Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Peugeot - dårlig merkeverksted

Anbefalte innlegg

Er litt sjokkert over  den jobben jeg tror verkstedet  har utført på min bil  etter avtale. Har en Peugeot 307 SW 2007 mod ,kjørt 66300 km kun lang kjørt på ferie, Har kun brukt merkeverksted hvor jeg kjøpte bilen. Problem oppstod med bilen  etter ca et år. Dårlig trekk ved kjøring ,sort røyk ved belastning ,unormal lyd under tomgang. Kort å fortell inn og ut av verksted hver gang jeg var på ferietur til vestlandet . Full diselservise , alle innjektorer testet, uten noe forbedring .  Råd om å kjøre katalysatorrens  ble oppfulgt, motoren ble etter hvert bare værre, gikk bare på 3 syl på tomgang. For en mnd  siden kontaktet jeg et lokalt verksted med høg kompentanse, kompressjon ble målt ,som viste seg at motoren var i en elendig forfatning .Toppen ble tatt av,hvor alle ventilseter var brent på syl 2-3-og 4, toppen ble sendt til Cylmo, hvor de også oppdaget en feil på blokk ,muligens støpefeil. Blokke totalt overhalt. Ved videre gjennomgang av motor ,ble det oppdaget, nesten defekt registerreim, tette oljefilter og luftfilter,brudd på glødetråd på motor, Kort å fortelle så var tilstanden på motor værre en en motor som har gått 500000

Mitt spørsmål er : kan vi stole blindt på dagens merkeverksted ? Min verksted regning ble på 30,000 kr, på grunn av slett arbeid fra  merkeverksted jeg hadde  brukt  over lang tid !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...