Tasaran Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 (endret) Så jeg fyller snart 30, så skal visst få en tv av dama. Jeg skal selvsagt få bestemme hvilken jeg vil ha. Men jeg har ikke allverdens peiling på tv. Nå er det jo snart black friday så håper å få en god deal der.Det jeg lurer på er om det er noe vits å kjøpe en smart tv eller om apple tv/chromecast gjør det samme? Er det bare en "gimmick". Blir tvene oppdatert med ny firmware eller blir de fort glemt av produsentene?Budsjettet ligger på rundt 5000-7000kr. Får man en bra 50-55" til denne prisen? Helst med flere enn 2 hdmi innganger.Edit: Ser at det kommer ut android os bokser. Er det noe man bruke for å erstatte smart funskjonen på tv? Bruker til vanlig android telefoner. Endret 4. november 2015 av Tasaran Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 En dedikert mediaspiller er ofte best, men det er relativt få av de som har (merkbart) bedre mediasenterfunksjon enn en TV som er "veldig smart". Men du får nesten ingen TV'er idag som ikke er "smarte", spesiellt med gode paneler (les; Dyre TV'er), du kan deaktivere det meste selvfølgelig så det har ingenting å si i praksis. Fokuser på skjermpanelet, det er det viktigste. Hvis du skal få mest ut av TV'en så må du ha PC tilkoblet synes jeg. XB og PS har gode mediasenterfunksjoner bare for å nevne det Lenke til kommentar
Tasaran Skrevet 4. november 2015 Forfatter Del Skrevet 4. november 2015 (endret) Ah okey. Hva slags skjermpanel er det som er bra da? hva bør jeg se etter? Endret 4. november 2015 av Tasaran Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 Har ikke peiling, mange "produsenter" bruker samme skjermpanel i TV'ene sine fordi de ikke produserer dem selv. Jeg mener å huske at Philips har bra paneler? Bare bump denne tråden litt utover ettermiddagen så vil du nok få ordentlige svar. Lenke til kommentar
Tasaran Skrevet 4. november 2015 Forfatter Del Skrevet 4. november 2015 Var på elkjøp og fyren der sa at jeg burde gå for en 100hz tv.de ville få inn en tv med 100hz på black friday til rundt 6000kr sa han. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 Jeg hadde slått til på denne fort som fy. Lenke til kommentar
Tasaran Skrevet 5. november 2015 Forfatter Del Skrevet 5. november 2015 Er jo halv pris. Vil dette være et veeeldig bra kjøp. typ bedre tv enn de fleste i pris 5000-8000? i såfall kjøper jeg den Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 5. november 2015 Del Skrevet 5. november 2015 Sannsynligivs. Har to kompiser som kjøpte den for to dager siden, og begge er veldig fornøyde. Lenke til kommentar
Tasaran Skrevet 5. november 2015 Forfatter Del Skrevet 5. november 2015 (endret) hva med disse da? https://www.netonnet.no/art/lyd-og-bilde/tv/55-60/philips-55pft6550/223479.11453/. Er jo litt spennende med Android integrert. mtp spilling etc. https://www.netonnet.no/art/lyd-og-bilde/tv/55-60/lg-55uf695v/220051.11453/jo mer jeg leter jo verre blir det. 4k oppløsning er vel ganske greit til den prisen? Endret 5. november 2015 av Tasaran Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 5. november 2015 Del Skrevet 5. november 2015 (endret) Med rimelige 4k TVer får en som regel med sinnsyk input delay på kjøpet, som gjør tven ganske ubrukelig å spille på om dette er et kriterium for deg. Er ellers ofte ganske kjipe paneler med dårlig sortnivå Endret 5. november 2015 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå