Gå til innhold

Ny TV. HJELP med lyden!

Anbefalte innlegg

Har kjøpt denne tv-en: http://www.lefdal.com/product/tv-lyd-og-bilde/tv/UE55J6275XXE/samsung-55-smart-led-tv-ue55j6275xxe

Også har jeg et problem jeg ikke klarer å løse. Lyden når jeg ser på tv er i høyttalerne. Men hvis jeg bruker smart-tv appene, f.eks. Youtube, så kommer lyden ut av tv-høyttalerne. Så hvis jeg skal spille av noe fra en app må jeg mute dekoderen, også skru opp lyden på selve tv-en...

Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette? Har prøvd alt av innstillinger osv. men klarer ikke finne ut av det. 

Usikker på om jeg skal poste dette under tv eller lyd. Tok lyd, håper det går bra.

Håper noen kan hjelpe meg! :)

Endret av Camilla "isbjørn" Kolstad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff, du har gjort en liten feil, desverre... Det er ikke så mye å få gjort, men det KAN hende du klarer å ordne det innen 30 dager! Vær rask, eller så blir du stuck med feilen lenge!

Det første navnet, i varenavnet på TV'en din, der ligger feilen. Noen lurte deg til å kjøpe Samsung, beklageligvis :(

Du har valgt å kjøpe en stor og dårlig TV, istedet for en f.eks litt mindre og god TV.

--

Den feilen du snakker om, er en feil i systemet til Samsung. Smart-TV-funksjonene på en hvilken som helst av Samsung-TVene til under 20.000, er helt bortkastet. Selv de ekstremt dyre, er elendinge.

Dette kan lett fikses med en Chromecast, så problemet ditt er overkommelig for ca 279kr

--

Hadde jeg vært deg, hadde jeg kastet meg i bilen imorgen tidlig og levert tilbake TV'en umidelbart. Med mindre du har falt i Elkjøp/Lefdal fella, og kjøpt et kampanjeprodukt/tilbudsprodukt du ikke få returnert. 

Når du så har fått tilbake pengene dine (forhåpentligvis) så anbefaler jeg deg til og enten:

a. Spar noen tusenlapper til, og kjøp deg en ordentlig god 55" - så slipper du å ville ønske å kjøpe ny TV hver uke, når du hele tiden finner ut av at Samsungen din bare streiker. Sakte. Men. Helt. Sikkert.

b. Spar noen tusenlapper til, og kjøp deg en ordentlig god 55" - så slipper du å ville ønske å kjøpe ny TV hver uke, når du hele tiden finner ut av at Samsungen din bare streiker. Sakte. Men. Helt. Sikkert.

c. Behold TV'en men ALDRI klag. Hehe, Samsung TVer er i det hele og store bildet (pun intended) dårlig, synes jeg..  

Ikke meningen å virke negativt (arrrg), men har ofte lange dager som har med TV å gjøre, og hadde aldri anbefalt f.eks den TVen til noen jeg bryr meg LITT om.

Kun personlig mening selvfølgelig, og håper du STORKOSER deg med en digg serie, litt popcorn og cola! :) Er tross alt innholdet, som er viktig! :)

Lykke til!

Endret av Buckzie
Lenke til kommentar

Huff, du har gjort en liten feil, desverre... Det er ikke så mye å få gjort, men det KAN hende du klarer å ordne det innen 30 dager! Vær rask, eller så blir du stuck med feilen lenge!

Det første navnet, i varenavnet på TV'en din, der ligger feilen. Noen lurte deg til å kjøpe Samsung, beklageligvis :(

Du har valgt å kjøpe en stor og dårlig TV, istedet for en f.eks litt mindre og god TV.

--

Den feilen du snakker om, er en feil i systemet til Samsung. Smart-TV-funksjonene på en hvilken som helst av Samsung-TVene til under 20.000, er helt bortkastet. Selv de ekstremt dyre, er elendinge.

Dette kan lett fikses med en Chromecast, så problemet ditt er overkommelig for ca 279kr

--

Hadde jeg vært deg, hadde jeg kastet meg i bilen imorgen tidlig og levert tilbake TV'en umidelbart. Med mindre du har falt i Elkjøp/Lefdal fella, og kjøpt et kampanjeprodukt/tilbudsprodukt du ikke få returnert. 

Når du så har fått tilbake pengene dine (forhåpentligvis) så anbefaler jeg deg til og enten:

a. Spar noen tusenlapper til, og kjøp deg en ordentlig god 55" - så slipper du å ville ønske å kjøpe ny TV hver uke, når du hele tiden finner ut av at Samsungen din bare streiker. Sakte. Men. Helt. Sikkert.

b. Spar noen tusenlapper til, og kjøp deg en ordentlig god 55" - så slipper du å ville ønske å kjøpe ny TV hver uke, når du hele tiden finner ut av at Samsungen din bare streiker. Sakte. Men. Helt. Sikkert.

c. Behold TV'en men ALDRI klag. Hehe, Samsung TVer er i det hele og store bildet (pun intended) dårlig, synes jeg..  

Ikke meningen å virke negativt (arrrg), men har ofte lange dager som har med TV å gjøre, og hadde aldri anbefalt f.eks den TVen til noen jeg bryr meg LITT om.

Kun personlig mening selvfølgelig, og håper du STORKOSER deg med en digg serie, litt popcorn og cola! :) Er tross alt innholdet, som er viktig! :)

Lykke til!

Sånn går det når mamma kjøper tv som kommer på salg uten å forhøre seg med verken meg eller noen andre først... haha.

Men Chromecast kan løse problemet mitt? Vet ikke om jeg orker å bytte inn tv-en og alt det styret der, så vil helst bare prøve å løse det på en enkel måte. Åssen fungerer en Chromecast? Og hvordan løser det, det? Hvis du kan forklare det, hadde det vært veldig fint.  :)

Endret av Camilla "isbjørn" Kolstad
Lenke til kommentar

Når lyden kommer ut av høytalerne så regner jeg med du har en prosessor/receiver/forsterker/lydplanke som tuner og TV er koblet til. Mange TV'er har ARC (audio return channel) på en av HDMI-inngangene på TV. Du må bruke denne; eventuelt finnes lyd ut (optisk digital eller vanlige analoge phonekabler) som kan sendes tilbake til lyd-dingsen (du må selvsagt velge korrekt inngang på lyd-dingsen).

Edit:

Enda enklere; du kontakter Samsung support. De bistår med å løse slike problemstillinger. Ser at TVen har optisk ut; så da er det et alternativ. Det er ingenting galt med TVen; du har bare satt opp ting feil.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Samsung-TVer er ikke så dårlige som de var for 2-3 år siden, så å påstå at man bør få levert den inn med en gang, er en overdrivelse, synes jeg.

Vi har en 46" Samsung Smart-TV som ble kjøpt inn for ett år tid siden. 100 Hz m.m. Det er den beste TVen jeg noen gang har hatt, i alle fall. T.o.m. animerte serier i 480-oppløsning ser flott ut på den.

Vi løste dette med lyd til forsterkeren ved å bruke minijack-kabel fra TVen til forsterkeren. Da går all lyd til forsterkeren.

Lenke til kommentar

Du må bruke optisk kabel eller ARC for å få lyd fra appene, ingenting galt med TVen din, mange andre TV med det samme problemet, så ny TV løser ikke problemet ditt.

snip

Høres ut som du lever i forrige århundre..

Endret av bigggan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...