Ludvig86 Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 God kveld! Jeg klarer ikke å komme meg inn på routeren vår her hjemme. Siden står bare og laster. Har prøvd å både restarte maskin (Mac) og router, og prøvd forskjellige nettlesere, men ingenting. Nettfarten vår har sunken fra rundt 200MB til 8MB, så her er det tydeligvis noe galt. Noen som har noen tips? Takker for alle innspill! Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 Restart router og prøv igjen? Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 4. november 2015 Forfatter Del Skrevet 4. november 2015 Som nevnt har jeg både restartet router og maskin :/ Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 Reset, ikke restart routeren. Bakpå er det et knappenålshull som det står reset over, hold den inne noen sekunder til lampene beygnner å blinke. Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 4. november 2015 Forfatter Del Skrevet 4. november 2015 Reset, ikke restart routeren. Bakpå er det et knappenålshull som det står reset over, hold den inne noen sekunder til lampene beygnner å blinke. Takk, Chris. Jeg skal prøve dette. Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 4. november 2015 Forfatter Del Skrevet 4. november 2015 Det hjalp ikke Jeg klarer ikke å forstå hva som har skjedd her. Ett par ganger har jeg fått opp innloggings-boksen. Men det skjer ikke noe etter at ejg har logget inn. Nå står den bare en nettside hvor det står "searching" og ingenting skjer. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 (endret) Som nevnt har jeg både restartet router og maskin :/ Uff beklager - kan vist ikke å lese :S Prøvd både trådløst og med kabel? Endret 4. november 2015 av KarpeSkrotum Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 Dersom du ikke får kontakt med router etter reset er det noe feil med den. Går den tilbake til standard-SSID etter reset? Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 4. november 2015 Forfatter Del Skrevet 4. november 2015 Dersom du ikke får kontakt med router etter reset er det noe feil med den. Går den tilbake til standard-SSID etter reset? Det dukket plutselig opp to nye nettverk etter at jeg restartet den. "ASUS" og ASUS 5" (mest sannsynlig 2.4ghz og 5ghz) Og den ba meg opprette nye navn og passord på nettverk. Så nå har jeg enda to nettverk i listen min jeg kan velge fra. Ble bare rot. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 Da har router blitt resatt. Du må koble til et av ASUS-nettene, og se om du får tak i router. Har du oppgradert til nyeste FW på router? Hvilken modell er det? Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 4. november 2015 Forfatter Del Skrevet 4. november 2015 Da har router blitt resatt. Du må koble til et av ASUS-nettene, og se om du får tak i router. Har du oppgradert til nyeste FW på router? Hvilken modell er det? Jeg klarer ikke å komme meg inn. Dette bildet står bare på skjermen og ingenting skjer: Routeren ble oppdatert sist gang jeg kom meg inn på den. Det er bare noen mnd. siden. Det er en ASUS RT-N66U. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 Har du prøvd å logge inn på router fra flere dingser? Eller bare en? Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 4. november 2015 Forfatter Del Skrevet 4. november 2015 Har du prøvd å logge inn på router fra flere dingser? Eller bare en? Jeg har prøvd fra maskinen (Macbook), iPad og min Samsung Note 3. Alle viser samme bildet, og derfra er det stopp. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 Da høres det ut som om router er defekt. Du kan ev. prøve å ta ut strømmen på den 5-10 minutter, og forsøke igjen da. Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 Hvilken adresse prøver du å koble til routeren med? Sikker på at den er riktig (hvis du bruker ip)? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 http://setuprouter.com/router/asus/rt-n66r/login.htm Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 4. november 2015 Forfatter Del Skrevet 4. november 2015 Jeg bruker adressen: www.router.asus.com Den brukte å fungere. Når jeg skriver inn IP-adressen står den bare og laster en god stund, før jeg får opp "Siden er ikke tilgjengelig" Lenke til kommentar
mekas Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 Hvilken ip adresse prøver du? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 Prøver igjen: Gjelder både trådløst og kabel? Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 4. november 2015 Forfatter Del Skrevet 4. november 2015 Prøver igjen: Gjelder både trådløst og kabel? Jeg har ikke prøvd kabel. Har ingen tilgjengelig. Men det skal jeg skaffe i morgen. Hvilken ip adresse prøver du? Jeg har prøvd 192.168.1.1 Når jeg prøvde 1.0 så kom det opp en side hvor det stod "Fikk ikke tilgang til nettverket". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå