Gå til innhold

En fyr som prøver å knekke tynn mobil knekker tynn mobil

Anbefalte innlegg

Slike videoer er derfor viktige fordi de bidrar til å pushe produsenter til å lage telefonene så robuste som mulig.

Nei.

Slike videoer bidrar ikke til noe annet enn at det er flere idioter der ute som skal lage en video av at de bøyer en dings. Det betyr absolutt ingenting for produsentene, de har uansett flinke designere som lager de ulike dingsene innenfor haugevis av ulike krav.

Da mener du sikkert også at man bør slutte å kollisjonsteste biler, fordi de bare bidrar til at flere idioter skal prøve å kollisjonsteste dem? Bilprodusentene er uansett så dyktige at de ikke bryr seg. (Samme logikk) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For min del kommer jeg til å styre unna telefoner som lett lar seg bøye med bare nevene...

Det er et ærlig og redelig valg du selv tar. Hvis mekanisk styrke er blant dine viktigste kriterier, så velger du dings basert på det.

Jeg jobber sammen med folk som har alle slags mobiltelefoner, og de har alle gjort sine valg basert på individuelle kriterier.

Her er noen:

- Noen prioriterer batterilevetid og tar sitt valg hovedsakelig blant dingser med vekt på dette

- Noen SKAL ha noe med Android/Windows og velger dette

- Noen SKAL ha iOS og velger dette

- Noen er ute etter noe som fysisk sett stort eller lite, og vektlegger størrelse mest

- Noen, som du, syns mekanisk styrke er viktigst 

og så videre...

Det er enda godt vi lever i et land med godt utvalg i våre butikker, da er det gjerne noe som tilfredsstiller hver og en av oss sine behov.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Slike videoer er derfor viktige fordi de bidrar til å pushe produsenter til å lage telefonene så robuste som mulig.

Nei.

Slike videoer bidrar ikke til noe annet enn at det er flere idioter der ute som skal lage en video av at de bøyer en dings. Det betyr absolutt ingenting for produsentene, de har uansett flinke designere som lager de ulike dingsene innenfor haugevis av ulike krav.

Da mener du sikkert også at man bør slutte å kollisjonsteste biler, fordi de bare bidrar til at flere idioter skal prøve å kollisjonsteste dem? Bilprodusentene er uansett så dyktige at de ikke bryr seg. (Samme logikk) 

Nei, det mener jeg ikke. Det er bittelitt forskjell på å teste kollisjonssikkerhet på biler enn å teste om en datadings kan bøye seg...

Lenke til kommentar

For min del kommer jeg til å styre unna telefoner som lett lar seg bøye med bare nevene...

Det er et ærlig og redelig valg du selv tar. Hvis mekanisk styrke er blant dine viktigste kriterier, så velger du dings basert på det.

Jeg jobber sammen med folk som har alle slags mobiltelefoner, og de har alle gjort sine valg basert på individuelle kriterier.

Her er noen:

- Noen prioriterer batterilevetid og tar sitt valg hovedsakelig blant dingser med vekt på dette

- Noen er ute etter noe som fysisk sett stort eller lite, og vektlegger størrelse mest

og så videre...

Det er enda godt vi lever i et land med godt utvalg i våre butikker, da er det gjerne noe som tilfredsstiller hver og en av oss sine behov.

Nettopp,

Og derfor er slike bend-tester som i denne videoen viktige. Hvis man ønsker en robust telefon kan man sjekke på youtube hvordan modellene du vurderer klarer seg i testene, og velge blant dem som klarer seg bra. Slike tester er eneste måten å demonstrere robusthet på. Det er i prinsippet ikke noe anderledes enn at en video tester batterilevetid, eller oppgir fakta om hvilket operativsystem modellen leveres med.

Hvis man ikke bryr seg om robusthet, og tenker at det mest sannsynlig går bra uansett hvis telefonen behandles forsiktig, så kan man bare la være å se disse videoene. Det er ingen grunn til å hisse seg opp, eller klage over at andre personer ønsker en mer robust telefon enn de selv ønsker. Det er heller ingen grunn til å komme med usakelige argumenter om at "disse videoene viser kun at bøyelige ting kan bøyes hvis du bruker nok kraft" eller "dette er en sadistisk folkesport", eller "alle telefoner kan bøyes".

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har aldri møtt om noen som har bøyd telefonen sin. Dette er et skapt problem. Jeg vil ikke at produsentene skal gjøre telefonene så robuste som mulig - jeg vil at de gjør dem så robuste som nødvendig. Stor forskjell. 

https://yourlogicalfallacyis.com/anecdotal

Mange brukere har rapportert om bøyde iphone's ved vanlig bruk. Om du har "møtt" dem eller ikke har lite betydning. Ta også med i betrakting at eierne av iPhone 6 og 6 plus sannsynligvis har behandlet dem svært forsiktig ettersom det ble mye oppmerksomhet rundt at de kunne bøyes.

For min del kommer jeg til å styre unna telefoner som lett lar seg bøye med bare nevene, men du får selvfølgelig gjøre som du vil.

Tror neppe at folk flest har behandlet sin iPhone 6 eller 6 Plus penere og mer forsiktig som et resultat av all ståheien rundt bøyde telefoner. Folk vet jo inderlig godt at mange knuser telefonene sine, ser ikke færre knuste telefoner av den grunn. Folk som er skjødesløse, er og blir skjødesløse så det at de har hørt om ditten og datten forandrer nok ikke på så mye. Folk ødelegger ikke produkter med overlegg, men mange mennesker er en hel del mer vimsete og uforsiktige med tingene sine enn andre men det forandrer seg neppe av et par artikler som forteller om "bendgate" på Internett.

Og hvor mange av disse som påstår at telefonen ble bøyd "av seg selv" er ærlige? Samboer til min søster påsto at hans iPhone 6 bøyde seg av seg selv og vi fikk avslag på garanti fordi det var bøy på den, men etter mye frem og tilbake så fikk jeg den igjennom på reklamasjon og den ble byttet i ny. Etterhvert solgte han den og gikk over til Galaxy Note 4 fordi han ville ha en større telefon, og siden han jobber som mekaniker med mye gris og søl så skaffet vi han et OtterBox deksel til telefonen og likevel så har han klart å skade denne også, og han påstår at dette også har skjedd av seg selv, eller det blir vel mer korrekt å si at han selv ikke helt vet hvordan skaden har oppstått men det handler vel mer om at han utfører endel arbeid og er litt mer uforsiktig enn folk flest og at telefonen har tatt skade et eller annet sted i prosessen.

Det er jo ikke sånn at disse telefonene bøyer seg av seg selv, det er ikke noe sortmagi involvert her. Og trykktester viser jo helt tydelig at det skal såpass stort trykk til for at disse skal bøye seg såpass at de blir deformert så at det skal skje under "normal bruk" virker urealistisk, da har man hvertfall helt forskjellig forståelse av hva som faller innunder "normal bruk".

Lenke til kommentar

Her er noen:

og så videre...

Nettopp,

Og derfor er slike bend-tester som i denne videoen viktige. Hvis man ønsker en robust telefon kan man sjekke på youtube hvordan modellene du vurderer klarer seg i testene, og velge blant dem som klarer seg bra. Slike tester er eneste måten å demonstrere robusthet på. Det er i prinsippet ikke noe anderledes enn at en video tester batterilevetid, eller oppgir fakta om hvilket operativsystem modellen leveres med.

Hvis man ikke bryr seg om robusthet, og tenker at det mest sannsynlig går bra uansett hvis telefonen behandles forsiktig, så kan man bare la være å se disse videoene. Det er ingen grunn til å hisse seg opp, eller klage over at andre personer ønsker en mer robust telefon enn de selv ønsker. Det er heller ingen grunn til å komme med usakelige argumenter om at "disse videoene viser kun at bøyelige ting kan bøyes hvis du bruker nok kraft" eller "dette er en sadistisk folkesport", eller "alle telefoner kan bøyes".

Bendtester som dette er jo totalt meningsløse da de inneholder NULL objektive eller statiske fakta. Vi aner ingenting om personen tar i mer eller mindre fra den ene testen til de andre. Vi har ingen garantier for hvor på telefonen presset havner, det er faktisk ingen sikre og statiske variabler ved disse YouTubevideoene overhode.

Det må vel være den mest idiotiske måten å bedømme hvor mye et produkt tåler, og det å basere sitt valg av mobiltelefon basert på så elendig kildekritikk blir jo bare komisk dårlig. Skal man begynne å sammenligne og snakke om hvilke telefoner "tåler mest" så må man i det minste henvise til tester som stiller visse krav til testmetodikk og sørger for at testene utføres på identisk måte, med identisk trykk osv på tvers av modeller så man fjerner en haug med uforutsette variabler som er klin umulig å dokumentere og umulig kan være statiske på tvers av testene.

Måten slike tester skal gjøres på er under kontrollerte og identiske omgivelser, med nøyaktig samme testutstyr, hvor alle enheter kjøres igjennom nøyaktig samme testen, hvor det legges nøyaktig samme mengde trykk på hver telefon, hvor alle undergår de nøyaktig samme testene og hvor man gjerne tester hundretalls av samme telefon for å få finne et gjennomsnitt da man må ta høyde for variasjoner i produksjonen osv.. Disse YouTubevideoene er så langt ifra dokumenterte og objektive som det kan få blitt, så det å begynne å benytte disse og se på disse som en slags referanse er jo helt på jordet.

Dette er like idiotisk som å benytte "drop-tester" på YouTube som en slags fasit. Det er så uhorvelig mange variabler inne i bildet at det undergraver resultatene fullstendig. Men det er tydelig at kildekritikk er noe man ikke har på skolen lenger om dette er nivået folk legger seg på.

EDIT;

Må jo heller ikke glemme at det er ganske så mange andre aspekter ved et produkt som avgjør hvor holdbart det er. Hvor lett en mobiltelefon bøyer seg er vel kun en liten del av hvor holdbar en telefon er.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Her er noen:

og så videre...

Nettopp,

Ja, hvis du gjør dine valg basert på hva Random Hansen legger ut på YouTube, så skjønner jeg hvor du kommer fra. Helt greit at du legger sånne videoer til grunn, men da lever vi i litt forskjellige virkeligheter.

Lenke til kommentar

Her er noen:

og så videre...

Nettopp,

Bendtester som dette er jo totalt meningsløse da de inneholder NULL objektive eller statiske fakta. Vi aner ingenting om personen tar i mer eller mindre fra den ene testen til de andre. Vi har ingen garantier for hvor på telefonen presset havner, det er faktisk ingen sikre og statiske variabler ved disse YouTubevideoene overhode.

Det må vel være den mest idiotiske måten å bedømme hvor mye et produkt tåler, og det å basere sitt valg av mobiltelefon basert på så elendig kildekritikk blir jo bare komisk dårlig. Skal man begynne å sammenligne og snakke om hvilke telefoner "tåler mest" så må man i det minste henvise til tester som stiller visse krav til testmetodikk og sørger for at testene utføres på identisk måte, med identisk trykk osv på tvers av modeller så man fjerner en haug med uforutsette variabler som er klin umulig å dokumentere og umulig kan være statiske på tvers av testene.

Måten slike tester skal gjøres på er under kontrollerte og identiske omgivelser, med nøyaktig samme testutstyr, hvor alle enheter kjøres igjennom nøyaktig samme testen, hvor det legges nøyaktig samme mengde trykk på hver telefon, hvor alle undergår de nøyaktig samme testene og hvor man gjerne tester hundretalls av samme telefon for å få finne et gjennomsnitt da man må ta høyde for variasjoner i produksjonen osv.. Disse YouTubevideoene er så langt ifra dokumenterte og objektive som det kan få blitt, så det å begynne å benytte disse og se på disse som en slags referanse er jo helt på jordet.

Dette er like idiotisk som å benytte "drop-tester" på YouTube som en slags fasit. Det er så uhorvelig mange variabler inne i bildet at det undergraver resultatene fullstendig. Men det er tydelig at kildekritikk er noe man ikke har på skolen lenger om dette er nivået folk legger seg på.

EDIT;

Må jo heller ikke glemme at det er ganske så mange andre aspekter ved et produkt som avgjør hvor holdbart det er. Hvor lett en mobiltelefon bøyer seg er vel kun en liten del av hvor holdbar en telefon er.

Du har noen tilsynelatende interessante poenger, men du glemmer å tenke på at når man velger telefon, så må dette valget gjøres basert på TILGJENGELIG informasjon, og man må velge basert på vurdering av sannsynlighet dersom man ikke kan si noe med 100% sikkerhet. La oss se på følgende eksempel:

RamGuy lurer på om han skal kjøpe telefon A, eller telefon B. Han ønsker å velge den mest robuste telefonen, for å unngå at den blir skadet ved et uhell. Telefon A har fått endel negativ oppmerksomhet fordi mange brukere hevder den er er blitt bøyd ved vanlig bruk. Derimot finnes det INGEN, ZERO, NADA rapporter om tilsvarende problemer med telefon B. Ikke EN ENESTE person har meldt om bøyd telefon type B. 

RamGuy får se en video som viser at telefon A kan bøyes med bare nevene som om den skulle være laget av smør. Samme person er samtidig fullstendig ute av stand til å bøye telefon B, samme hvor mye han tar i. Det finnes lignende videoer som viser det samme. INGEN videoer viser at noen er i stand til å bøye telefon B!

RamGuy tenker så det knaker, og havner på følgende konklusjon: "Det er umulig å si noe om hvor robuste disse telefonene er i forhold til hverandre, fordi det ikke er utført "vitenskapelige" tester på 100-vis av modeller, der man sørger for at trykket er NØYAKTIG likt i samtlige tester, lik temperatur i rommet på alle tester, alle tester utført samme tid på døgnet, og at testeren hadde samme type undertøy på seg når testene ble utført. Testene og rapportene betyr derfor ikke noe som helst, og han velger telefon A ettersom det er umulig å si noe om robusthet."

Så spørsmålet da er om dette er en fornuftig konklusjon. Noen vil sikkert si at det "framstår som smart" fordi han forkastet "uvitenskapelige" tester, men problemet er at så lenge det ikke finnes slike "vitenskapelige" tester tilgjengelig, så må man forholde seg til de "uvitenskapelige" testene, og rapporter fra brukere av produktene. Basert på tilgjengelig informasjon virker det her som telefon B er mest robust, og det fornuftige valget vil være å velge denne.

Nå skal det forresten nevnes at disse videoene faktisk er vitenskapelige i ordets rette forstand. De er etterprøvbare, og det er lett å bevise dem feil ved å demonstrere håndbøying av modellene som påstås ikke å være bøyelige med hendene. (Å lage en video der man tilsynelatende prøver å bøye en påstått lettbøyelig telefon uten å lykkes vil derimot ikke bevise så mye, etterom dette kan fakes.)

Endret av regnbuen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Snip...

Du har fått frem følgende:

- Mekanisk styrke er viktig for deg

- Videoklipp på YouTube med tilfeldige typer er for deg viktig kilde til informasjon

Helt greit, da bruker du det.

Du har fått fram følgende:

-Du bruker iPhone?

Endret av regnbuen
Lenke til kommentar

Snip...

