaring. Personlig tror jeg ikke dette blir en suksess, men jeg er likevel åpen for muligheten. Du snakker som om antallet som spiller på PC ikke langt overstiger konsoll. Er du klar over at League of Legends har flere aktive spillere enn det er aktive spillere på Steam? Er du klar over at du kan spille FIFA og COD med venner, som har spillene til PC? Eller CS:GO som er spilt langt mer enn COD er? Et spill som også har et veldig stort comunity rundt seg og competetive scene. Liste over konsollspill med en skikkelig competetiv scene: PC er jo perfekt, nettopp hvis du spiller med venner. Alltid når det er slik at du vil spille konsollspill med venner, eller kanskje spille med noen du har møtt osv, så er det hvilken konsoll har du? Å du har du ikke XBO?, bare 360? Og den personen har Ps4, og den personen har wii U, og den siste har bare en 3DS. Ja... lykke til med å spille sammen. På PC er det jo ganske enkelt. Har du PC? Ok, fint. Og si at du kjøper en steam box. Så viser det seg at alle vennene dine det nye stedet du flyttet, eller nye kollegaer ol. spiller noe som bare er til windows. Da må du jo kjøpe en ny PC som har Windows....... Vent nå litt! Det trenger du ikke. Alt du trenger er en windows lisens. Alle spillene dine er på steam, så du har dem på windows og. Uten å betale ekstra. Så får vennene dine hjemme kose seg med 2000 kr for remastered versjoner av spill til å spille det første året av hver nye gen. Jeg tror du må skille mellom konsoll-og PC-spillere i større grad. De jeg kjenner som spiller på konsoll (Cod og FIFA) bryr seg lite om PC-specs, FPS eller oppløsning. De bryr seg heller ikke om hvilken plattform eller spill som er mest populær i esportmiljøet. Dem som bryr seg om slikt spiller på PC allerede, og de vil ikke gå over til Valve sin "konsoll". Det hjelper heller ikke at Valve-konsollen er enkel å bære med seg. Konsollspillere er sjeldent på LAN. De møtes hos én av dem og sitter i samme sofa. Alle tar med seg hver sin kontroll. Dersom én av dem skulle gå over til en annen konsoll eller PC, må i praksis alle sammen bytte. Det skjer bare ikke. Derfor tror jeg ikke det hjelper at den nye Valve-PC en er lett å sette opp og bruke. Konsollspillerne holder fast ved konsollen de allerede har. Merk: Jeg har inntrykk av at du er litt yngre enn meg, og det kan være det er annerledes for din generasjon. Endret 8. november 2015 av Donkey Kong Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Jeg synes beskrivelsen din av konsollspillere passer godt med det jeg og oppfatter. Jeg er og enig i at folk sannsynligvis ikke vil bytte ut sin PS4 eller XBO med en Steam box. Jeg synes likevel det er viktig å tenke på hvorfor kjøpte de i det hele tatt PS4? Hvorfor ikke XBO? PC? Wii U? Hvorfor ikke bare spille på PS3 som de hadde før? Så når folk gjør valg, hva er det med SteamOS som gjør at du mener folk ikke vil tenke på det engang? At det liksom er xBox eller PS4? Takket være konsollene fantastiske system der ingen gamle titler funker på de nye konsollene, så går folk stadig vekk til nye systemer og plattformer. Da må de altså alle bytte til det samme i vennegjengen. Hvorfor da ikke bytte til SteamOS? Du kan si, ja men PS4 er allerede ute, lenge til PS5. Men det er fortsatt folk som kjøper konsoll for første gang, folk som flytter inn i nye miljøer, folk som fortsatt har PS3 (bare se på salgstall, langt ifra alle har kjøpt den nye som hadde den gamle). Selger ikke og Ps4 langt bedre enn XBO? Er ikke det fordi folk har funnet ut at PS4 er bedre, og så har de byttet over? Hvorfor skal ikke det være mulig med SteamOS? Og du sier folk ikke bryr seg om competetive. Folk som ikke er så inni spillene osv. Hvis du ser på LOL. Det er utrolig mange som er casuals, som ikke vet hva oppløsning og fps osv er. De ser ikke mye på, men mange følger sånn halvveis med på esports. Vet om et par navn som kommer opp. Er de som ser på fotball folk som har spilt mye fotball, eller spiller mye fotball? Det er mange som ikke har mer en spilt littegrann fotball når de var små, men synes det er gøy å se på kamper. Så jeg ville helt klart si at det er en fordel å ha en slik side ved spillet. Det trekker til seg flere spillere også (Riot taper mye penger på esports, men tjener det igjen ved flere brukere, og mer salgs av skins osv). Det er og større sjanse for at andre du møter vet om spillet, og gjerne spiller det. Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 En litt kraftig stue-pc med XBox-kontrollere, Windows 10 uten passord og steam som starter automatisk i Big Picture mode funker fett for meg. Da funker alle spill også. Lenke til kommentar
Olav Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Kommer disse konsollene til Norge? Jeg har hørt med noen butikker, og ingen har noen informasjon. Skulle gjerne hatt en dato på når de ble tilgjengelige og pris i norske butikker. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Morsomt å se hvor skummelt Linux er. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 I dag ble Steam machines tilgjengelig i noen land, og Valve har startet et lite salg på spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå