Tåkefyrste Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 Dette gjelder hvis man er selger: - Vær skeptisk til bankoverføring samme dag som gjenstand skifter hånd Hva mener du med det? Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 Dette gjelder hvis man er selger: - Vær skeptisk til bankoverføring samme dag som gjenstand skifter hånd Hva mener du med det? I noen nettbanker skjer ikke transaksjonen umiddelbart, men legger seg i kø Dvs. at hvis jeg kommer hjem til deg å kjøper din TV for 5k også overfører jeg i mobilbanken mens du ser på, så kan jeg bare slette transaksjonen etterpå når jeg har dratt. 2 Lenke til kommentar
toth Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 Dette gjelder hvis man er selger: - Vær skeptisk til bankoverføring samme dag som gjenstand skifter hånd Hva mener du med det? I noen nettbanker skjer ikke transaksjonen umiddelbart, men legger seg i kø Dvs. at hvis jeg kommer hjem til deg å kjøper din TV for 5k også overfører jeg i mobilbanken mens du ser på, så kan jeg bare slette transaksjonen etterpå når jeg har dratt. Vipps, PayPal og lignende er bedre til ren kontanterstatning, altså umiddelbar betaling på stedet. Bankoverføring er til mer planlagte og garantert legitime transaksjoner. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 Vipps, PayPal og lignende er bedre til ren kontanterstatning, altså umiddelbar betaling på stedet. Bankoverføring er til mer planlagte og garantert legitime transaksjoner. Det var derfor jeg skrev at man skulle være skeptisk til bankoverføring Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 Sålenge det er kjøper som står for betalingspåslaget for å sikre seg selv er jeg enig i at endel betalingsordninger kan brukes fremfor bankoverføring. Paypal er dog ikke i den kategorien, da du som selger betaler for kjøpers sikkerhet.Jeg kan utmerket godt akseptere paypal, men da får kjøper "lyge" til Paypal og huke av et alternativ hvor vedkommende betaler ekstrakostnadene selv.Utover det er det svært sjeldent jeg har opplevd problemer med forskudd. 3-4 ganger på MANGE transaksjoner, både som kjøper og selger. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 (endret) Jeg liker vipps, har fungert så langt. Det er vel ikke mulig for dem å trekke tilbake et beløp du har fått bekreftelse på der? selv om pengene ikke kommer inn før neste virkedag? I noen nettbanker skjer ikke transaksjonen umiddelbart, men legger seg i kø Dvs. at hvis jeg kommer hjem til deg å kjøper din TV for 5k også overfører jeg i mobilbanken mens du ser på, så kan jeg bare slette transaksjonen etterpå når jeg har dratt. Kan du det? I min nettbank (Nordea) så kan du endre/slette en betaling kun frem til den er bekreftet med BankID, etter det er den låst. Endret 19. mai 2016 av Apox Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 (endret) Ikke kjøp produkt av folk som ikke representerer seg selv med fult navn, gjerne adresse også, så du kan google personen. Det burde uansett være en selvfølge for selger å oppgi, dersom han/hun er en oppegående og veloppdratt person. Egentlig burde flere bruktmarkeder ta i brukt karakterer til selger/kjøper slik dem har på hifisentralen. Verste jeg vet er folk som selger produkter uten å ha rengjort dem., for eksempel. Endret 19. mai 2016 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
uGn Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 Her må alle huske på de gyldne regler: - Hvis ett tilbud virker for godt til å være sant så er det det! - IKKE betal på forhånd - Bruk Finn sin betalingsgaranti - Vær skeptisk/unngå oppkrav Dette gjelder hvis man er selger: - Vær skeptisk til bankoverføring samme dag som gjenstand skifter hånd Finn sin betalingsgaranti er det dummeste (fra en selgers side) som er funnet opp. Har blitt 'svindlet' en gang på nett og det var når jeg brukte den. Skal man følge dine rettningslinjer, så er det jo totalt umulig å handle på nett? Jeg betaler og krever forskudd i 99,5% av all handel jeg gjør på nett. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 (endret) Ja betalingsgarantien er kun kurant for kjøper. Om de ikke ønsker å betale så kan de bare trykke på at varen ikke er mottatt, så får de tilbake pengene. Så sitter selger der uten både penger og varen. På finn tar jeg kun forhåndsbetaling om vi ikke møtes personlig. Endret 19. mai 2016 av Apox Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 Jeg betaler (...) forskudd i 99,5% av all handel jeg gjør på nett. Da er du en uhyggelig naiv kjøper, og en svindlers ønskedrøm... Lenke til kommentar
guest_anon Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 "George" røde flagg over hele linja Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 I noen nettbanker skjer ikke transaksjonen umiddelbart, men legger seg i kø Dvs. at hvis jeg kommer hjem til deg å kjøper din TV for 5k også overfører jeg i mobilbanken mens du ser på, så kan jeg bare slette transaksjonen etterpå når jeg har dratt. Lurer på hvilke nettbanker det er? I Sparebankene går alle transaksjoner umiddelbart når de er bekreftet med kode, og forfall er dagens dato. Ingen angreknapp der... Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 Her må alle huske på de gyldne regler: - Hvis ett tilbud virker for godt til å være sant så er det det! - IKKE betal på forhånd - Bruk Finn sin betalingsgaranti - Vær skeptisk/unngå oppkrav Dette gjelder hvis man er selger: - Vær skeptisk til bankoverføring samme dag som gjenstand skifter hånd Finn sin betalingsgaranti er det dummeste (fra en selgers side) som er funnet opp. Har blitt 'svindlet' en gang på nett og det var når jeg brukte den. Skal man følge dine rettningslinjer, så er det jo totalt umulig å handle på nett? Jeg betaler og krever forskudd i 99,5% av all handel jeg gjør på nett. Som du ser gjelder de øverste punktene som kjøper og det nederste punktet som selger. Jeg giddet ikke nevne at man kan ta forhånsbetalt som selger hvis man ønsker det. Men jeg som kjøper, kommer aldri til å betale på forskudd. 1 Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 I noen nettbanker skjer ikke transaksjonen umiddelbart, men legger seg i kø Dvs. at hvis jeg kommer hjem til deg å kjøper din TV for 5k også overfører jeg i mobilbanken mens du ser på, så kan jeg bare slette transaksjonen etterpå når jeg har dratt. Lurer på hvilke nettbanker det er? I Sparebankene går alle transaksjoner umiddelbart når de er bekreftet med kode, og forfall er dagens dato. Ingen angreknapp der... DNB for noen år siden. Vet ikke hvordan det er nå, men det kan gjelde flere som ikke følger med i tiden. Lenke til kommentar
toth Skrevet 20. mai 2016 Del Skrevet 20. mai 2016 I noen nettbanker skjer ikke transaksjonen umiddelbart, men legger seg i kø Dvs. at hvis jeg kommer hjem til deg å kjøper din TV for 5k også overfører jeg i mobilbanken mens du ser på, så kan jeg bare slette transaksjonen etterpå når jeg har dratt. Lurer på hvilke nettbanker det er? I Sparebankene går alle transaksjoner umiddelbart når de er bekreftet med kode, og forfall er dagens dato. Ingen angreknapp der... DNB for noen år siden. Vet ikke hvordan det er nå, men det kan gjelde flere som ikke følger med i tiden. Jeg kan slette betalinger som har forfall frem i tid, men legger jeg inn med dagens dato er det låst umiddelbart. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 20. mai 2016 Del Skrevet 20. mai 2016 I noen nettbanker skjer ikke transaksjonen umiddelbart, men legger seg i kø Dvs. at hvis jeg kommer hjem til deg å kjøper din TV for 5k også overfører jeg i mobilbanken mens du ser på, så kan jeg bare slette transaksjonen etterpå når jeg har dratt. Lurer på hvilke nettbanker det er? I Sparebankene går alle transaksjoner umiddelbart når de er bekreftet med kode, og forfall er dagens dato. Ingen angreknapp der... DNB for noen år siden. Vet ikke hvordan det er nå, men det kan gjelde flere som ikke følger med i tiden. Jeg kan slette betalinger som har forfall frem i tid, men legger jeg inn med dagens dato er det låst umiddelbart. Bare å legge inn med datoen dagen etter da Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 20. mai 2016 Del Skrevet 20. mai 2016 DNB hadde for en tid siden (jeg vet ikke om de har det nå) en innstilling i nettbanken hvor du kunne velge mellom instant overføring (penger trekkes fra konto straks, og overføres ved neste interbankbatch) eller delayed overføring (penger trekkes og overføres ved neste interbankbatch). 1 Lenke til kommentar
guest_anon Skrevet 20. mai 2016 Del Skrevet 20. mai 2016 Her må alle huske på de gyldne regler: - Hvis ett tilbud virker for godt til å være sant så er det det! - IKKE betal på forhånd - Bruk Finn sin betalingsgaranti - Vær skeptisk/unngå oppkrav Dette gjelder hvis man er selger: - Vær skeptisk til bankoverføring samme dag som gjenstand skifter hånd Så kun etterskuddbetaling? lykke til med å finne en selger som går med på det... Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 20. mai 2016 Del Skrevet 20. mai 2016 (endret) Så kun etterskuddbetaling? lykke til med å finne en selger som går med på det... Etterskuddsbetaling, kontant eller betaling via 3. part = jeg trenger aldri starte en tråd som dette. Endret 20. mai 2016 av xibriz 1 Lenke til kommentar
nacario Skrevet 20. mai 2016 Del Skrevet 20. mai 2016 Trist å høre, men nå har du lært en viktig del i livet og har utviklet deg som menneske Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå