Rolf Kristensen Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 Svelvik Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 Flott og elegant bilde! ...av et sted jeg aldri har vært tror jeg.. Lenke til kommentar
Trond Olav Løkken Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 Flott bymotiv du plukker ut her. Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 Meget bra doku-foto, Rolf! Lenke til kommentar
JonHa Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 Hei Rolf! Kjempefint bilde! Fint utsnitt og eksponering med flotte høstfarger. Det er til å få hjemlengsel av :-). Her gikk jeg på realskolen en gang i tiden. Kanskje en tur til Berger Museum også på planen din framover? Ha en fin dag! Mvh, Jon Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 Et nydelig "postkort" Lenke til kommentar
ethomassen Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 Herlig bilde- bodde der i 3 år av min ungdom Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 5. november 2015 Del Skrevet 5. november 2015 Med andre ord hvis man tar med ventetiden før ombordstigning så går det raskere å svømme når vanntemperaturen tillater det. Kjerka plassert som midtpunkt slik man ofte ser rundt om i land der Kristendommen råder, men da gjerne på en høyde så den kan sees fra alle kanter. Roar Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 5. november 2015 Del Skrevet 5. november 2015 Fint bilde av kirken og Svelvik fra "andre" siden. Vennlig hilsen Ragnar Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 5. november 2015 Forfatter Del Skrevet 5. november 2015 Mange takk til dere alle og en hver for de positive og hyggelige tilbakemeldingene ! Mvh. Rolf Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 5. november 2015 Forfatter Del Skrevet 5. november 2015 Hei Rolf! Kjempefint bilde! Fint utsnitt og eksponering med flotte høstfarger. Det er til å få hjemlengsel av :-). Her gikk jeg på realskolen en gang i tiden. Kanskje en tur til Berger Museum også på planen din framover? Ha en fin dag! Mvh, Jon Hei Jon Berger og Fossekleiva er besøkt to ganger i sommer. Like hyggelig hver gang Mvh. Rolf Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 5. november 2015 Del Skrevet 5. november 2015 Flott bilde fra sjøsiden ,fargerikt med fint lys og med fantastisk detaljrikdom. Mvh Alec Lenke til kommentar
JonHa Skrevet 5. november 2015 Del Skrevet 5. november 2015 (endret) Hei Rolf! Kjempefint bilde! Fint utsnitt og eksponering med flotte høstfarger. Det er til å få hjemlengsel av :-). Her gikk jeg på realskolen en gang i tiden. Kanskje en tur til Berger Museum også på planen din framover? Ha en fin dag! Mvh, Jon Hei Jon Berger og Fossekleiva er besøkt to ganger i sommer. Like hyggelig hver gang Mvh. Rolf Endret 5. november 2015 av JonHa Lenke til kommentar
JonHa Skrevet 5. november 2015 Del Skrevet 5. november 2015 Hei igjen Rolf, Du verden, to ganger til Berger Museum! - glemte du kameraet? Du kan da ikke holde meg på pinebenken så lenge .. her på andre siden av dammen og nesten andre siden av et kontinent. Når jeg ser på kvaliteten du har på bildene dine er jeg sikker på at du har noen meget gode som tåler å vises fram :-) :-) Angående Svelvikstrømmen så har jeg funnet en god og interessant historie i Svelvikportalen som forteller Svelvikstrømmens historie helt tilbake til ca år 1400: http://svelvikportalen.no/tremeny/om_svelvik_1/historie/svelvikstrommen/ Ellers kan også meldes at Wikipedia nevner Svelvikstrømmen som den nest sterkeste tidevannsstrømmen i landet. Etter alle de mudringsprosjektene igjennom tidene og hvor den nå etter siste mudring har havnet på en dybde av 12 meter, regner jeg med at strømmen har roet seg noe ned mot hva den en gan var da skip kunne vente opptil 6 uken før det var trygt å seile igjennom. Mvh, Jon Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 6. november 2015 Forfatter Del Skrevet 6. november 2015 Hei igjen Rolf, Du verden, to ganger til Berger Museum! - glemte du kameraet? Du kan da ikke holde meg på pinebenken så lenge .. her på andre siden av dammen og nesten andre siden av et kontinent. Når jeg ser på kvaliteten du har på bildene dine er jeg sikker på at du har noen meget gode som tåler å vises fram :-) :-) Angående Svelvikstrømmen så har jeg funnet en god og interessant historie i Svelvikportalen som forteller Svelvikstrømmens historie helt tilbake til ca år 1400: http://svelvikportalen.no/tremeny/om_svelvik_1/historie/svelvikstrommen/ Ellers kan også meldes at Wikipedia nevner Svelvikstrømmen som den nest sterkeste tidevannsstrømmen i landet. Etter alle de mudringsprosjektene igjennom tidene og hvor den nå etter siste mudring har havnet på en dybde av 12 meter, regner jeg med at strømmen har roet seg noe ned mot hva den en gan var da skip kunne vente opptil 6 uken før det var trygt å seile igjennom. Mvh, Jon Det ble ikke så mange bra bilder derfra i sommer, så mest på utstillingene og omgivelsene. Veldig artig å lese fra "Svelvikportalen". Mvh. Rolf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg