Gå til innhold

Black Friday-noe å spare?

Anbefalte innlegg

Black Friday nærmer seg, og jeg lurer på om det er noe å spare. Har forsøkt å lete litt på nettet etter priser fra foregående år, men uten å finne noe særlig (priser fjernes). Mitt spørsmål: Er det mye å spare på dette salget? Snakker vi type 30 % på skjermkort og prosessorer? Hva er deres erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det nokon grunn til å forvente at Black Friday betyr at butikkane tilbyr betre tilbud enn dei gjer på andre dagar med salg?

Det er sjølvsagt mulig at norske butikkar gir litt ekstra med rabatter for å lokke folket ut i butikkane sidan Black Friday ikkje er ein veldig etablert handledag i Norge.

Men slik som i USA så gir vell butikkane berre akkurat nok rabattar til at dei klarer å opprettholde inntrykket av at dette er ein dag då alle må ut å handle på? Når kundane står i kø utanfor butikken så treng ein ikkje å selge varene med tap, men på grunn av stor omsettning så kan butikken endre fokus frå å selge nokre få gjenstandar med høg profitt til å selge mange gjenstandar med lav profitt.

Så eg tviler på at det blir gitt gode tilbud på anna enn utgåande varer som snart blir vanskelige å få solgt (slik som det er på dei aller fleste andre salg). Enkelte lokketilbud der ein selg eit lite antall varer til ekstra lav pris vil det sjølvsagt være, men for folk flest vil nok ikkje Black Friday bety at ein får særlig betre tilbud enn andre dagar.

Lenke til kommentar

Teknologi er allerede svært prispresset, så ikke forvent så veldig mye rabatt. Vanligvis er det de fpå produktene butikken tjener mye penger på, som faktisk kommer på tilbud til sterkt reduserte priser (typ http://www.prisjakt.no/product.php?pu=2826151) og varer som husholdingsvarer (brødrister, barberingsmaskin, hårfønere, osv)

Ellers tipper jeg vi kan forvente rundt 10-20% på hardware, er vertfall det som har vært tidligere :)

Lenke til kommentar

Er det noe å spare på Black Friday? Ja. Er det noe å spare i forhold til andre tilbud gjennom året? Nei, som oftest ikke.

Du må bare vente og se, for å få "eksakt informasjon" så må man jo ha prisstatistikken (inkludert tilbud) for spesifike varer gjennom en gitt periode.

Jeg har aldri sett noenting på Black Friday som har vært billigere enn andre tilbud gjennom året. Faktisk så er det mange tilbud som er dårligere pga at folk blir sinnsyke i juletiden så de tror alt med en tilbudslapp er årets kjøp :rofl::xmas:

Lenke til kommentar

Teknologi er allerede svært prispresset, så ikke forvent så veldig mye rabatt. Vanligvis er det de fpå produktene butikken tjener mye penger på, som faktisk kommer på tilbud til sterkt reduserte priser

Hva med:

Du er vel enig dette er veldig stiv pris? Hadde slått til om det ble halv pris.

Lenke til kommentar

Har veldig ofte erfaringer med komplett bruker salg generielt for å bli kvitt gammelt skrot, som ofte ikke selger så mye av.

Har vært noen perioder det selges coolermaster 212 evo, kabinett fra coolermaster og en del spill det håper også kommer på salg siden det tror jeg mange andre har glede av.

Men veldig ofte er de små harddisker\SSD som blir litt billigere, gjerne seagate\SSD med sanforce etc. Kingston hyperX.

Ferdig bygde pcer fra komplett, men som regel har de dårlig PSU og ikke særlig egnet for overklokking.

Lenke til kommentar

Teknologi er allerede svært prispresset, så ikke forvent så veldig mye rabatt. Vanligvis er det de fpå produktene butikken tjener mye penger på, som faktisk kommer på tilbud til sterkt reduserte priser

Hva med:

Du er vel enig dette er veldig stiv pris? Hadde slått til om det ble halv pris.

Nå er vell både Predator-laptopen og skjermen helt nye produkter som ikke har kommet enda, så forstår at de ikke har blitt vært på tilbud eller redusert pris :)

Aceren er vell ikke så ille?

Er jo ikke mange andre laptoper som er 13", FHD, 256GB SSD, 8GB RAM og Iris graphics?

http://www.prisjakt.no/category.php?l=s239485276&o=produkt_pris_inkmoms#rparams=l=s239485294

Hadde skjermen der komt på halv pris, hadde jeg nok kjøpt et par-tre  :w00t:

Lenke til kommentar

Aceren er vell ikke så ille?

Er jo ikke mange andre laptoper som er 13", FHD, 256GB SSD, 8GB RAM og Iris graphics?

http://www.prisjakt.no/category.php?l=s239485276&o=produkt_pris_inkmoms#rparams=l=s239485294

Jo men prisene er veldig stive, 8 GB ram koster:

Man får jo

Acer Aspire V3-371 13.3" bærbar PC (hvit)

Så da ser du hvor lite det koster å oppgradere en slik selv, man får ikke byttet cpu\GPU.

Fikk litt lyst på noe slik, men kunne ønske meg skylake\ PCI-E SSD og touch screen.

Så derfor har jeg ikke lyst å betale så mye for en laptop som er ubruklig om 1 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...