Gå til innhold

LiteOn DVD Brenner LDW401s

Poldi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke det at jeg bryr meg så veeeldig mye(har selv en ekte LDW-411S), men:

1: Det er ulovlig (Lite-On har ikke betalt DVD-R/RW lisens for disse brennerene, og lisensholderene er ikke så utrolig glade for at disse brennerene plutselig kan brenne DVD-R.

2: Det bryter garantien

3: Å i det hele tatt å touche EEPROM'en (nei det e ikkje firmware eg snakkar om), er risikabelt og ingen sluttbrukere burde gjøre det. LTNFLASH er et program som ble "lekket" fra Lite-On og de er ikke spesielt glade for det..... Da dette var ment som et program kun for internt bruk.

4: EEPROM er individuell, dvs fucker du EEPROM'en så er det ikkje bare å skaffe en EEPROM fra en annen brenner......

Lenke til kommentar

Oki,då har eg prøvd.

Uansett ka eg gjorde så kom brenneren opp som 401s.

Prøvde å flashe til den nyeste 411firmware ,da kom den opp som 411,men då funka ingenting.

Mulig jeg gjør noe feil med winhex'en når jeg bytter text,jeg måtte legge til "space" på slutten av ------LDW-411s for at størrelsen skulle være lik??

Ellers fikk jeg bare error når jeg skulle skrive til eeprom'en.

Kjekt hvis Poldi kunne mailet meg step by step på norsk.

Inntil videre får jeg klare meg med 401s.

Lenke til kommentar

Det som tidligere alltid holdt meg tilbake fra å kjøpe en DVD-brenner, var den relativt lave brennehastigheten på CD-R(W). Og siden jeg har en barebone PC der plassen er knapp, kunne jeg bare ha 1 optisk enhet installert. Men da jeg så denne DVD-brenneren til kr 999,- hos Expert Bonus, så slo jeg til. Ikke bare var den grisebillig (Databutikken.com har den inne til kr 1136,-), men den klarte 40x på CD-R. Da var det på tide å hive ut combodrevet fra LG (GCC-4480B) som stod i fra før.

Det som først slo meg med LDW-401S, var hvor kompakt den var. Her er en sammenlikning mellom denne og GCC-4480B - Liteon-drevet har nesten kvadratisk form :!:... Brukte TDK sine DVD+R plater, og disse funka meget bra (brenning av DVDer kopiert med CloneDVD).

Så, da jeg var på nettet for å sjekke etter ny firmware til spilleren, kom jeg over et foruminnlegg der det ble påstått at LDW-401S kunne gjøres om til dualformat-brenneren LDW-411S. Leste gjennom tråden, og ble ganske så overbevist at dette skulle fungere. Klikket på en av linkene på siden og hentet ned den programvaren som var nødvendig for prosessen. Her er resultatet 5 minutter etterpå: Nero InfoTool

Fikk da tak i noen TDK DVD-R plater, og testet videre. Jeg kan meddele at jeg fikk gode resultater også med disse. Riktignok koster en LDW-411S ikke så veldig mye mer (faktisk kr 1099 hos Databutikken.com), men som ivrig modder kunne jeg ikke motstå fristelsen :-)

Neste utfordring blir et Hercules Radeon 9800 SE AIW, som nå venter på meg på postkontoret...

Lenke til kommentar

Først: Sorry at jeg røsker frem gamle topics

Til selve problemet:

Jeg har tydeligvis en av de nye brennerne, siden jeg ikke klarer dette skikkelig.

Jeg klarer fint å ta backup av EEPROM, men når jeg skal ta backup av Firmwaren får jeg denne meldingen:

Liteon.jpg

Jeg har ingen anelse om hva jeg skal gjøre for å få det fikset, og jeg finner heller ikke mye hjelp på firmware forumet... Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Først: Sorry at jeg røsker frem gamle topics

Til selve problemet:

Jeg har tydeligvis en av de nye brennerne, siden jeg ikke klarer dette skikkelig.

Jeg klarer fint å ta backup av EEPROM, men når jeg skal ta backup av Firmwaren får jeg denne meldingen:

Jeg har ingen anelse om hva jeg skal gjøre for å få det fikset, og jeg finner heller ikke mye hjelp på firmware forumet... Noen som kan hjelpe meg?

Får samme feilmelding som deg når jeg prøver å ta backup.

Lenke til kommentar

Nå er jeg meget redd brenneren er ødelagt siden jeg prøvde å gå videre uten backupen.

Jeg prøvde å update til 411s firmwaren, men får denne meldingen:

damn.jpg

EDIT: oNå ble jeg glad! Jeg restartet maskinen med knappen, og da den startet opp igjen var alt som før! Neste gang skal jeg ikke eksperimentere slik :p

Endret av Chester
Lenke til kommentar

Jeg beklager hvis dere tolker dette som spam, men jeg lagde et innlegg på firmware forumet, og en svarte meg på nøyaktig disse spørsmålene. Vel, her er svaret hans:

You need to use mtkflash in DOS to make a backup of ES0E.

Jeg har ingen anelse om hva dette kan bety. Er det noen som kan "oversette" til meg som om jeg var en seksåring?

Lenke til kommentar

Som du ser i bildet du postet, er ES0E den versjonen av firmwaren du har nå. Du må få tak i en DOS-bootdisk (f.eks. fra bootdisk.com), boote med den, og bruke mtkflash (aner ikke hvor du får det fra). Det letteste er om du har en FAT-partisjon, da kan du legge mtkflash og filen den lagrer der, hvis ikke må du stresse med disketter.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Beklager for bumpingen, men tenkte det var bedre å ta det jeg har å si her, enn å opprette en helt ny tråd:

Så etter ny firmware til min 401S @ 411S, og kom da over enda en modd man kunne gjøre på spilleren. Det ferdige resultatet av denne modden forteller det meste:

401S@811S.jpg

Filene man trenger kan hentes ned her. Nå er ikke polsken min så veldig mye å skryte av, men det burde gå greit å navigere seg fram. Her er iallefall en engelsk "bruksanvisning", denne gjelder for Patcher_v4.exe (som visstnok skal gi de beste resultatene).

Og som vanlig, tar jeg IKKE skylda om du skulle føkke opp din 401S/411S som følge av denne prosedyren. Alt gjøres på eget ansvar. Og husk ALLTID å ta backup av original EEPROM samt firmware! Førstnevnte er det aller viktigste, da denne er unik for hver eneste enhet - man kan ikke bare ta en EEPROM fra en annen enhet og forvente at denne skal fungere...

Endret av EviLEddiE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...