datageni Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 (endret) Hei. Jeg har et router som selvfølgelig ikke gir meg mulighet til å endre DNS-servere. Må nå gjøre dette manuelt, og på android telefoner er selvfølgelig ikke dette en mulighet. Jeg ønsker derfor å skru av DHCP på modem og bruke Dlink DIR-635 for å gjøre jobben, der kan man nemlig skrive inn hvilke DNS-servere man ønsker at DHCP skal gi ut slik jeg har forstått det. Er det noen som er kjennt med hvordan man slitter inn gateway fra Dlinken til routeren ? Endret 4. november 2015 av datageni Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 Slitter inn, mener du? Hvilken router? Først må du skru av DHCPi routeren din. Deretter er det bare å fylle inn info i Dlink. Sett routeren sin som gateway i Dlink. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 Så, du har en ruter, et modem og en DIR-635 ...? Hvordan er disse dingsene sammenkoblet? Er det tilfelle at den navnløse ruteren og modemet er bygget inn i en og samme boks? (=rutermodem) Noe du har fått fra din internettleverandør? (Og hvilken er det?) Det kan hende du kan sette ditt rutermodem i det man kaller 'bridge mode'. Da fungerer det som et 'dumt' modem, og du må da bruke DIR-635 som ruter, og det er også DHCP-serveren i DIR-635 som da vil brukes. Lenke til kommentar
datageni Skrevet 4. november 2015 Forfatter Del Skrevet 4. november 2015 (endret) http://bildr.no/view/RGRlL1Rn Tror jeg må skrive inn noe lurt her. Det å skru av DHCP i modem og enable i Dlink er ikke nok. Jeg må ha gateway til modemet en plass i Dlink for at den skal skjønne at selv om den router ut iper så må pcer kontakte modemet for å få nett. Endret 4. november 2015 av datageni Lenke til kommentar
datageni Skrevet 4. november 2015 Forfatter Del Skrevet 4. november 2015 Takk for omtanken folkens, jeg fant ut at det ikke gikk ettersom trådløsen på Dlink er gammel og utdatert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå