Muppeteer Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 Hei, Diskusjon.no! Jeg skal importere sølv og kobber smykker til Norge og selge dem til bedriftskunder her for et selskap i Danmark. De sier at de, grunnet at de ikke er momspliktige i Norge, ikke kan ha med moms på fakturaene de sender fra Danmark til våre kunder her i Norge. Stemmer dette og hvordan gjør jeg det da eventuelt med våre kunder, de må jo betale moms i tillegg og jeg kan se for meg det blir mye unødvendig styr når det ikke allerede står på fakturaen. Eller er det slik at de kan skrive på 25%moms selvom de ikke er momspliktige her? Takk for all hjelp! //Sindre Lenke til kommentar
Buckzie Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Kan ikke du bare motta alle pakkene, sende de videre med frakt+moms påskrevret en faktura DU som den norske importøren, sender? Lenke til kommentar
inside_450550 Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Hvis du er importør så er det jo ditt ansvar og håntere dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå