Gå til innhold

HØY TEMP!

trym13

Anbefalte innlegg

jeg har nettopp kjølpt meg xp250+ CPU. SLK-947U kjøler og en 92 mm powecooler vifte på toppen..

og. jeg ligger på nesten 60celsius og bios!!!

hva er galt ??

jeg har Artic 5 goop foresten , vis det har noe og si..

KAN NOEN HJELPE MEG?!?! er redd. hakke overklokka enda.. og skal overklokke.. det er jo alt for høy temp!!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg kan nesten se at VIFTA går rundt :S

Høres ut som om den går meget sakte. Hvor mange rpm står det i bios? Du kan prøve å sette strømpluggen til cpuviften i en annen plugg. Det kan hende pluggen er delevis defekt. Cpu-viften kan jo også være defekt, noe du vil se om rpm er mye lavere enn det skal være.

Lenke til kommentar
jeg har en helt lik vifte til (uåpna).. skal jeg prøve den ? ( men hvordan skal jeg få sjekka prm? veit det er i bios.. men det står ikke noe i bios..) hva kan være galt ? :shrug:

Det skal stå i bios et sted. Du må bare lete igjennom menyen. Det står også på skjermen cputemp, rpm på diverse vifter m.m når en startet pcen, men dette gjelder bare noen hovedkort. Heter forresten rpm, og står for "rotation per minute".

Hvis det er slik at den stopper ved lett trykk på den i midten, så er det nok noe galt. Det skal mer til enn å såvidt være nær den. I så fall går den på alt for lav fart. Prøv med en annen vifte, hvis du har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...