- Videoklipp på YouTube med tilfeldige typer er for deg viktig kilde til informasjon

Du har fått fram følgende:

-Du bruker iPhone?

Siden du må spørre, har jeg antagelig ikke fått det frem helt (overfor deg)...

Ja. Men det er neppe viktig i denne sammenheng.

Endret av rogkas
Lenke til kommentar

om en iphone koster 20 tusen så er det nok de som kjøper den og kjøper ny 6 måner etterpå

...på samme måte som med de andre mobilene i samme prisklasse. Jeg tror nok ikke at det er veldig vanlig å bytte etter 6 måneder, uansett om det gjelder iPhone, Samsung, Sony eller noen av de andre. Men hvis noen få gjør det, hva har vi andre med det?

Mitt inntrykk av de som bytter ofte, og da er det kanskje hvert år, er at de gjør det av to hovedårsaker:

- de liker å alltid ha det nyeste

- den modellen de har kan fortsatt selges til en god pris

Nå er jo saken at det finnes svært få telefoner som kan garantere å fungere under "normalt" bruk .

Og de få som finnes vil mangle en de funksjonalitet som mange ute etter

Det som er lit problematisk er at tendens ( den Apple ser ut til lede ) er at  alt for mange ser ut til akseptere unødvendig høy pris når de skal kjøpe seg ny mobil

Spør man seg hvorfor vi andre bryr oss om det så er det fordi det går ut over alle

Man må betale mere en man egentlig vil aksepter for den mobilen man er ute etter fordi produsentene da får signaler om at den prisen de sette på telefon blir akseptert.

Samtidig så føler man at kvaliteten på telefon er lit lavere en dem ønsker , spesielt den mekaniske kvaliteten 

Det er jo selvfølgelig fordi den skal gå i stykker etter ca 2 år , selv om man klarer bevare den mye lengre om man er forsiktig

jeg ser på det som en uggen tendens de bruker for å tjene penger

sannsynligheten for at man får færre modeller å velge mellom , eler at enkelte produsenter tapper for mye penger til at de vil forsette  hvis folk bruker telefonene sine lenger før de bytter er høyst reel

Egentlig så burde produsentene lage lit tykkere telefoner , der batteriet utgjør en god del av det men det virker ikke som noen er interessert i gjøre det.

De taper for mye penger på det

mange kunder setter designet nesten foran holdbarhet og funksjonalitet og da har man plutselig 2 argumenter mot mer robuste telefoner 

Lenke til kommentar

Jeg har aldri møtt om noen som har bøyd telefonen sin. Dette er et skapt problem. Jeg vil ikke at produsentene skal gjøre telefonene så robuste som mulig - jeg vil at de gjør dem så robuste som nødvendig. Stor forskjell. 

Helt enig i at målet må være robust nok. Likevel så er forskjellene på iPhone 6 og 6S på dette svært minimale. Rammen og bakside er lik. 6S derimot har en langt sterkere legering. Mulig den veier et par hundre milligram mer. Så jeg synes uansett at det er positivt at vi har fått ekstra margin på mange mobiltelefoner. Det er jo og generelt bra design å ikke la det være åpenbare store svakheter, som i 6P sitt design. Samsung krympet jo bredden på knappene i S6 Edge kontra S6 for å unngå et svakt punkt i konstruksjonen der. Det er faktisk det jeg ser som problematisk her. Ikke den tynne alu-rammen, men det punktet hvor den nesten ikke har noe struktur omtrent.

Nei.

Vel, nå har det seg slik at designere kan ikke bare tenke på hva som er bra, og hva som ser bra ut. Av og til så må de følge vanlige misforståelser eller vrangstillinger, oppfattelse av noe blant folk osv. Det hjelper ikke Samsung noe som helst at de lager veldig robuste telefoner, dersom folk mener de mangler kvalitet og er en billig bit med plast. Selv om noen klarer å skille byggekvalitet for det det er så kategoriserer de fleste i plast = dårlig og aluminium = bra og premium, det beste du kan få.

Og vet du hva? Produsentene har begynt med sterkere legeringer av aluminium, pga av dette. Så jo det har noe å si. Godt mulig at det ikke er logisk eller noen god grunn, men det skjer likevel. Media har mye makt. Er jo helt enig med deg ellers angående disse videoene. Det fører ikke til noe som helst bra. iPhone 6 var helt grei i styrke den. Ingenting gale med den. Tålte den at noen kraftige karer gikk og bøyde den? Nei, men det er da heller ikke meningen at du skal prøve å bøye telefonen din. Selv om jeg visste at telefonen min ikke kunne bøyes, så ville jeg aldri prøvd likevel.. Hvor er de ekstreme miljø-aktivistene når man trenger dem? Dette er jo sløsing av ressurser....

Jeg ville ikke sagt de er totalt ubrukelige. De er en indikator hvis det er store forskjeller. 6P er åpenbart av ulik styrke som Note 5. Uansett hva du mener om testmetodikk. Du kan se på fingrene hans at han hvertfall presser hardt på Note 5. Til å rangere dem i en liste derimot er det ubrukelig. Å sammenligne iPhone 6S og Note 5 her er jo og for nærme i styrke til at testen sier noe om hvem som er best.

Angående drop-tester derimot har du veldig rett. Det har ekstremt mye å si hvordan de treffer bakken, og hvor, og hvordan overflaten er. de testene er faktisk helt ubrukelige. Et sandkorn kan utgjøre en svært stor forskjell. Et sandkorn kan sprekke opp den ene skjermen, og ikke den andre når sandkornet er snudd siden sist.

Skjerm er jo egentlig det viktigste aspektet med en mobil. Det som er mest utsatt for skader. Som og er grunnen til at saffir glass aldri kommer til å skje. Med mindre Apple er glade i knuste skjermer og dårlig lesbarhet utendørs. 

Lenke til kommentar

Det er en ting som skurer lit her når det påståes at aluminium er bedre en plast

nå spiller det selvsagt mye inn hvordan det brukes

for å illustrere det fra en litt anen vinkel.

før brukte bilindustrien støl til  støtfangere på biler

så ble det brukt aluminium og andre metaller

og nå brukes det mye plast i kombinasjon med aluminium

aluminium er et mykt metall.

Det kan være sterkt men er samtidig rimelig mykt , som betyr at man lett kan bøye det , men slite det i stykker blir vanskeligere

og får man skade på et stykke aluminium så retter det seg ikke ut på egen hand

plast kan ha mange egenskaper

bl.a, en fjernede egenskap

så hvis man skal beskytte noe for slag så vil jeg ha foretrukket plast med fjernede egenskaper 

Ikke aluminium

på en måte så bremser aluminiumet bare slag

Da er det lit pussig at man foretrekker aluminium fremfor plast når det gjelder beskyttelse mod slagskader 

det enste jeg kan tenke meg er ulempen med plast er at enkelte typer kan bli sprø og hard over tid

Lenke til kommentar

Plast er jo overlegent aluminium når det kommer til å beskytte skjermer. En god plastramme rundt kan absorbere svært mye av et støt, som glasset ellers måtte tåle. Aluminium tar ikke akkurat veldig mye av støtet. Ulempen er jo at plasten blir skadet og deformert (I rammen er det lurt å bruke en type plast som absorberer mye støt, altså gjerne blir deformert). Akkurat som at biler er laget for å bli presset sammen i front i en kollisjon. Da absorberer det mye av energien fra støtet til å derformere den fremste delen av bilen.

Men mobilene er ikke laget for at de skal absorbere støt best mulig for å bevare skjermen. De er laget for å virke sterke. Folk tror at hvis du har en ramme i plast som blir skadet, så er det dårligere enn en aluminiumsramme som ikke blir. At glasset blir knust er jo da selvfølgelig utelukkende fordi glasset knuser lett. Det er jo naturlig å tro det, da det er få som lærer om støtdemping på denne måten osv.  Dermed blir aluminium innbilt sterkere, og produsentene har ingenting imot at mobiler knuser. Det er de nok svært glade for. At produsenter bruker glass på baksiden er jo og et godt eksempel på at mobilene ikke akkurat er laget for å tåle mest mulig. Det er ikke det produsentene er ute etter når de lager mobilene. Og det er jo forsåvidt greit det egentlig. Det finnes jo mobiler som tåler mer, så om du synes det er problematisk at den er bygget som den er, så kjøp en annen. En som absorberer støt bedre for glasset.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Plast er jo overlegent aluminium når det kommer til å beskytte skjermer. En god plastramme rundt kan absorbere svært mye av et støt, som glasset ellers måtte tåle. Aluminium tar ikke akkurat veldig mye av støtet. Ulempen er jo at plasten blir skadet og deformert (I rammen er det lurt å bruke en type plast som absorberer mye støt, altså gjerne blir deformert). Akkurat som at biler er laget for å bli presset sammen i front i en kollisjon. Da absorberer det mye av energien fra støtet til å derformere den fremste delen av bilen.

Men mobilene er ikke laget for at de skal absorbere støt best mulig for å bevare skjermen. De er laget for å virke sterke. Folk tror at hvis du har en ramme i plast som blir skadet, så er det dårligere enn en aluminiumsramme som ikke blir. At glasset blir knust er jo da selvfølgelig utelukkende fordi glasset knuser lett. Det er jo naturlig å tro det, da det er få som lærer om støtdemping på denne måten osv.  Dermed blir aluminium innbilt sterkere, og produsentene har ingenting imot at mobiler knuser. Det er de nok svært glade for. At produsenter bruker glass på baksiden er jo og et godt eksempel på at mobilene ikke akkurat er laget for å tåle mest mulig. Det er ikke det produsentene er ute etter når de lager mobilene. Og det er jo forsåvidt greit det egentlig. Det finnes jo mobiler som tåler mer, så om du synes det er problematisk at den er bygget som den er, så kjøp en annen. En som absorberer støt bedre for glasset.

Det er også det som er problemet .

Det er så få modeller å velge mellom  og produsenten er ikke interessert i lage dem selv om kunden ville spurt om dem ( hvi de viste om modellen ) .

En annen del av problemet er at folk er opptatt av at det skal være riktig merke

De telefonene som er laget for tåle ekstra mye er som oftest også  av et mindre kjent merke.

Da ender det med at man kjøper en dyr telefon , der store deler av prisen er for designet  og så pakker man så telefonen inn i en beskytende boks eller ramme som er helt annet en etter det designet man har betalt for

• Liker 1
Lenke til kommentar

Snip...

Så bra at han får din tillatelse da.

AtW

Tror neppe det var så veldig avgjørende for han, men joda, klart han får tillatelsen sin...

(...men du troller kanskje bittelitt...(?))

• Liker 1
Lenke til kommentar

Rart når iPhone kunne bøyes litt var det "bendgate" men når det er et annet merke er det hvis man prøver å bøye så bøyes det.

Dette telefonen har faktisk store svakheter pga. dårlig designjobb med matrialer / type.

Dette er vel blitt andressert tidligere i kommentarfeltet, men Tek.no tok seg selv i dette, så tror ikke du skal bekymre deg så for det.

Det at telefonene kan bøyes er ett uhyre minimalt problem. Det er også viktig å legge merke til at han riper opp skjermen kraftig OG varmebehandler den før han bøyer den, noe som definitivt har gjort det enklere. Når det er sagt; Sure, den er nok litt svakere enn 6p, blir det ett problem? Neppe. kun en promille eller en prosent av brukere vil være borti dette.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...