sedsberg Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Noen som vet kapasitans og spenning på denne? Får ikke målt den da den er død. Marcon 5840 2GB Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 (endret) Den er over 20 år gammel, da Marcon ble kjøpt opp av Chemicon i 1995. Google sier at den er fra et blinklysrele i en motorsykkel, og alle klager på mangel av verdier: Endret 2. november 2015 av Frobe Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Tenker du å bytte kondensatoren i blinklysreléet? Er det ikke lettere å kjøpe nytt blinklysrelé? Jeg er ikke ekspert, bare så det er sagt. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. november 2015 Forfatter Del Skrevet 2. november 2015 Det stemmer. Har ikke lyst til å betale hundrevis av kroner for et nytt rele når en ny kondensator koster en femmer. Bare jeg finner verdien. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 16V spenning bør holde, 25V går også bra. Ingen vits med høyere spenning på en motorsykkel. Verdien er sannsynligvis mellom 1000uF og 2200uF. Ser at en annen erstattet den med 1000uF og synes blinketiden ble litt kjapp, 1500uF vil nok bli litt tregere. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. november 2015 Forfatter Del Skrevet 2. november 2015 Jeg leste nettopp det samme. Tenkte også å prøve med 1000uF. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Om han opplever at blinketiden er litt for kjapp, bør du kanskje ha en høyere verdi for å unngå samme problem? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. november 2015 Forfatter Del Skrevet 2. november 2015 Ja, eller jeg kan bytte ut dashbordpæra med en LED-pære. Da går totaleffekten ned og da blinker den også saktere. Jeg får prøve litt av hvert. Er et elektronikkverksted 1km herfra som sikkert har slikt liggende. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Om pæra i dashbordet virker, bør du nok la den være i fred. Jeg ville uansett holdt meg til originalderer der, og montert riktig kapasitans på kondensatoren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå