Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hvorfor har min Whirlpool oppvaskmaskin sluttet å fungere?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en Whirlpool ADPY-1110 oppvaskmaskin som nylig har sluttet å fungere. Den ble kjøpt i 2011.

For noen måneder siden begynte problemet. Den slutter å vaske midt i prosessen, og så blinker "cancel"-lyset seks ganger. Det har også hendt at det har kommet mye vann utover gulvet under maskinen, men dette skjer relativt sjeldent. Vi rengjorde alle filtre som kan rengjøres uten å skru opp maskinen. Deretter begynte maskinen å fungere igjen. Helt inntil noen dager siden.

Denne gangen fungerte det ikke å rengjøre alle filtre. Nå har vi samme problemet som før.

Her er noen ting jeg har lagt merke til:

- Under avløpsfilteret (inni, i bunn) ligger det en del vann, etter at programmet har stoppet midt i syklusen. Vannet er noe skittent.

- Jeg åpnet front-dekselet i bunnen for å se inni maskinen. Her ligger det sirka en halv centimeter med vann i bunn.

- Rett etter at maskinen har stoppet så er det ingen varme i maskinen. Vannet er helt kaldt.

- Den ene spray-armen har delt seg litt i den ene enden.

Er dette normalt, eller kan det tyde på feilkilden?

Endret av LandePlage
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å si hva som er feil. Det verste er vel den halve centimeteren med vann i bunnplata som betyr en innvendig lekkasje. Steng vannet på maskinen, finn servicenr og serienr på maskinen, finn kvitteringen og kontakt Whirlpool for hjelp. Dette høres ut som en reklamasjonssak da maskinen er under 5 år gammel (så sant det ikke skylde bruker- eller monteringsfeil).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Endte opp med å ringe til Whirlpool. De sender en reparatør hit. De sier at avhengig av feilkilde så går det under reklamasjon. Vi får se om jeg blir nødt til å betale eller ikke.

Edit: Det viste seg å være en defekt avløpspumpe. Den nedre armen måtte også byttes ut.

Endret av LandePlage
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...