Sprudlevann Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 Jeg har spilt akustisk gitar en stund, og ønsker nå å prøve el-gitar. Men jeg aner ikke hva jeg trenger å kjøpe, bortsett fra gitaren selvfølgelig. Jeg har sett litt rundt på nettet og synes denne ser grei ut?: http://www.4sound.no/gitar/elektrisk/hoyrehendt/fender-modern-player-telecaster-thinline-deluxe-3-color-sunburst Så regner jeg med at jeg bør kjøpe en forsterker, hva tror dere om denne?: http://www.4sound.no/gitar/forsterkere/comboer/fender-mustang-iii-v2 Hva mer trenger jeg? Trenger jeg å kjøpe noen ledninger osv? Som dere skjønner er jeg helt grønn på dette området, må nesten le litt av meg selv! trenger virkelig hjelp! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 Den Fenderen var fin, ja Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Bump! Vi som har så mange gitarister her i huset så.. Lenke til kommentar
Disorder Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Fender Telecaster er en veldig lettspilt og allsidig gitar, så du burde gå for noe sånt, ja. Når det kommer til forsterker, så trenger du ikke noe veldig fancy hvis du bare skal spille og øve for deg selv. Den du har der ser helt grei ut. Vet ikke om den kommer med ledning (jack-kabel) så det får du sjekke ut. Ellers så finner du rimelige kabler overalt. Her f.eks: http://www.4sound.no/gitar/tilbehoer/kabel/supreme-egc3-jackjack-3m Mer trenger du sikkert ikke i starten. Kanskje plekter, reim og ekstra strenger, men det er ikke noe du MÅ ha Lenke til kommentar
AndreasJH Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 (endret) Fenderen der ser helt topp ut til både nybegynnere og viderekommende. Eneste som er viktig er at når du kjøper den, så bør du be om å få satt på nye strenger, samt at action og alt sammen blir justert. Dette er ting som kan være utrolig kjipt å plages med helt i starten før man har blitt kjent med instrumentet, så greit å få litt proff hjelp først som sist. Du trenger egentlig ikke noe voldsomme greier som første forsterker, som Disorder helt riktig påpekte. Hvis du bare har tenkt å spille hjemme, så trenger du ikke mer enn 5-10 watt, og du kan velge mellom transistor/digital og rørforsterker. Liten huskeregel her er at rørforsterkere generelt låter mye høyere enn forsterkere uten rør, men med like mange watt. Her spiller også elementet en rolle, men det er ikke viktig foreløpig. Jeg har hørt mye bra om Roland sin Cube-serie, og har eid en liten Blackstar HT-5 combo som hadde overraskende kul lyd. Sistnevnte er uten masse knotter og digitale fiksfakserier, noe som passer en enkel sjel som meg selv (min nåværende forsterker har tre brytere: volum, tone, og av/på). Eneste ekstra duppeditt jeg kan se for meg som hadde vært smart er en stemmeboks. Det kan være i form av en pedal, som du trykker på med foten og som viser om du er stemt, eller som en håndholdt dings. Spør på din nærmeste gitarbutikk hva de anbefaler, så får du sikkert et fornuftig svar. Jeg bruker en TC Electronics Polytune, men det finnes rimeligere alternativer som gjør nytten. Lykke til! Endret 11. november 2015 av AndreasJH Lenke til kommentar
edge Skrevet 27. november 2015 Del Skrevet 27. november 2015 Om du er gira på en liten forsterker med god lyd så vil jeg anbefale å sjekke Yamaha sin THR-serie. Prøvde de på 4sound for en stund tilbake og det må være det beste jeg har hørt av små hjemmeforsterkere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå