asyrst Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Hei! Jeg skulle formatere partisjonen min (C:) for så å legge inn XP på nytt. Når jeg startet maskinen på nytt kom jeg inn i installasjonsprogrammet, men da kommer jeg på att det er noe jeg ikke har tatt backup av så jeg avslutter. Programmet låser seg, så jeg skrur av PC-en manuelt.. å skrur den på igjen. NTLDR mangler får jeg opp. jeg har prøvd repair på XP cd'n men det skjønner jeg ikke noe av.. Er alle data på C: borte? :grine: Hva skal jeg gjøre? PS: jeg har prøvd å søke Lenke til kommentar
eckmann Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Hei! Jeg skulle formatere partisjonen min (C:) for så å legge inn XP på nytt. Når jeg startet maskinen på nytt kom jeg inn i installasjonsprogrammet, men da kommer jeg på att det er noe jeg ikke har tatt backup av så jeg avslutter. Programmet låser seg, så jeg skrur av PC-en manuelt.. å skrur den på igjen. NTLDR mangler får jeg opp. jeg har prøvd repair på XP cd'n men det skjønner jeg ikke noe av.. Er alle data på C: borte? :grine: Hva skal jeg gjøre? PS: jeg har prøvd å søke Hehe, prøv å søke du. Husker ikke helt, men tror det har noe med nt loader. Altså xp loaderen. Seek and you shall find..... Lenke til kommentar
asyrst Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 Hmm.. hva sjer hvis jeg bruker en DOS oppstartsdiskett å skriver fdisk /mbr ? kommer dette til å funke? (vil ikke prøve å risikere føkke opp mer..) Lenke til kommentar
titus Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 NTLDR er en fil som windows XP trenger for å starte opp. At denne mangler, betyr ikke at andre data er ødelagt. Det greieste er om du har tilgang på en boot-diskett eller CD - starter fra den og tar backup i DOS - har du NTSF partisjon trenger du noe som heter NTFSforDOS eller noe slikt... Lenke til kommentar
titus Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Var kanskje litt rask der - du har jo ikke sagt noe hvor langt du var kommet med ny installering av XP... Har du formatert eller ikke? Lenke til kommentar
asyrst Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 jeg har ikke formatert nei... så det bør da gå an å få XP opp å kjøre igjen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå