eVen0 Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 (endret) Hei! Jeg har et lite problem her med noe ganske så enkelt og jeg greier ikke å finne ut hva som kan være problemet, jeg prøver å tildele en printer via gpo til en spesifikk OU men når jeg prøver å logge meg på en bruker som ligger under akkurat den OU'en så får jeg opp denne feilmeldingen når jeg prøver å ta en gpupdate: "Behandling av gruppepolicy mislyktes. Finner ikke mappeobjektet OU=Test2, OU=Test, DC=domene, DC=local. Noen som har vært borte i dette? Endret 4. november 2015 av eVen0 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 Har brukeren fått lovt til å installere drivere via GPO? Er en forutsetning for å bruke GPO til skriverinstallering. Å gjøre alle godkjente brukere som medlem av lokal administrator, er verdens dårligste løsning. Da springer man heller rundt og gjør dette selv. Om du ikke får gjort dette rett i GPO, så har jeg en bruksanvisning liggende en plass... Må bare lete litt. Lenke til kommentar
eVen0 Skrevet 4. november 2015 Forfatter Del Skrevet 4. november 2015 Har brukeren fått lovt til å installere drivere via GPO? Er en forutsetning for å bruke GPO til skriverinstallering. Å gjøre alle godkjente brukere som medlem av lokal administrator, er verdens dårligste løsning. Da springer man heller rundt og gjør dette selv. Om du ikke får gjort dette rett i GPO, så har jeg en bruksanvisning liggende en plass... Må bare lete litt. Hadde jo selvfølgelig glemt å gi den ene gruppen lese tilgang til OU'en, så problemet er nok løst nå Takker for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå