trym13 Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 jeg har nettopp kjølpt meg xp250+ CPU. SLK-947U kjøler og en 92 mm powecooler vifte på toppen.. og. jeg ligger på nesten 60celsius og bios!!! hva er galt ?? jeg har Artic 5 goop foresten , vis det har noe og si.. KAN NOEN HJELPE MEG?!?! er redd. hakke overklokka enda.. og skal overklokke.. det er jo alt for høy temp!!!! Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Ta av igjen kjøleribba, rens cpu og kjøleribba og sett den på på ny! Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Sjekk at viften får nok spenning. Lenke til kommentar
trym13 Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 spenning ? hvordan ?! hvordan burde jeg rense den ? Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Gjør som jeg skrev i min første post.. MEN før du gjør det kan du kjenne på kjøleribba, er den så varm at du brenner deg stemmer tempen, er den kald så stemmer den ikke, du kan da prøve å flashe til nyeste bios.. Lenke til kommentar
trym13 Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 jeg kan nesten se at VIFTA går rundt :S hva skal jeg gjøre ? den er varm som fan lizm.. (kjøleribba assa) Lenke til kommentar
It's me Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 jeg kan nesten se at VIFTA går rundt :S Høres ut som om den går meget sakte. Hvor mange rpm står det i bios? Du kan prøve å sette strømpluggen til cpuviften i en annen plugg. Det kan hende pluggen er delevis defekt. Cpu-viften kan jo også være defekt, noe du vil se om rpm er mye lavere enn det skal være. Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Hvor mye kjølepasta brukte du? Det skal ikke så mye til... Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 spenning ? hvordan ?! Du kan måle spenningen med et multimeter... hvis du har.... Lenke til kommentar
trym13 Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 jeg kan stoppe CPU vifta med og bare trykke litt på midtenn !!!!! Lenke til kommentar
trym13 Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 det står ikke noe på prm i bios da:S noe jeg har glemt? Lenke til kommentar
sparks Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 sjekk at ribba står riktig vei Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Prøvd med en annet vifte? Eller prøv å kople vifta rett fra strømforsyningen og ikke i hovedkortet... Lenke til kommentar
trym13 Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 hvem veit skal vifta stå helst ? jeg har merket innover mot kjølern... ( merke ikke synelig) skal det være motsatt? Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 hvem veit skal vifta stå helst ? jeg har merket innover mot kjølern... ( merke ikke synelig) skal det være motsatt? Bare prøv.. Lenke til kommentar
trym13 Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 jeg har en helt lik vifte til (uåpna).. skal jeg prøve den ? ( men hvordan skal jeg få sjekka prm? veit det er i bios.. men det står ikke noe i bios..) hva kan være galt ? Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Skader ikke å prøve... Hvilket hovedkort har du forresten? Lenke til kommentar
trym13 Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 jeg har abit nf-7 Lenke til kommentar
It's me Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 jeg har en helt lik vifte til (uåpna).. skal jeg prøve den ? ( men hvordan skal jeg få sjekka prm? veit det er i bios.. men det står ikke noe i bios..) hva kan være galt ? Det skal stå i bios et sted. Du må bare lete igjennom menyen. Det står også på skjermen cputemp, rpm på diverse vifter m.m når en startet pcen, men dette gjelder bare noen hovedkort. Heter forresten rpm, og står for "rotation per minute". Hvis det er slik at den stopper ved lett trykk på den i midten, så er det nok noe galt. Det skal mer til enn å såvidt være nær den. I så fall går den på alt for lav fart. Prøv med en annen vifte, hvis du har. Lenke til kommentar
trym13 Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 hvordan får jeg vifta til og gå kjappere rundt ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå