Viseriya Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 Hei. Jeg kjøpte akkurat Beyerdynamics DT 770 Pro (80 ohm) og regner med at jeg trenger et lydkort for å få utnyttet headsettet for fullt. Jeg kan ingenting om lydkort, så tenkte å høre her før jeg kjøpte ett. Bruker nå hovedkortet Asus Maximus VI Hero og spesifikasjonene for lyden er: On-board audio: Produced by the chipset together with a Realtek ALC1150 codec (7.1+2 channels, 24-bit resolution, 192 kHz sampling rate, 115 dB SNR for the outputs, and 104 dB SNR for the inputs), on-board optical SPDIF output. Trodde dette hovedkortet skulle ha ganske så bra lyd, men da jeg plugget i headsettet for første gang var det bare en minimal forbedring fra mine gamle Astro A40. Lyden var noe klarere, men hadde forventet meg mer, så nå er jeg på utkikk etter et lydkort (hvis dette vil være en merkbar forbedring såklart). Jeg trenger bare et lydkort som er bra nok for dette headsettet, og det vil bli aller mest brukt til musikk, så noe spilling og film. Så er spørsmålet om jeg skal kjøpe PCIe eller USB lydkort. Har det noe å si på lydkvaliteten? Vurderer å kjøpe Creative Sound Blaster X-Fi HD lydkortet (USB), og ser andre på forumet har anbefalt dette kortet tidligere også. Vil dette kortet være en stor nok forbedring at det er verdt å kjøpe? Bruker Windows 10 hvis det skulle ha noe å si. På forhånd takk for hjelpen Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 Innspilling. Det tar noen timer før elementene har beveget seg nok til å bli "fri". La de stå på på middels volum i noen timer med spotify spilleliste (helst med litt variert musikk). Dersom du fremdeles syns det er liten forskjell på lyd, kan du vurdere dedikert lydkort. Koster deg ingenting å spille de inn Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 5. november 2015 Del Skrevet 5. november 2015 Hei. Jeg kjøpte akkurat Beyerdynamics DT 770 Pro (80 ohm) og regner med at jeg trenger et lydkort for å få utnyttet headsettet for fullt. Jeg kan ingenting om lydkort, så tenkte å høre her før jeg kjøpte ett. Bruker nå hovedkortet Asus Maximus VI Hero og spesifikasjonene for lyden er: On-board audio: Produced by the chipset together with a Realtek ALC1150 codec (7.1+2 channels, 24-bit resolution, 192 kHz sampling rate, 115 dB SNR for the outputs, and 104 dB SNR for the inputs), on-board optical SPDIF output. Trodde dette hovedkortet skulle ha ganske så bra lyd, men da jeg plugget i headsettet for første gang var det bare en minimal forbedring fra mine gamle Astro A40. Lyden var noe klarere, men hadde forventet meg mer, så nå er jeg på utkikk etter et lydkort (hvis dette vil være en merkbar forbedring såklart). Jeg trenger bare et lydkort som er bra nok for dette headsettet, og det vil bli aller mest brukt til musikk, så noe spilling og film. Så er spørsmålet om jeg skal kjøpe PCIe eller USB lydkort. Har det noe å si på lydkvaliteten? Vurderer å kjøpe Creative Sound Blaster X-Fi HD lydkortet (USB), og ser andre på forumet har anbefalt dette kortet tidligere også. Vil dette kortet være en stor nok forbedring at det er verdt å kjøpe? Bruker Windows 10 hvis det skulle ha noe å si. På forhånd takk for hjelpen Har selv dt770 pro 80 sammen med X-fi HD. Verdt hvert krone spør du meg. Har mine tvil på at du vil merke forskjell på dette kortet og andre kort opp til 2-3000kr. Jeg er veldig fornøyd hvertfall, og ville definitivt brukt x-fi hd foran pcens integrerte lydkort hver gang. Lenke til kommentar
Viseriya Skrevet 5. november 2015 Forfatter Del Skrevet 5. november 2015 De ble bedre etter innspillingen, og jeg merker flere forbedringer fra før jo mer jeg bruker de og hører på forskjellige ting. Har fortsatt på følelsen at det integrerte lydkortet er en bottleneck og at man burde ha en bedre lyd i dette headsettet, så har bestilt det nevnte X-Fi HD lydkortet for å teste det ut Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 5. november 2015 Del Skrevet 5. november 2015 Ville kanskje vurdert en headset amp foran et lydkort ? 1 Lenke til kommentar
Viseriya Skrevet 5. november 2015 Forfatter Del Skrevet 5. november 2015 Ville kanskje vurdert en headset amp foran et lydkort ? Hva vil være forksjellen på en amp og et lydkort? Har du noen anbefalinger til en bra amp? Er bare ute etter bedre lydkvalitet og ikke høyere volum, hvis det skulle ha noe å si på valget. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Ville kanskje vurdert en headset amp foran et lydkort ? Hva vil være forksjellen på en amp og et lydkort? Har du noen anbefalinger til en bra amp? Er bare ute etter bedre lydkvalitet og ikke høyere volum, hvis det skulle ha noe å si på valget.X-fi HD har suveren lydkvalitet, og ikke minst evig nok volum å gå på. Prisen tatt i betraktning skal du en god del høyere opp for å i det hele tatt merke noen forskjell. De fleste lydkort er derimot milevis bedre enn hovedkortet sin løsning. Lenke til kommentar
tommynecro Skrevet 5. desember 2015 Del Skrevet 5. desember 2015 Sleng på et brukbart lydkort så kommer du aldri til å ta av 770 igjen. Ren drøm. Selv bruker jeg et Xonar d1. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå