tarantell Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Hei. Jeg hadde tenkt å kjøpe Dette hovedkortet, ettersom min nå har fått en feil. En annen grunn er at jeg har 2x 128 MB DDR SDRAM og en 512 DDR SDRAM(128 MB + 512 er i bruk), og om jeg kjøpte den, ville jeg kunne utnytte den siste av 128 MB'en, siden en av de ligger og slenger rundt. Men et annet ting, det er at jeg ikke klarer å se om den har et gamekort, til joysticken min. Kan noen gi meg kritikk og litt anbefaling og hva som er fordel med den? Jeg har dessverre ikke nok penger, ettersom jeg må bruke noe til ny cpu. Takker for alle seriøse svar! Hilsen Salah. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Det er jo meget billig, men sikkert helt kurant. Hvis pcen er den du har i signaturen din, er det helt unødvendig å kjøpe hovedkortet synes nå jeg. Da bør du iallfall skifte cpu også, feks til en amd athlon xp2500, og da skader det ikke å investere i et litt bedre hovedkort. Så kan du heller skifte andre ting som det kommer. Som sagt, skal hovedkortet i pcen i signaturen din, så vil du neppe få noe bedre maskin, men skifter du cpu også blir det en helt annen sak. Hvis hovedkortet du har er ødelagt eller noe, så skjønner jeg, men hvis ikke sparer du mer penger å kjøper en oppgradering som gir deg bedre ytelse. Lenke til kommentar
gixer Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 (endret) Anbefaler deg at du heller satser på nForce2 hovedkort ettersom VIA korta ikke yter så bra. Mitt forslag: Asus A7N8X-X hovedkort 741,- AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz Barton 817,- GlacialTech CPU-Vifte Socket A 213,- EDIT: Hvis lommeboken din er litt mager så kan du bruke din gamle prosessor på det hovedkortet jeg anbefaler, men du vil ikke få no særlig ytelsesøkning. Hvis du skal spille spill så anbefaler jeg også at du oppgraderer skjermkortet. Endret 14. november 2003 av gixer Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Hvis du er ute etter noe som ikke er så dyrt, så bør du vurdere å sjekke ut "demovarer" hos komplett. der har de mye bra til en billig penge Desverre har de ikke noen særlig bra kort der nå, men venter du en stund så har de sikkert noe snacks der. ellers kan du jo kjøbe Abit's NF7 V2.0 og en AMD Athlon XP 2500+. Hvis du i tillegg kjøper en CoolerMaster Aero 7 Lite så har du gode sjanser til å overklokke prosessoren. du sier ikke noe om hva slags RAM du har, men jeg regner med at du får overklokket den en god del!! lykke til, mvh vladnag Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 ASUS A7N8X-X gir nok mest ytelse for pengene. Det banker for eksempel VIA KT600... Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 TIPS ! Ikke kjøp abit kd7 kort Har hatt ett kd7 (uten raid) det var bare problemer med det, kan godt hende at det var ett "mandagskort", men kjøp heller ett med nvidia chipset, du finner det under demovarer på komplett.. Lenke til kommentar
tarantell Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 (endret) Hei. Dette håper jeg holder: Hp Pavilion 7950 kabinett. AMD Athlon 1.30 GHZ prossesor. 640 MB DDR SDRAM. Jeg har et Micron 128 MB DDR SDRAM PC 133, Synch, CL3, liggende, og et Apacer 512 MB DDR SDRAM 133 MHZ, og et MIcron 128 MB DDR SDRAM PC 133, Synch, CL3 i pcen. Hovedkortet er en Asus Tech. A7v-VM socket A Jeg har som sagt 3 stk rambrikker, så jeg håper jeg får en hovedkort med plass for 3 stk rambrikker. Takker for alle tipsa. Jeg synes gixer sine tips var strålende, særlig hovedkortet, men jeg skulle ønske jeg fikk en med plass til joysticken min. Og det samme med vladnag sine tips. Jeg ble helt stormforelska i i det hovedkortet, men hva synes dere? Jeg takker også for andre hovedkort enn komplett.no sine.... Tror dere det blir billigere om jeg importerer fra Sverige/Danmark? Men som sagt, jeg skulle ønske de hovedkorta hadde plass til joysticken min.... Men se her! Jeg fant Denne. Den passa til joysticken jo. Walla jeg har dritlyst på'n ass. HVa synes dere? Endret 14. november 2003 av tarantell Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 på mitt gamle hk som hadde innebygd hovedkort følgte det med gameport som man skulle sette i en ekspansjonsslot over PCI kortene, tror nok det er med på hovedkortet jeg foreslo. forøvrig så er jeg usikker på om hovedkortet passer i et hp-kabinett, og jeg er også usikker på om strømforsyningen er noe særlig. du trenger jo forsåvidt ikke å bekymre deg for om hk'et ikke har gameport, siden du har et SB Live 5.1 lydkort (iflg siggen din). det har gameport. Lenke til kommentar
gixer Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Kabinett? Hva med denne? Greit mange vil si at den ikke er helt topp, men du får ikke stort bedre til den prisen. Min søster har et likt kabinett og jeg ble veldig positivt overrasket! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå