Gå til innhold

Parti fra Bergmannsgata, Røros


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her lukta det Røros og Ragnar lang vei lenge før verken fotograf eller tittel hadde kommet opp.

Ja, jeg så programmet og tenkte at hele den sulamitten kunne jeg kjøpt og enda sitti igjen med kanskje en drøy million hvis vi hadde solgt leiligheten og fløtta.

Men når det er sagt så tror jeg ikke vinter på Røros er noe for meg nå.

Den tia jeg gikk på ski både seint og tidlig hadde det vært annerledes.

Røros er vel som Aukrust skreiv om Tynset og Alvdal - bare te måneder med dårlig sleaføre.

Vanskelig å bomme på dybdefølelsen i bildet her.

Hvorvidt du skulle retta sidene eller ikke overlater jeg til de lærde å strides om.

 

Roar

Lenke til kommentar

Her lukta det Røros og Ragnar lang vei lenge før verken fotograf eller tittel hadde kommet opp.

Ja, jeg så programmet og tenkte at hele den sulamitten kunne jeg kjøpt og enda sitti igjen med kanskje en drøy million hvis vi hadde solgt leiligheten og fløtta.

Men når det er sagt så tror jeg ikke vinter på Røros er noe for meg nå.

Den tia jeg gikk på ski både seint og tidlig hadde det vært annerledes.

Røros er vel som Aukrust skreiv om Tynset og Alvdal - bare te måneder med dårlig sleaføre.

Vanskelig å bomme på dybdefølelsen i bildet her.

Hvorvidt du skulle retta sidene eller ikke overlater jeg til de lærde å strides om.

 

Roar

 

Hei Roar og takk for din konstruktive kommentar.

Bergmannsgata er visstnok bevisst laget slik at den smalner jo lenger opp den kommer. Dette for å skape inntrykk av lang dominerende gate, og hvor blikket naturlig skulle dras mot den smale enden. Jeg har derfor med vilje latt det være litt hellende linje på bygningene i starten for liksom å forsterke inntrykket av at gaten smalner oppover. Sidene er for øvrig forsiktig rettet opp i Photoshop, men ikke " helt ut" som du forstår. Hvorvidt andre synes dette er vellykket kan sikkert diskuteres. Allikevel bra at du nevner dette.

Skj

Lenke til kommentar

Her lukta det Røros og Ragnar lang vei lenge før verken fotograf eller tittel hadde kommet opp.

Ja, jeg så programmet og tenkte at hele den sulamitten kunne jeg kjøpt og enda sitti igjen med kanskje en drøy million hvis vi hadde solgt leiligheten og fløtta.

Men når det er sagt så tror jeg ikke vinter på Røros er noe for meg nå.

Den tia jeg gikk på ski både seint og tidlig hadde det vært annerledes.

Røros er vel som Aukrust skreiv om Tynset og Alvdal - bare te måneder med dårlig sleaføre.

Vanskelig å bomme på dybdefølelsen i bildet her.

Hvorvidt du skulle retta sidene eller ikke overlater jeg til de lærde å strides om.

 

Roar

 

Tilleggskommentar Roar: Min bedre halvdel påpeker at gaten også er laget slik å for å skape inntrykk av "store forhold" når du befinner deg nederst i gaten hvor den er bredest.

Lenke til kommentar

Her var et typisk Ragnarbilde ja!

Morsom etterbehandling likte begge bildene.

Dette med de smalnende gatene har jeg faktisk hørt før, tror det var endel stormannsgalskap på Røros i storhetstiden.☺Flott dybde og snasne farger.

 

Ja, du er nok inne på noe der (i sin tid stormannsgalskap). Takk for din hyggelige kommentar Helene. ?

Skj

Lenke til kommentar

Flott miljøbilde av fargerik trehusbebyggelse fra Røros.

Har vært der en gang og syns det var trivelig å oppleve bergstaden.

Så programmet på tv, men hadde nok ikke kunne tenkt meg å flytte fra kystbyen til innlandet.

Artig å lese tråden over :)

Mvh Oddmund

 

Elsker å besøke bergstaden, men å flytte dit på permanent basis vil nok ikke passe meg heller. Takk for fin kommentar !

Lenke til kommentar

Velkomponert bilde, der man blir dradd innover den flotte gata. Nokså folketom til å være tatt mitt på dagen.

Kanskje ikke ditt beste bilde fra bergstaden, men absolutt severdig. Om jeg må velge likte jeg originalen best.

Mvh Fredrik

 

Takk for din kommentar Fredrik. Det var nok like mye om historien om den smalende gate og solgt-programmet på TV der bygningen er med på bildet som gjorde at bildet la lagt inn, kanskje i større grad enn kvaliteten.

Skj

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...