Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kan den andre part oppsøke den som har fått besøksforbud?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Jeg har skrevet om besøksforbud i annen tråd. Men jeg lurer på en ting. Jeg har et besøksforbud mot min eks i 3 måneder. Han har et besøksforbud på 8 måneder. 

Jeg er veldig lei meg for at alt måtte ende sånn, og har lyst å få opphørt det han fikk på 8 måneder, men forstår det sånn at det er en vanskelig prosess å få til. 

Mitt opphører om 3 måneder. Er det mulig for meg da å kontakte han, og skrive unnskyld for alt jeg har gjort dumt mot han? Jeg er så lei meg for det. Lei meg for at det skulle ende sånn. 

Jeg har jo ikke lenger besøksforbud mot han om 3 måneder. Det er kun han som har mot meg. Vet ikke hvordan dette fungerer. Og forstår ikke hvorfor han fikk et så langt et som 8 måneder. 

Anonymous poster hash: 0a2c5...628
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kva er det besøksforbudet omhandler? Det er detaljane her som avgjer kva den andre parten kan gjere.

Det kan f.eks. være at du kan kontakte han når ditt besøksforbud går ut via f.eks brev, men at han ikkje har lov til å svare på henvendelsane utan at han bryter besøksforbudet (tar det for gitt at det er besøks og kontaktforbud det er snakk om).

Tilsvarande dersom du oppsøker han fysisk. Alt etter kva besøksforbudet innbefatter så kan det være at det er greit at du er i samme rom så lenge han ikkje snakker til deg, i andre tilfeller kan han ha krav mot seg på at det er han som må forlate området dersom dere tilfeldigvis befinner dere på samme plass.

Dersom du aktivt tar kontakt med ein person som har besøksforbud mot deg så vil dette også kunne brukast som argument for å oppheve besøksforbudet som er på plass for å beskytte deg, då eit besøksforbud som den beskytta parten motarbeider ikkje har noken hensikt.

Tilsvarande vil han kunne bruke dette som argument for å forlenge eventuelt få på plass nytt besøksforbud mot deg.

Som dei andre så anbefaler eg at du held avstand og ikkje framprovoserer ei konflikt. Sidan begge har besøksforbud mot kvarandre (sjølv om det er ulik lengde) så betyr det at nokon har vurdert det som nødvendig å beskytte begge partane, så då er det nok stor fare for at ein eventuell konfrontasjon kan bli stygg uavhengig av besøksforbudet.

Dersom du alikevell ikkje klarer å la være så må du få klarheit i kva besøksforbudet eigentleg innebærer. Då veit du kva han har lov til og ikkje lov til, og om du eventuelt kan straffast for å framprovosere kontakt.

Lenke til kommentar

Kan du ikke bare gå videre?

What he said. Suck it up og gå videre.

Jeg var glad i han!!!!. Det er det som er så vanskelig!. Jeg tenker på han, og tenker på alt jeg skulle sagt unnskyld til han for. Men jeg tror han vet. Jeg tror han vet at jeg ikke har ment alle de ord jeg sa til han. 

Jeg forstår heller ikke hvordan han kunne få 8 måneders besøksforbud mot meg, siden det var han som gikk til politiet mot meg, og ba om besøksforbud. Jeg fikk 3 måneder. Jeg vet at jeg behandlet han dumt på noen måter på grunn av min egen usikkerhet. Faktisk så tror jeg at han forstår det, for han har sagt før at han forsto meg. 

Men det at han får 8 måneder... så langt... det forstår jeg ikke at de kan gi. Vet ikke hvilke årsaker de har til å gi han såpass langt forbud. 

Politiet ville ikke høre noen forklaring på hva som hadde skjedd mellom oss heller. Jeg spurte om besøksforbud mot han fordi jeg mente at han fortjente det samme tilbake. Men trodde ikke at de kom til å gi han 8 måneder. Politiet ville ikke ha en forklaring fra meg i det hele tatt, så forstår ikke hvordan de kan ha funnet ut at 8 måneder var riktig å gi han. 

Jeg vet ikke om han har voldsdommer på seg fra før av... Det vet jeg ikke. Men han tennte på bdsm, blåmerker, og sånne ting. Det gikk litt ekstremt for seg noen ganger. Men jeg tennte jo på det selv. Han slo ganske hardt. Noen ganger så ble jeg redd for livet og helsen min, så hvis politiet har funnet ut av det så er det gjerne derfor han fikk 8 måneder. Men jeg har ikke forklart det til poltiiet. De ville ikke ha min forklaring. 

Lenke til kommentar

Du virker som en desperat jente som har vært i et forhold med misbruk (fysisk, psykisk eller begge) og blitt avhengig.

Min feil som sa ja til å ha bdsm sex med han. Jeg vet ikke hvorfor de gir han så langt forbud. Politiet spurte ikke om noen forklaring fra min side. Det ville de ikke ha sa de. De kan jo ikke gi så langt besøksforbud til han uten årsak. De må ha hatt årsaker til det.  Men jeg vet ikke hva. 

Uansett: jeg var glad i han, og jeg var med på å ha bdsm sex med han, for jeg tennte på sånn type sex selv. Men nå tenner jeg ikke på det lenger. Fikk nok etter dette her. Og jeg forstår derfor ikke hvorfor han fikk hele 8 måneders besøksforbud. Trodde ikke at han skulle få lengre enn meg. Jeg er fortsatt glad i han.. 

Men men , kan ikke gjøre noe med dette nå. Eneste jeg kan gjøre er å håpe at han forsto at jeg ville han alt bra videre i livet tiltross for denne kranglingen. Nå får jeg ikke sagt et ord til han heller. Men men sånn er livet. Får bare leve med dette. 

Lenke til kommentar

Kan du ikke bare gå videre?

What he said. Suck it up og gå videre.

Jeg var glad i han!!!!. Det er det som er så vanskelig!. Jeg tenker på han, og tenker på alt jeg skulle sagt unnskyld til han for. Men jeg tror han vet. Jeg tror han vet at jeg ikke har ment alle de ord jeg sa til han. 

Jeg forstår heller ikke hvordan han kunne få 8 måneders besøksforbud mot meg, siden det var han som gikk til politiet mot meg, og ba om besøksforbud. Jeg fikk 3 måneder. Jeg vet at jeg behandlet han dumt på noen måter på grunn av min egen usikkerhet. Faktisk så tror jeg at han forstår det, for han har sagt før at han forsto meg. 

Men det at han får 8 måneder... så langt... det forstår jeg ikke at de kan gi. Vet ikke hvilke årsaker de har til å gi han såpass langt forbud. 

Politiet ville ikke høre noen forklaring på hva som hadde skjedd mellom oss heller. Jeg spurte om besøksforbud mot han fordi jeg mente at han fortjente det samme tilbake. Men trodde ikke at de kom til å gi han 8 måneder. Politiet ville ikke ha en forklaring fra meg i det hele tatt, så forstår ikke hvordan de kan ha funnet ut at 8 måneder var riktig å gi han. 

Jeg vet ikke om han har voldsdommer på seg fra før av... Det vet jeg ikke. Men han tennte på bdsm, blåmerker, og sånne ting. Det gikk litt ekstremt for seg noen ganger. Men jeg tennte jo på det selv. Han slo ganske hardt. Noen ganger så ble jeg redd for livet og helsen min, så hvis politiet har funnet ut av det så er det gjerne derfor han fikk 8 måneder. Men jeg har ikke forklart det til poltiiet. De ville ikke ha min forklaring. 

Jeg mener ingenting vondt, men er du 16 år gammel?

Herregud, dere er IKKE meant to be together for alltid - du kan gå vidre til neste kapitell, og finne en annen som kan klore deg på ryggen, det "kommer" av seg selv - so to speak.

Move on, slutt å tull nå. Du vil gjennom livet hele tiden finne mennesker du blir glad i, og de samme menneskene vil forsvinne. It's the way of life, darling.

Så...

Lykke til!

Endret av Buckzie
Lenke til kommentar

Høyr på deg sjølv. Kvifor vil du deg sjølv så vond?

Politiet har ikkje gitt han 8 måneders besøksforbud for morro skyld, det er heilt sikkert basert på erfaringar om kva som skjer etter samlivsbrudd om ein ikkje ilegger besøksforbud.

Så råd 1 er å berre legge dette bak deg og ikkje tenk på han meir.

Råd 2 (som ikkje er anbefalt) er at du skaffer deg informasjon om saka, både om grunnlaget for besøksforbuda og kva besøksforbuda innebærer. Og deretter gjer ei vurdering ut av situasjonen.

På meg så virker det som at dere må ha krangla såpass heftig at heile prosessen med besøksforbudet har gått deg hus forbi. Korleis kan du ikkje vite kvifor du ikkje får besøke han, og han ikkje får besøke deg?

Lenke til kommentar

Kvinner som er i voldelige forhold "tilgir" mystisk nok typen for å ha banka dem over lang tid fordi de TROR de kan endre han, eller "er så glad i han". Og på ett eller annet vis klarer psykopaten og få dama til å tro at det er HENNES skyld at han denger henne med flathånd. "Hvis du ikke hadde sagt det du sa hadde jeg ikke måtte kline til deg!"

Tror trådstarter er i dette stadiet. La det være og kom deg videre. Bli glad i noen andre som ikke banker deg og fører til besøksforbud. Det er ikke normalt!

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du virker som en desperat jente som har vært i et forhold med misbruk (fysisk, psykisk eller begge) og blitt avhengig.

Min feil som sa ja til å ha bdsm sex med han.

*snip*

And there it is. Legg denne saken død nå og kom deg videre, som nesten alle andre har sagt før meg.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Typisk eksempel på hvordan kvinner og menn blir forskjellsbehandlet.

Gå videre, la fyren få fred, gi deg selv fred og bli ferdig med hverandre. 

Jeg sitter etterpå å tenker, men selv om jeg ikke ønsket at det skulle ende sånn, så ble det sånn. Og nå er det for sent å fikse opp i alt som skjedde. Trist avslutning. Men sånn ble det.

Jeg vet ikke hvorfor han fikk så langt besøksforbud. Fikk ikke informasjon om hvorfor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...