Opland Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 Hei.Satt å kikket på mailene mine i dag og la merke til at når jeg mottar en mail, står mitt navn/mottaker navn helt feil. For en eller annen grunn heter jeg "Helligdager i Norge"Noen idé om hvordan man endrer dette?Takk på forhånd. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 Sjekk i kontaktene dine om du ikke har et kontaktkort med det navnet, med din e-postadresse på. 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 For en eller annen grunn heter jeg "Helligdager i Norge" Folk skriver lol altfor mye, men av denne så lo jeg faktisk høyt ut her jeg sitter alene 1 Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 (endret) Du må inn i innstillingene for din mailkonto for å bytte navn. Du vil nok kunne få mange forslag og tips til hvordan du konkret gjør dette om du opplyser hvilken type mailkonto (f.eks. Google, Outlock etc) du benytter, for fremgangsmåtene for å forandre på dette kan jo være litt forskjellig. EDIT: Jeg leste innlegget ditt litt for fort, og svaret mitt ble ikke helt konkret. Gir deg et nytt og utfyllende svar her. Jeg benytter gmail og har Mac, og om jeg skal bytte navn på min konto så gjør jeg det på følgende måte; Åpne mailen Trykk på Mail (øverst til venstre) Trykk så på kontoer Da åpner det seg en ny rute, hvor du må velge (trykke på) den kontoen du benytter Når du så har trykket på den kontoen du bruker, så trykker du på detaljer til høyre for mailadressen din. Den er også synlig i den ruten som har åpnet seg Når detaljene kommer frem, så kan du skifte navn og trykke OK når du har gjort det. Endret 3. november 2015 av fotonisse 1 Lenke til kommentar
Opland Skrevet 3. november 2015 Forfatter Del Skrevet 3. november 2015 Du må inn i innstillingene for din mailkonto for å bytte navn. Du vil nok kunne få mange forslag og tips til hvordan du konkret gjør dette om du opplyser hvilken type mailkonto (f.eks. Google, Outlock etc) du benytter, for fremgangsmåtene for å forandre på dette kan jo være litt forskjellig. EDIT: Jeg leste innlegget ditt litt for fort, og svaret mitt ble ikke helt konkret. Gir deg et nytt og utfyllende svar her. Jeg benytter gmail og har Mac, og om jeg skal bytte navn på min konto så gjør jeg det på følgende måte; Åpne mailen Trykk på Mail (øverst til venstre) Trykk så på kontoer Da åpner det seg en ny rute, hvor du må velge (trykke på) den kontoen du benytter Når du så har trykket på den kontoen du bruker, så trykker du på detaljer til høyre for mailadressen din. Den er også synlig i den ruten som har åpnet seg Når detaljene kommer frem, så kan du skifte navn og trykke OK når du har gjort det. Prøvde dette og det funket! Tusen takk for all hjelp :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå