Kei-Kun Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 Heihei! Jeg og kjæresten har en Chihuahua tass på 8 mnd som vi gjerne vil sosialisere da han er litt i overkant dominant. Ettersom størrelse er en vesentlig faktor for disse småtassene hadde det vært best om han fikk delta i en sammenkomst med mindre hunderaser så han ikke blir overkjørt og de motivert. Er det noen nettsider for dette? Evt. er det noen andre som er interessert i noe sånt? =) Takker på forhånd for alle svar da jeg vet disse forumene (stort sett) alltid er saklige Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 (endret) Vet de har småhundtreff i Sandvika en dag i uken, men når og hvor er jeg ikke helt sikker på. Fant denne: http://www.smahundtreff.dk/men ser ikke ut som det har vært mye aktivitet i det siste der. Edit: Undersøkte og det er småhundtreff hver lørdag kl 10:00 ved Sandvika VGS. Der er det en hundepark hvor de har treffene. Endret 3. november 2015 av archongamer Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 5. november 2015 Del Skrevet 5. november 2015 En 8mnd gammel valp er ikke dominant. Ei heller kan man si at en hund er dominant, dominansteorien er for lengst utdatert og grunner i manglende forståelse av relasjoner mellom levende individer. En hund kan være dominant i forhold til en annen, og forsåvidt i forhold til mange andre uten at det blir riktig å si at hunden er dominant. Lenke til kommentar
Kei-Kun Skrevet 12. november 2015 Forfatter Del Skrevet 12. november 2015 @archongamer, Takker masse for informativt svar! @Snylter: Jeg forstår ikke hvordan, eller på hvilken planet ett slikt svar skal være relevant til min tråd. hvis en hund viser at han vil overkjøre alle andre han møter på så vil jeg tørre å påstå han er en smule DOMINANT. At han vil jokke på alle er også ett klassisk tegn på DOMINANS. At han er DOMINANT er ikke en bra ting for han, da han vil gå rundt og innbille seg at han er alfa i flokken, og finner fort ut at hans størrelse og evner ikke strekker seg til å finne mat og ta vare på resten av flokken. han viser ingen tegn til DOMINANS ovenfor min kjæreste, da det er hun som har oppdratt han mest. Derimot hvis jeg skal gå tur med han blir han DOMINANT, og nekter å gå pent, eller i den generelle retningen jeg ønsker turen skal gå. jeg vet ikke hvor du har tatt dine fakta fra, men hvis du mener det jeg sier er helt feil får du supplere kilder og "belære meg" o-hellige altviter. jeg har akkurat lest en artikkel som "debunker" hele alfa/dominans teorien, og den er full av hull så lykke til. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 Jeg foreslår at du begynner å lese deg opp på etologi, det er et fint sted å starte. Jokking er langt oftere et tegn på stress enn noe annet. At hunden ikke går pent med deg er rett og slett en følge av at det ikke er innlært enda. 1 Lenke til kommentar
mushi Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 Jeg er enig med han over her. Har du vurdert å gå en kurs med hunden? Da vil du få tips til hva du kan gjøre for å unngå atferden og kan trene på det dere sliter med. For eksempel hvis hunden starter å jokke ville jeg ha avbrutt leken ved å ta på båndet/løfte hunden opp til den roer seg ned. Lenke til kommentar
Kei-Kun Skrevet 13. november 2015 Forfatter Del Skrevet 13. november 2015 Det er ganske klart og tydelig at visse mennesker kun er her på forumet for å påpeke andres feil og mangler. Jeg spurte i utgangspunktet om småhundtreff, og nevnte dominans som en faktor til at hunden burde sosialiseres Vi har begge to lest oss godt opp på hva slags rase vi har skaffet, vi var innom dogo canario, husky, dachs og pomeranians før vi endte på chi. Vi er begge oppvokst med hund, så jeg føler meg litt "sett ned på" når dette er det tråden ender med å handle om. Jeg var ikke ute etter tips for å hindre hans oppførsel, vi liker han som han er, men han får litt spader av andre folk og dyr, derfor vil vi gjerne vite om småhundtreff. Jokking er ikke ett hovedpunkt i denne tråden, men alikevel har det blitt nevnt flere ganger enn "småhundtreff". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå