Gå til innhold

[Løst] GPO Management (Windows Server 2012)

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et lite problem her med noe ganske så enkelt og jeg greier ikke å finne ut hva som kan være problemet, jeg prøver å tildele en printer via gpo til en spesifikk OU men når jeg prøver å logge meg på en bruker som ligger under akkurat den OU'en så får jeg opp denne feilmeldingen når jeg prøver å ta en gpupdate:

"Behandling av gruppepolicy mislyktes. Finner ikke mappeobjektet OU=Test2, OU=Test, DC=domene, DC=local.

Noen som har vært borte i dette?

Endret av eVen0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Har brukeren fått lovt til å installere drivere via GPO?

Er en forutsetning for å bruke GPO til skriverinstallering.

Å gjøre alle godkjente brukere som medlem av lokal administrator, er verdens dårligste løsning. Da springer man heller rundt og gjør dette selv.

Om du ikke får gjort dette rett i GPO, så har jeg en bruksanvisning liggende en plass... Må bare lete litt.

Lenke til kommentar

Har brukeren fått lovt til å installere drivere via GPO?

Er en forutsetning for å bruke GPO til skriverinstallering.

Å gjøre alle godkjente brukere som medlem av lokal administrator, er verdens dårligste løsning. Da springer man heller rundt og gjør dette selv.

Om du ikke får gjort dette rett i GPO, så har jeg en bruksanvisning liggende en plass... Må bare lete litt.

Hadde jo selvfølgelig glemt å gi den ene gruppen lese tilgang til OU'en, så problemet er nok løst nå :D

Takker for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...