whom Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Jeg har firmware versjon LDW-401S: ES0G. Betyr det at jeg ikke kan gjøre denne kompatibel med dvd(-)? Forresten når jeg går inn på siden (som han på toppen nevnte) så kan jeg ikke laste ned pakken, linken er død. Noen som har en annen en? Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 (endret) Linken som trådstarter oppga, inneholder også link til den polske siden jeg refererte til. Det skulle gå fint å gjøre prosessen på din 401S m/ES0G firmware, du trenger da følgende filer (kan lastes ned fra nevnte polske side): - LtnFlash 1.2.4.exe (programmet du bruker for å hente ut original EEPROM+FW fra spilleren (NB! Ta backup av begge dersom ting skulle skjære seg) og å legge inn den modifiserte EEPROMen og 811S-FWen med) - Patcher_v4.exe (programmet som modifiserer den originale 401S-EEPROMen til 811S-EEPROM. Dette er et kommandolinjebasert-program - kjør cmd.exe i Start->Kjør for å få opp kommandolinjen, naviger deg fram til mappen der du har lagt patcher_v4.exe + 401S-EEPROMen og kjør følgende kommando (uten anførselstegn): "patcher_v4 [navn på 401S-EEPROM, f.eks 401S.bin] 811S.bin". Du vil da få en fil ved navn 811S.bin, denne skal da som nevnt legges inn i spilleren vha LtnFlash) - HS0P-crack.bin (modifisert FW som skal legges inn med LtnFlash rett etter du har lagt inn EEPROMen) Etter at modifisert EEPROM+FW er lagt inn og du har rebootet PCen, blir din 401S identifisert som en 811S med alle dennes spesifikasjoner! Og takket være patcher_v4.exe, trenger man da ikke lenger å bruke hacket FW ved framtidige FW-oppdateringer, noe man måtte gjøre med tidligere patchere. Mer info finner du på CD Freaks sitt LiteOn-forum. Endret 18. februar 2004 av EviLEddiE Lenke til kommentar
MorraDi Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Når man først skal gi noen opplysninger i denne sammenheng; så sørg da for i det minste at opplysningene er riktige og det er linket til opphavsfolkene og ikke til en polsk "copy-site" av modden. Det er mulig "copy-site" - filene virker, men det er ikke nødvendig å påføre personer større risiko enn nødvendig rundt noe som i utgangspunktet er risikabelt. Link til den "Offisiell" siten http://www.speedlabs.org. Den "offisielle" tråden rundt dette er her http://www.atomicmpc.com/forums.asp?s=2&c=9&t=3591&p=4320 Pakken innholder følgende filer: * Patcher.exe (for EEPROM modification only) * FlashFix.exe (for modification of official firmware only) * LTNFlash (for reading and writing of your EEPROM) I tillegg må man ha en original firmware. Korrekt instruksjon med "originale filer": • Backup current EEPROM using LTNFlash. Put it somewhere SAFE. Make many copies and put them in places where they will never accidentally be overwritten! To do this, run LTNFash, select the 411S, go to the EEPROM tab then hit READ, then SAVE. • Open the patcher (patcher.exe) from the command line. Have a copy of your original EEPROM in the same DIR as the patcher.exe •Run the patch tool on the EEPROM by calling the patcher at command line, then typing the name of the original EEPROM, with the file extension, then typing the name of the new EEPROM you wish to create eg: C:/MyStuff/Patcherv4/ patcher myEEPROM_original.bin myEEPROM_modded.bin • Accept the warnings - if you dare. Be aware of what is being said! • Once finished, run LTNFlash and using the EEPROM tab, LOAD the newly modified EEPROM into LTNFlash then WRITE the new newly modified EEPROM onto your drive. • Download the latest firmware from LiteonIT's home page - at current time of writing, the newest official firmware is HS0K.exe available from the page. • Use the tool FLASHFIX to run on the firmware once downloaded. It is included in the package. If you have problems understanding flashfix, read its readme file! • Once you have run flashFix on the new OFFICIAL firmware you downloaded from LiteonIT's website run the windows patcher (HS0k.exe for example) and accept the warnings. BE VERY CAREFUL TO FLASH THE RIGHT DRIVE! • Once the drive is finished programming, a forced reboot will occur! Your EEPROM is now corrected for 8x +R writing. You can now use REAL Liteon firmware's on your drive as they are released! NOTE: The patcher tool is to be run from the COMMAND LINE in a DOS command window. You CANNOT run it via double clicking! If you do not understand this, please lookup a guide on the lamerweb. Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 (endret) Når man først skal gi noen opplysninger i denne sammenheng; så sørg da for i det minste at opplysningene er riktige og det er linket til opphavsfolkene og ikke til en polsk "copy-site" av modden. Det er mulig "copy-site" - filene virker, men det er ikke nødvendig å påføre personer større risiko enn nødvendig rundt noe som i utgangspunktet er risikabelt. Link til den "Offisiell" siten http://www.speedlabs.org. På Speedlabs må man registrere seg for å få tilgang, det er tross alt ikke alle som gidder å gjøre slikt bare for å hente den ene fila samt lese den ene forumtråden. Det er også kjent at Speedlabs selger de registrerte e-mailadressene til spammere, for at folkene bak denne siden skal tjene penger. Hvorfor registrere (og risikere spam) når alt man trenger å gjøre er å krysseksaminere og sammenlikne informasjonen på f.eks rpc1.org og CD Freaks (disse 2 er etter min mening minst like seriøse sider) som omtaler dette emnet og på denne måten finne ut alt man trenger for å gjøre denne modden? Men jeg vil også minne på om at dersom man har den minste usikkerhet angående denne modden, så GI F*** I Å GJØRE DENNE!!! Og for all del ikke send din føkka DVD-brenner tilbake til service, gjør heller industrien en tjeneste ved å kaste den defekte brenneren i søpla og heller kjøpe en ny. Jeg sier igjen: Det er ditt ansvar alene dersom du skulle ha lyst å utføre denne modden og om det skulle skjære seg. MorraDi: De instruksjonene du nevnte finner man også på Short-Circuit Central, og stammer forøvrig fra nfo-fila til Zebrav4-pakken. Endret 19. februar 2004 av EviLEddiE Lenke til kommentar
MorraDi Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Vel, min frykt for spamming er mindre enn en bad mod. Jeg mener bare de gutta Zebra & Co fortjener respekt for den modden de har gjort ved å hente modden på den måten som de ønsker. De har underveis aldri sluppet noe de ikke har vært dønn sikre på fungerte. Men det er klart; polsk rulett kan jo være morsomt det. Når det gjelder cdfreaks, så var de så seriøse at de nektet enhver posting rundt moddingen inntil modden var et faktum. Da ble policy'en forandret. Modden funker fint som snus den. I mitt tilfelle har kvaliteten iht. Kprobe blitt mer enn 4 ganger forbedret. Dette var det viktigste for meg og ikke hastigheten (8x vs 4x = max 5 min raskere). No more coasters/dårlig kvalitet og med booktyping (for + formatet) fungerer brenningene for alle avspillere. Og er det ikke det vi vil ha; et produkt som fungerer som forventet. Når det gjelder selve moddingen; dersom man ikke klarer å følge en grei bruksanvisning rent tekniskt, Don't do it. Og sørg for at modverktøyet er det riktige og fra opphavskilden. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 (endret) Jau Vi (cdfreaks) tillot ikke mod-snakk grunnet problemer med høyere makter hos Lite-On (søksmål er ikke kult - vi har vært i ilden før). Men etter at patchingen ble såpass sikker og offisiell som den nå er begynte vi å tillate diskusjon rundt emnet. Er selv beta-tester for zebra Så jeg har vært med i gamet en stundt. v4 patchen virker relativt bra - men det skal sies at resultatet ikke er helt perfekt. En ekte LDW-811S er fremdeles bedre. Ja jeg har både overklokket 811S og ekte 811S så jeg kan sammenligne. For å si sannheten: jeg brant min første DVD+R på 8x med min LDW-411S i begynnelsen av November - dette var mye før zebra sine patcher var påtenkt - skal dog nevnes at resultatet ikke var så veldig bra - men platen var tross alt fullt leselig. Og patch v 4 blir ikke den siste - det kommer en nyere etterhvert men det blir vel den siste tror jeg..... Den nye patchen forbedrer kun brennekvaliteten minimalt da v4 er ganske bra allerede. Men fremdeles ikke helt på nivå med en ekte LDW-811S. Endret 19. februar 2004 av OC-Freak Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Bare et tillegg til MorraDi sin kommentar: Ja brennekvaliteten er litt bedre når du overklokker din 411S til 811S hvis du sammenligner med resultatene med 411. Dette er ikke grunnet patchingen som er gjort av Zebra patcheren - det skyldes at firmwaren til 811S er bedre enn firmwaren til 411S og gir generelt litt bedre resultater med alle plater. Og husk: Overklokking bryter garantien. Lenke til kommentar
MorraDi Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Enig. Det er firmwaren i forhold til til hva den er ment å brukes med. Sorry! Glemte å opplyse om det. Men det er den er det som er poenget. 411S=>811S = kvalitet som forventet av 411S. Thx OC-Freak! And overclocking: Ja, det bryter garantien. Men hvorfor fikk vi ikke en brenner som den vi trodde vi hadde kjøpt. Lenke til kommentar
whom Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Ok, det jeg har gjort nå er å ha "konventert" min 401s til 411s Og den støtter nå DVD(-). Nå har jeg hørt litt om at jeg bør få den konventert fra 411S=>811S. Nå har jeg skjønt at dette er noe som egentlig er for avansert for meg, men hvis noen tar det nice and slow kan det være at jeg greier det... ps jeg prøvde å gjøre det Evileddie sa men det gikk ikke jeg skrev (jeg hadde navigert meg til rett mappe): Patcher_v4 my eeprom 401s.bin 811s.bin Følgende beskjed kom opp: patcher_v4 is not recognized. osv. Hva gjor jeg galt? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Nå er jeg litt usikker her. Har en 401-s brenner og lurer da på om jeg kan gjøre denne om til en 8x brenner? Kan noen gi meg en direkte link til det jeg trenger, er en del linker her nå, så er usikker på hva som er det riktige. Er det slik at jeg må først gjøre denne om til en 411-s, for så å gjøre denne igjen om til en 811-s? Lenke til kommentar
skol Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Hei, du bør lese denne enorme tråden: http://www.atomicmpc.com.au/forums.asp?s=2&c=9&t=3591 Lenke til kommentar
whom Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Sorry for å bringe dette opp igjen, men er det noen som gidder å forklare hva jeg skal gjøre Nice and slow? Fikk det som sagt ikke til med de andre forklaringene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå