Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Finner ikke nettverksskrivere, OS X 10.7.5

Jakke

Anbefalte innlegg

Hei! Har ei i klassen som ikke får brukt skriverne på skola. To Lexmarker som jeg får lagt til med IP og driver, men de står begge som inaktiv. Første gang jeg la den ene av dem til fikk jeg skrevet ut selv da, men nå går det ikke med noen. Skjønner ikke hvorfor de står som inaktiv... Og heller ikke hvorfor man i det hele tatt får valget mellom LPD, HP JetDirect og den siste som aldri funker... I Windows funker det bare, og det er vanskelig å finne info på hva jeg skal gjøre ang LPD og JetDirect.

Vi har også en HP skriver. HP har ikke driver selv, måtte laste ned en oppdatering fra Apple. Gjorde da dette, skriveren var listet opp også.

Så jeg skrev inn IPen, skulle velge driver, og den HP-skriveren dukker ALDRI opp i lista uansett hva... Noen som har holdt på med liknende før?

Er på en videregående skole hos Nordland Fylkeskommune. PCene våre har en annen IP-adresse enn skriverne, da vi har 10.160.70.X, mens alle skriverne er på 10.160.3.X. Ikke at det er et problem med Windows, men skjønner ikke hvorfor jeg ikke får legge Lexmarkene til og at de faktisk star som Aktiv når hun er koblet til nettet, og ikke hvorfor OS X nekter å la meg finne drivern til HPen...

Lexmark MS310, CD746dn, og HP LaserJet P2055 er skriverne det er snakk om, og brannmuren er slått av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får du svar hvis du pinger skriveren(e)?

Får du ikke muligheten til å legge til skriverne som vanlig Windows-skriver? Hvis du åpner enheter og skrivere i systemvalg, og trykker plussen nede til venstre, skal du kunne se skriverne i lista (hvis de er delt og listet i AD-katalogen).

At de står som inaktive, skal du ikke bry deg om så mye. Det gjør de hos meg også. :p

Selv foretrekker jeg å legge til maskinene på IP, men det har du allerede kontroll på ser det ut til. Du må bare sørge for at riktig driver er tilgjengelig.

Lenke til kommentar

De vet såvidt hvordan OS X ser ut virker det som, no offence om noen av dem er her inne og leser... For hver gang de har dukket opp har de bare sett på det, ikke skjønt en dritt og så forlatt igjen.

Jeg fikk iallefall Lexmark-skriveren til å skrive ut (EN GANG..), mer enn dem. Men det ble jo med den ene gangen.

Min erfaring med OS X stopper ved å legge inn kexter via Terminal og liknende, mao. er min erfaring med OS X Hackintosh-relatert. Det har aldri blitt nok til å la det bli brukbart på en laptop, kun stasjonær.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...