foenix Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 Jeg har lite erfaring med regneark og lurte på hva som gjør at jeg får feilmelding på følgende formel: =HVIS DAG(B41= 25; G41; "") Er det mulig å legge flere dager inn i denne betingelsen, som f.eks dag 25, 26, 27 og 28? Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 Du får feilmelding fordi du ikke bruker parenteser riktig. Sjekk hjelp for både HVIS og DAG. Ja, du kan bruke større enn > og mindre enn < og operatoren OG for flere sammenhengende tall. Beklager lite oppklarende/konstruktivt svar, men det er nesten umulig å forklare noe eller gi eksempler til en som er selværklært blank. Jeg foreslår at du går løs på noe enklere først. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
ExcelGuru Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 (endret) Hei, hei! Prøv med =HVIS(DAG(B41)=25; G41; "") og med flere betingelser: =HVIS(DAG(B1)=25;G1;HVIS(DAG(B1)=26;H1)) Vennlig hilsen Ketil Endret 3. november 2015 av ExcelGuru Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 Takk Ketil. Ser at svaret mitt ser nokså grettent ut på trykk, det var ikke meningen. Lenke til kommentar
ExcelGuru Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 Tenkte kanskje at du hadde fått en kopp kaffe for lite, Harald Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 Korrekt. Lover å skjerpe meg. Lenke til kommentar
foenix Skrevet 3. november 2015 Forfatter Del Skrevet 3. november 2015 Formelen til Ketil fungerte, men hvordan legger jeg inn denne "og-operatoren" i formelen. Jeg søkte i "hjelp" men fant bare en logisk OG funksjon som tilsvarer den man bruker i digitalteknikk. Lenke til kommentar
ExcelGuru Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 Fint hvis du sier litt mer om hva du forsøker å få til, da er det lettere å bidra Lenke til kommentar
foenix Skrevet 3. november 2015 Forfatter Del Skrevet 3. november 2015 Jeg ønsker å hente tall ut fra en kolonne tilknyttet til visse ukedager og adskille disse fra resten, som f.eks de 5 første dagene i en måned. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 Fra tidligere eksempel =HVIS(OG(DAG(B41)>24;DAG(B41)<29);"innafor";"uttafor") Returnerer innafor hvis dag B41 er større enn 24 og mindre enn 29. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå