lolstone Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 Har et litt rart problem. Har nett fra Altibox, og trådløs router i stuen min. Med alle mine pcer så fungerer nettet fint i stuen og alle andre rom. Men kjæresten min har en mac, og hun får absolutt ikke til å koble seg til trådløsnettet mitt når hun er i stuen, 1 meter fra routeren. Hun må gå inn på soverommet, eller kjøkkenet for at det skal fungere. I stuen har hun ingen signal, så går hun inn på soverommet og får nett, og straks hun returnerer til stuen så mister hun nett. Hva kan være årsaken til dette, og hvordan fikse det? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 Sette opp et annet trådløst aksesspunkt i et annet rom, langt unna stuen. Bruk en annen WiFi-kanal. Og gjerne en annen frekvens (5GHz?) dersom det er mulig. (Eller overtale dama til å ditche Mac'en for en Windows-PC? Ikke det, nei.) Lenke til kommentar
MrMountainLurk Skrevet 5. november 2015 Del Skrevet 5. november 2015 Kan det være at ho er kun koblet til 5GHz trådløst nett, mens de andre PCene er koblet til 2,4GHz nett (evt. Begge deler), eller motsatt. Har også vært borti er par tilfelle det Mac har fungert dårlig på 1 trådløs kanal, så å bytte til en annen en kan være verdt et forsøk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå