anaconda Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Ja, da har jeg blitt forkjølet igjen. Noe av det verste jeg vet er å ha så vondt i halsen. Det å svelge er helt forferdelig. Klarer heller ikke å få ut mye lyd når jeg skal snakke. Av halsdrops/tabletter har jeg forsøkt Fribol og Dekadin. De har dessverre ikke mye effekt. Halsen er like sår uansett hvor mange av disse jeg tar. I dag fant jeg noe nytt på apoteket, kalles Zyx. Smertestillende ved står hals. Skal kun tas 3 ganger om dag, og kun 7 dager sammenhengende. Jeg har heller ikke noe virkning av dette, og lurer på om det er skadelig å øke dosen. Av erfaring fungerer heller ikke repsils eller doc. De inneholder også sukker som jeg prøver å unngå. Noe annet man kan prøve? Ikke foreslå varm drikke. Får ikke i meg mye væske, siden jeg kun drikker vann og det er vondt å svelge. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Prevantive tiltak er det beste, skjerf er det man "må" ha i kjølig og surt vær. Bevist flere ganger at skjerfet er mer eller mindre det eneste som forhindrer forkjølelsesbakterier å få feste i halsen da det er der de utvikler seg. Ellers så kan du prøve fishermans friend, tviler på at det hjelper. Ingen av de såkalte "lindrende" greiene jeg har testet fungerer i det hele tatt. Bare crap og reklame som gjør at tullinger bruker penger. Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Noen synes det lindrer med lunken drikke, andre foretrekker det iskaldt. Halsdrops har så godt som ingen effekt (med noen meget få unntak), men kan lindre fordi det gir en følelse av at halsen smøres. Mange synes most mat går greit, f.eks kald banan. Is er også ganske greit å få ned, men dropp melkeis om det gjør deg slimete (individuelle variasjoner der). Hvis du har så vondt at du ikke får i deg næring, ville jeg vurdert en tur til legen dersom du i tillegg har andre allmennsymptomer (type feber, vondt i ledd e.l). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå