TheKims Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 Hei, etter et skikkelig bomkjøp av ny mus Razer Mamba TE (Laser) så ble jeg litt nysgjerrig på hvorfor laser mus i det hele tatt eksisterer? Har hatt Razer DeathAdder (Optisk) siden 2011 som jeg har vært meget fornøyd med, men i det siste har scrollehjullet startet å svikte, Så jeg gikk til innkjøp av ny mus som var på tilbud på komplett. Har hørt at optisk mus er overlegen i forhold til laser å det fikk jeg smertelig erfare, men man måtte nesten prøve. Når man prøver å løfte musen over musematten, så starter hele skjermen å dirre når man spiller skytespill, noe som er utrolig irriterende. Merket også at min nøyaktighet gikk rett vest da musen hoppet litt frem og tilbake. Har prøvd forskjellige underlag, men samme resultat. Så hvorfor finnes egentlig laser mus, har det noe annet bruksområde hvor den er bedre enn optisk mus? Lenke til kommentar
sande Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 (endret) Dette skyldes hovedsakelig at sensoren de bruker i razer mamba TE (philips twineye) er en 3d sensor med z axis tracking som ikke egner seg til bruk i datamus generelt. http://www.photonics.philips.com/application-areas/sensing/laser-sensors/human-input-devices Bare synd anmeldere disse dager ikke går i dybden av produktene de tester, og leder folk til å kjøpe produkter med feil og mangler. Endret 8. november 2015 av sande Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå