Gå til innhold

Kjøp av headset, maks 2k


Anbefalte innlegg

Hei!

Vurderer å bytte ut mitt Logitech G930 headset til fordel for et som takler bass og generelt lyd bedre. Jeg har ikke lest eller sett noe på nett riktig enda så har igrunn ingen idéer om hva som er bra idag. Har fått med meg at Logitech har gitt ut et nytt headset med navn G633/G933, noen som vet noe om eller har testet disse (personlig liker jeg ikke designet, men men)? Alle forslag er velkommen, men si gjerne litt om di eller gi meg en link til en test.

Headset'et vil primært bli brukt til spilling, men også mye til musikk. Jeg tror jeg kan tørre å si at jeg ønsker et som vil fungere best til musikk da jeg ikke driver med konkurranse spilling eller er avhengig av å høre hver minste detalj i spill.

Har ikke eksternt lydkort eller forsterker så unngå headset som vil ha et behov for dette.

Et ønske, men ikke noe jeg må ha, er et headset med 7.1.
Andre ting som heller ikke er direkte viktig, men som er ønsker er alle knappene G930 har (play/pause, skip song, mute knapp) samt en mulighet for å "skjule" mikrofonen slik at man ikke blir sittende med en mikrofon permanent fremfor ansiktet.

Ellers kommer jeg ikke på noe i farta, link gjerne til noen forslag så skal jeg ta en titt :)

Endret av Crouser
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et headsett med 7.1 (sub inkl til og med?) er totalt bortkastet. Kjøp vanlig stereoheadsett av best mulig lydkvalitet. Til spill får det frem detaljer og retninger klart og tydelig, til musikk blir det i tillegg livlig og engasjerende.

 

Alternativer rundt 2000 som er verdt å vurdere: Sennheiser Urbanite XL, NAD Hp50, Sony MDR-1R.

Lenke til kommentar

Se der ja, der fikk jeg noen å velge i.

Noe som kanskje ble for dårlig nevnt i første post er at jeg har behov for mikrofon på headsettet.

 

Ser at DT770 har fått utrolig god kritikk i tester og anmeldelser . Dessverre likte jeg ikke den eksterne mikrofon løsningen så veldig godt. Men absolutt et headset jeg vil vurdere å teste dersom jeg ikke blir fornøyd noe annet med en allerede innebygd mikrofon :)

 

Blant de nevnte er det kanskje Asus Strix 7.1 jeg likte best, men når det gjelder lyd så er jeg usikker på om det vil være det beste valget, noe som bør være noe av det viktigste. Skulle gjerne fått testet dette for å finne ut om det tilfredsstiller mine behov for lyd og funksjoner. Blir å dra til Elkjøp i dag for å se om de har noen av de nevnte.

 

Takker for svarene så langt.

Tar gjerne imot flere alternativ med mikrofon. 

Lenke til kommentar

Antlion Modmic 4.0 er ingen dårlig mikrofon det da. Hva var det du ikke likte?

 

Fant ut at det ble for dumt å "klage" på at det må benyttes en ekstern mikrofon. Så jeg bestiller mest sannsynlig headsettet idag for å teste så får jeg eventuelt bestille mikrofonen litt etterpå dersom jeg blir superfornøyd.

Min lokale Elkjøp var helt tom for headset så fikk ikke testet noe der, ikke at jeg akkurat hadde forventet å finne noe der heller.

 

Ser det er flere versioner med høyere og lavere ohm? Hva er egentlig dette og hva vil være best for meg tror du?

Lenke til kommentar

Tror dere 80 ohm kan være like bra eller bedre enn 32 ohm uten forsterker? Skal visst ikke være umulig å bruke det uten forsterker, er bare det at det vil være mulig å oppnå bedre lyd ved å bruke forsterker. Jeg spør fordi at jeg ser komplett har tilbud på 80ohm versjonen.

 

Mulig jeg spør veldig dumt, men har ikke så alt for god peiling på lyd.

Lenke til kommentar

Dette er individuelt (som jeg prøvde å få frem av post#8). Med 80 ohms headset så må du regne med å skru lyden høyere på f.eks telefonen for å få like høy lyd. Noen er helt fornøyd med 80 ohm uten amp, andre er ikke. Dette er nok avhengig av hvor audiofil du er, eller liker å tro du er :p

 

Personlig ville jeg tatt de på 80 ohm på tilbud og forsøkt. Du har alltids angrerett hvis du behandler varen pent.

Lenke til kommentar

Sitter selv på en DT990 Pro 250Ohm og Antlion Modmic 4.0. Fungerer aldelses strålende til både spilling, film og musikk med et Soundblaster Z lydkort.

 

Når jeg bruker DT990'ene med Iphonen (uten forsterker) så blir dog lyden noe lav.. 80Ohm burde dog gå greit om du ikke er ute etter å sprenge trommehinnene. DT770 er jo i tillegg lukket så da vil det skjerme mye bedre for lyden utenfra enn det mine åpne gjør.

 

Du kommer aldri til å gå tilbake til et "gaming" ala logitech headset igjen etter å ha brukt disse skal jeg love deg!!

 

PS: Som du sikkert har fått med deg så har komplett de på tilbud nå :)

Endret av matta1985
Lenke til kommentar

Da har jeg mottatt headsettet og har noen spørsmål. Jeg forstår det slik at jeg må gi det litt tid til å spille seg inn. Regner med at dersom jeg lar det stå på over natten vil det være ferdig innspilt imorgen?

 

Noe jeg egentlig aldri har klart å ta meg god nok tid til før er å finstille headsettet ved hjelp av en equalizer (må vel eventuelt finstille for hver musikksjanger?). I dette tilfellet bruker jeg, om ikke annet blir anbefalt, equalizeren og programvaren som hører til hovedkortet mitt (HK: Asus Sabertooth P67).

 

http://imgbay.mobi/di/Konfigurasjonavhoytaler-a2uw0.jpg

http://imgbay.mobi/di/Lydeffekt-1owdc.jpg

http://imgbay.mobi/di/Romkorrigering-8gndl.jpg

http://imgbay.mobi/di/Standardformat-7wlzg.jpg

 

Her har jeg lagt ved bilder av hver fane i programmet. 

I første fane så tror jeg alt ser bra ut.

 

I andre fane, altså "Lydeffekt" er det en del flere innstillinger jeg kan leke meg med. Der er også allerede forhåndslagrede equalizers, men som helt sikkert kan trenge litt justering her og der. Bruke de, og justere deretter for å gjøre dem perfekte kanskje?

 

Tredje fane ser ubrukelig ut for min del?

 

I fjerde fane kan jeg endre på standardformat (24Bits 44100, 48000, 96000 og 192000). Noe jeg dessverre ikke vet helt hva er, hva gjør jeg? Mulig jeg hører dårlig, eller ikke har hørt godt nok etter, men hørte ingen forskjell ved å bytte kjapt mellom de.

 

Jeg bruker for øyeblikket Spotify til å teste ut. Bør jeg gå over til f.eks FLAC lydfiler for å kunne justere bedre,eller?

Lenke til kommentar

Alle "gamingheadsett" er søppel lydkvalitet i, og det er markedsmessig svindel der de påstår at headsettet har 7.1 lyd(noe som er helt uoppnåelig i et headsett).

Personlig har jeg dt770, og jeg har også hatt mange gamingheadsett før det(g35, sennheiser game one, siberia elite prism, roccat digital xtd 5.1 osv). Alle gamingheadsettene er søppel sammenlignet med dt770 i lydkvalitet. Jeg kommer aldri til å gå tilbake til et gamingheadsett igjen, da det de markedsfører med dem er bare tull, samt at man betaler mye for dritt(beyerdynamic mmx 300 er "gamingversjonen av dt770 med innebygd mic. Den har litt mindre bass enn dt770, men absolutt det beste gamingheadsettet grunnet tilnærmet samme lydkvalitet som dt770). Prøv dt770 du, det vil gi deg en aha opplevelse, spesielt i musikk.

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...