Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Svindlet på bruktmarked

Lockdown

Anbefalte innlegg

Så kun etterskuddbetaling? lykke til med å finne en selger som går med på det... 

Etterskuddsbetaling, kontant eller betaling via 3. part = jeg trenger aldri starte en tråd som dette.

Unødvendig forsiktig, er man en oppegående person blir man aldri svindlet selv om man bestiller oppkrav eller lignende. Klart vanskelig for noe å skjønne dette. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så kun etterskuddbetaling? lykke til med å finne en selger som går med på det...

Etterskuddsbetaling, kontant eller betaling via 3. part = jeg trenger aldri starte en tråd som dette.

Etterskuddsbetaling medfører en risiko for at selger må starte en slik tråd. Kontant er ofte upraktisk, men stort sett det beste om man er i samme område. Betaling via 3. part er stort sett den beste løsningen ved privat fjernhandel.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Unødvendig forsiktig, er man en oppegående person blir man aldri svindlet selv om man bestiller oppkrav eller lignende. Klart vanskelig for noe å skjønne dette.

Javel? Hvem hindrer selger i å sende deg gråstein i postoppkrav? Du får ikke åpne og sjekke uten å betale.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Postoppkrav er definitivt ingen hvilepute. Jeg har aldri skjønt hvorfor folk foretrekker postoppkrav foran Finn sin betalingsgaranti. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Postoppkrav er definitivt ingen hvilepute. Jeg har aldri skjønt hvorfor folk foretrekker postoppkrav foran Finn sin betalingsgaranti. 

Enig her. Har kjøpt masse via finn og brukt betalingsgarantien. Hver gang den andre parten ikke ønsker å bruke betalingsgarantien for diverse grunner (enten er det "utrygt" eller så mener de at det tar for lang tid til de får pengene) så trekker jeg meg fra kjøpet. Dette har skjedd et par ganger og det er mistenkelig stille fra selger (som jeg regner med ønsker å få solgt varen) om jeg trekker meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Gidder ikke bruke tid på å besvare eposter hvor det er uaktuelt med handel. Jeg kunne akseptert betalingsgarantien, men da får samtidig kjøper akseptere prisen jeg har satt. Pruting + kronglete betaling = no go i min verden. Jeg må tjene noe på det kontra å selge med forskudd/oppmøte.

Sa ingenting om pruting. Men betalingsgaranti er ikke kronglete. Det er like enkelt. Bare tryggere ved svindel.

• Liker 1
Lenke til kommentar

ett lurt triks er å si til selger at "du forresten, en kompis av meg er innom *sted hvor selger bor* i noen dager og han kan stikke innom og hente varen hos deg så slipper du å sende, når passer det for deg?"...... hvis han er en scammer begynner han å avslå her...... hvis han er oppriktig er han med på det, men så sier du bare at "sorry, jeg hadde misforstått, kompisen min hadde nettopp reist fra *sted hvor selger bor*" eller noe slikt.... så han må sende likevel osv... hvis man kjøper dyre ting bør man alltid strebe etter fysisk mottak av pakken

Endret av guest_anon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...