Gå til innhold

AMD tar grep: Ut med Catalyst, inn med Radeon Settings

Anbefalte innlegg

Ser liksom ikke hva som er så tungt å vanskelig med catalyst, du klikker på en fane eller hva man skal kalle det også får du opp under menyer som sier hva de er, du klikker deg inn og surprise surprise, du får faktisk mer info når du går inn i den menyen du vil inn i og har valgt, kjempe vanskelig, rakettforskning dette her du.

Og utseende er bra, skjønner som sagt ikke hvorfor alt skal skrike deg i trynet hver gang du åpner det, slikt er bare plagsomt, som sånn ca alt idag er med mobil app utseende og denne touch vennlige driten på PC, blir vel snart mikrotransaksjoner hver gang du skal øke klokken med 10mhz også.

Justere kontrast?

10kr takk.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt hvordan du har opplev 2015 med amd drivere men jeg har ...

Spørs på GPU'ene du har. Noen funker ok, mens andre funker dårligere. Det er vel å forvente.

Det jeg mente med innlegget er at slike "reinvent myself" prosjekter ofte har en tendens til å fokusere litt vel mye på "den nye flotte funksjonaliteten", men glemme det som funket med den gamle løsningen. Jeg er lett skeptisk og forventer en periode hvor ting fort kan bli en del værre før det forhåpentligvis blir bedre. Håper vi selv kan velge når en skal "oppgradere".

Tror vi deler skepsisen jeg.

Lenke til kommentar

Ser liksom ikke hva som er så tungt å vanskelig med catalyst, du klikker på en fane eller hva man skal kalle det også får du opp under menyer som sier hva de er, du klikker deg inn og surprise surprise, du får faktisk mer info når du går inn i den menyen du vil inn i og har valgt, kjempe vanskelig, rakettforskning dette her du.

Og utseende er bra, skjønner som sagt ikke hvorfor alt skal skrike deg i trynet hver gang du åpner det, slikt er bare plagsomt, som sånn ca alt idag er med mobil app utseende og denne touch vennlige driten på PC, blir vel snart mikrotransaksjoner hver gang du skal øke klokken med 10mhz også.

Justere kontrast?

10kr takk.

som jeg sa tidligere så er det noe som ikke gidder å sjekke undermenyene , det bli liksom for vanskelig

Når er det disse psykotiske flisene som gjelder.

Mobilen har fått for mye makt

Lenke til kommentar

som jeg sa tidligere så er det noe som ikke gidder å sjekke undermenyene , det bli liksom for vanskelig

Bare vent til miksmasteren din får selvkontroll du...

Eller kjøleskapet ditt , eller gud bevares dusjen din.

Da snakker vi om ren makt...

Poenget med flisene og ikke minst brukermenyene som er "inn" for tiden er å lage opplevelsen for de fleste brukerne mer strømlinjeformet , faktisk så har mange studier vist at det er langt enklere å lære seg å "flise" enn å "fise" seg igjennom urgamle menyvalg og i noen tilfeller kommandolinjer med tekstkode for å gjøre noen enkle endringer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Justere kontrast?

10kr takk.

Hahaha, spot on.

Ups, dobbel post.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Bare vent til miksmasteren din får selvkontroll du...

Eller kjøleskapet ditt , eller gud bevares dusjen din.

Da snakker vi om ren makt...

Poenget med flisene og ikke minst brukermenyene som er "inn" for tiden er å lage opplevelsen for de fleste brukerne mer strømlinjeformet , faktisk så har mange studier vist at det er langt enklere å lære seg å "flise" enn å "fise" seg igjennom urgamle menyvalg og i noen tilfeller kommandolinjer med tekstkode for å gjøre noen enkle endringer.

Den forklaringen blir for enkel.

det fungere på små skjermer , dog med nesten uleselig skrift

men at man skulle ha like mange "ruter" på en stor skjerm for plassere disse flisene beviste bare at det for får lite gjennomtenkt 

Det Microsoft prøvde på var å få til å kjøre en ,bil, traktor , trailer  , tog eller andre kjøretøy  på samme måte

verden er ikke slik

det er også noe som heter for mye informasjon og slik flisen var tenkt så fikk jeg et veldig inntrykk av at man vare kommet dit

det samme som at enkelt klager over at bilradioen har for mange funksjoner på samme knapp

Poenget med flisen ( som også preger alt moderne i dag )  var at man skulle få bedre oversikt

hvorvidt det funger er nå heller tvilsomt

Likevel kopierer alle det fordi det skal liksom være så fancy

da går man i feil retning , de må tenke lit selv også

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Eller noen brukere som er såpass trege at de ikke forstår hvordan de skal bruke noe nytt og sitter heller og surmuler over "alt det nye" uten å gidde å bruke tid på å tilpasse seg.

Slik jeg oppfatter deg bør du ikke ha noe problem med å bruke et nytt grensesnitt , eller mener du at det blir for vanskelig og vrient å gjøre endringer på hvordan du bruker Gui'et til Amd? Kan du være litt mer konkret med hva som vil plage deg med det kommende Gui'et til Amd? Kommer du til å prøve det ut i hele tatt?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Utrolig at folk klager over dette. Jeg er ikke sikker på om folk fikk det med seg, men dette er skrevet som en gladnyhet...

Hvorfor kommer alle med potensielle ting som kan gå galt med dette? Folk sier jo AMD er så dårlige på drivere og alt. De har gjort mye i det siste, og de har ikke dårlige og problematiske drivere lengre. De gjør og ting som dette for å forbedre det folk synes var dårlig. Nå som AMD faktisk forbedrer det, så bringer folk opp det dårlige med AMD  før i tiden? Hvor er den velfortjente rosen for å gjøre et så stort løft for å gjøre AMD kontrollpanelet mye bedre?

Og hvorfor klager folk på at det er fliser, og minner for mye om mobil? Skal alt til desktop se ut som Windows XP/win 7 og ha år 2000 menyer? Hvorfor tror dere at de gjør slike lignende ting til mobil? Fordi på mobile OS er det ekstremt fokus på at det skal være lett, enkelt og brukervennlig. Alle positive ting. Folk som dømmer dette til å være dårlig med et par skjermbilder er åpenbart ute etter å dømme tidlig, og ikke finne ut hva som egentlig er bra eller ikke. Det er og mulig å tenke på andre. Selv om UIet er vant og folk synes det er lett å finne frem i, så er det ikke det hvis du er ny til det! AMD har mange kunder. Bare se hvor langt NVIDIA kommer med svært enkle programmer som GeForce experience myntet på mainstream for folk som ikke vil ha innstillinger i det hele tatt. Det er det som er veien å gå. Folk som allerede er eksperter klarer seg uansett. Liker du ikke overklokkingen? Da bytter du bare til MSI Afterburner.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Vel, jeg har aldri klagd på drivere etc til AMD og jeg kommer til å prøve og bruke dette nye rælet, men det er mest fordi jeg til slutt ikke har noe valg, ikke nødvendigvis fordi jeg vil, men jeg kommer til å bruke det.

Fornyelse er vel greit, men missliker at alt skal se ut som noe en unge har tegna, eller disse såkalte enkle mobil greiene, ugh.

Geforce experience kan ta seg en bolle, er overhodet ikke interessert i slike program, alt skal liksom være så enkelt idag, latskapen lenge leve, ikke rart folk blir feitere og feitere når de ikke engang klarer å navigere i en undermeny i ett program engang.

Du flytter bare litt ekstra på musa mens du bruker hodet, vanskelig du.

Og ja, jeg vil at ting skulle sett ut som i W7, men med XP sin classic startmeny uten å legge inn eller kjøpe ett program som emulerer det.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Eller noen brukere som er såpass trege at de ikke forstår hvordan de skal bruke noe nytt og sitter heller og surmuler over "alt det nye" uten å gidde å bruke tid på å tilpasse seg.

Slik jeg oppfatter deg bør du ikke ha noe problem med å bruke et nytt grensesnitt , eller mener du at det blir for vanskelig og vrient å gjøre endringer på hvordan du bruker Gui'et til Amd? Kan du være litt mer konkret med hva som vil plage deg med det kommende Gui'et til Amd? Kommer du til å prøve det ut i hele tatt?

jeg har aldri hatt problemer med catalyst kontrollpanelet 

derimot så er jeg i tvil om nyvinningen vil ta hensyn til en som ikke alltid har det siste nye , om kontrollpanelet vil funger uten å krasje maskinen

angående flisene så er designet slett ikke så moderne som man skal ha det til

har man en enkel meny å forholde seg til så har man struktur på det hele

har man fliser så skam alt vises på en gang

hva man foretrekker for selvsagt være opp til enhver , bare dumt at man ikke har det valget

så i stedet for å ha en enkelt meny ser man blar nedover  eller bortover så har man mange knapper på skjermen samtidig. alternativt foldere

så har man gått til bake til der man har alle valgene på skjermen samtidig

da ligner det på noe slik

https://www.google.no/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0CAcQjRxqFQoTCNSn0J_t8sgCFcZgDwodGywP-g&url=http%3A%2F%2Fwww.prisjakt.no%2Fproduct.php%3Fp%3D125410&psig=AFQjCNHudOqr_zrfN63qNgXcQb7dnrucvw&ust=1446591879560689

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Utrolig at folk klager over dette. Jeg er ikke sikker på om folk fikk det med seg, men dette er skrevet som en gladnyhet...

Hvorfor kommer alle med potensielle ting som kan gå galt med dette? Folk sier jo AMD er så dårlige på drivere og alt. De har gjort mye i det siste, og de har ikke dårlige og problematiske drivere lengre. De gjør og ting som dette for å forbedre det folk synes var dårlig. Nå som AMD faktisk forbedrer det, så bringer folk opp det dårlige med AMD  før i tiden? Hvor er den velfortjente rosen for å gjøre et så stort løft for å gjøre AMD kontrollpanelet mye bedre?

Utgangspunktet i ditt innlegg er at forandring gir et bedre produkt.

Det er ikke i samsvar med erfart virkelighet. Forandring gir ikke et bedre produkt.

Forandring gir som regel et forsimplet produkt. For å krone det hele kommer det forenklede produktet med et fullt sett nye barnesykdommer. Altså, dårligere på alle måter, unntatt de utvalgte nye funksjonene som driver hypen. Deretter jobber man seg gjennom hele produktets levetid mot å legge tilbake tilsvarende funksjonalitet som det som mangler, og få bort feil og få det like bra som det var før forandringen. Når så alt av barnesykdommer og designfeil er rettet opp igjen, så er det igjen tide for å fornye seg. 

Ting blir nesten alltid simplere etter fornying, og det trenger ofte noen måneder med patching før det i det hele tatt henger sammen.  Nyest betyr ikke best, det betyr minst debugga. Men tek-optimister har en tendens til å se bort fra erfaringsbygging og bare hoppe på det nyeste fordi det er nyest. Det er jo mest spennende. Men det er ikke mest stabilt. 

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, jeg har aldri klagd på drivere etc til AMD og jeg kommer til å prøve og bruke dette nye rælet, men det er mest fordi jeg til slutt ikke har noe valg, ikke nødvendigvis fordi jeg vil, men jeg kommer til å bruke det.

Fornyelse er vel greit, men missliker at alt skal se ut som noe en unge har tegna, eller disse såkalte enkle mobil greiene, ugh.

Geforce experience kan ta seg en bolle, er overhodet ikke interessert i slike program, alt skal liksom være så enkelt idag, latskapen lenge leve, ikke rart folk blir feitere og feitere når de ikke engang klarer å navigere i en undermeny i ett program engang.

Du flytter bare litt ekstra på musa mens du bruker hodet, vanskelig du.

Og ja, jeg vil at ting skulle sett ut som i W7, men med XP sin classic startmeny uten å legge inn eller kjøpe ett program som emulerer det.

GeForce Experience er jo bare digg.

Lenke til kommentar

Det er ikke i samsvar med erfart virkelighet. Forandring gir ikke et bedre produkt.

Forandring gir som regel et forsimplet produkt. For å krone det hele kommer det forenklede produktet med et fullt sett nye barnesykdommer. Altså, dårligere på alle måter, unntatt de utvalgte nye funksjonene som driver hypen. Deretter jobber man seg gjennom hele produktets levetid mot å legge tilbake tilsvarende funksjonalitet som det som mangler, og få bort feil og få det like bra som det var før forandringen. Når så alt av barnesykdommer og designfeil er rettet opp igjen, så er det igjen tide for å fornye seg. 

Ting blir nesten alltid simplere etter fornying, og det trenger ofte noen måneder med patching før det i det hele tatt henger sammen.  Nyest betyr ikke best, det betyr minst debugga. Men tek-optimister har en tendens til å se bort fra erfaringsbygging og bare hoppe på det nyeste fordi det er nyest. Det er jo mest spennende. Men det er ikke mest stabilt. 

Endelig noen som kan skrive godt hva oss skeptikere egentlig mener, takk.

Virker som om de forandrer det bare fordi de kan og at en eller anna gjøk skal ha plass i historiebøkene.

Lenke til kommentar

Jeg så på skjermbildene, og leste ikke noe spesielt inn i det. Åpenbart har mange utifra disse bildene funnet ut at grensesnittet er barnslig, mobil-aktig og at programvaren kommer til å være full av feil, og ting som ikke funker (!). Folk er gode til å tolke bilder (!) Kanskje jeg må ta meg et kurs :p

Se her for mer info: http://www.anandtech.com/show/9755/amd-announces-radeon-crimson-driver-branding-new-settings-control-panel

Ellers er jo holdningen noe som kommer under det jeg sa tidligere. Folk som er skeptiske vil åpenbart bare ha XP/Win 7 stil på alt. Kjøre 2000 stil på all SW. Du skriver jo rett ut at forandring fører til forsimpling og barnesykdommer og dårligere programvare (!!!)

Det er dette jeg ikke forstår. Den enorme negativiteten.  Vet du hvorfor AMD kommer med noe nytt? Fordi folk synes CCC som det er nå er DÅRLIG. Det er og ganske tregt. Det endrer de jo med å kode det nye i et annet kodespråk enn .NET. Vi kan altså forvente oss helt ny kode, uten noe veldig legacy, skrevet i et språk som er egent for formålet. Samtidig får vi en overhaling av grensesnittet som gjør det enklere å finne frem og holde oversikten.

Samtidig er dette en del av et større prosjekt fra AMD der de tydelig viser seg at er mer opptatt av SW, i motsetning til før. Og det er mulig at det kommer noen barnesykdommer i begynnelsen.  Det løser de lett med beta-test og frivillig utrullelse i begynnelsen. Det er ikke som om det skal så mye til for å slå gamle CCC når det kommer til å være stabilt og å fungere.

Så jeg forstår virkelig ikke. Folk klager over at AMD har dårlig SW. Driverene og programmene deres er dårlige. Så kommer de med noe nytt, og viser at de har lagt mye arbeid i dette. Utifra noen få bilder derimot så har hele forumet funnet ut at AMD sitt nye program har et teit mobil grensesnitt og kommer til å krasje hvert sekund. Plutselig vil alle ha gamle dårlige CCC så lenge som mulig. Kanskje det er planen til AMD? Skremme folk til å ville ha CCC som det er nå? Jeg synes dette blir ekstremt negativt ovenfor AMD. Det viser jo bare at folk er negative til AMD uansett hva de gjør.

Mulig GFE er digg, men har erfaring med at den også skaper problemer og derfor fjernes.

Det virker jo for de aller fleste. Og programmet er utmerket. Det at folk her ikke ser hva som er bra med GFE viser jo egentlig det jeg sier om at dere da ikke havner innenfor den gruppa AMD sikter på med denne oppdateringen. Jeg tror det er viktig å huske på noe. Dere er klart i mindretall. Folk som liker de gamle avanserte og ikke så gode grensesnittene vil uansett klare å få til å bruke den nye, om dere liker det eller ikke. Folk som ser menyene og bare blir skremt, bare gir opp. Så returnerer de det "defekte" kortet og kjøper nvidia (ekstremt eksempel, men dere skjønner gjerne poenget? )

Lenke til kommentar

<å fjerne nøstet sitering funker ekstremt dårlig på forumet for tiden, et konkret eksempel på at forandring medfører nye barnesykdommer>

Jeg så på skjermbildene, og leste ikke noe spesielt inn i det. Åpenbart har mange utifra disse bildene funnet ut at grensesnittet er barnslig, mobil-aktig og at programvaren kommer til å være full av feil, og ting som ikke funker (!). Folk er gode til å tolke bilder (!) Kanskje jeg må ta meg et kurs [ :p]

Se her for mer info: http://www.anandtech.com/show/9755/amd-announces-radeon-crimson-driver-branding-new-settings-control-panel

Ellers er jo holdningen noe som kommer under det jeg sa tidligere. Folk som er skeptiske vil åpenbart bare ha XP/Win 7 stil på alt. Kjøre 2000 stil på all SW. Du skriver jo rett ut at forandring fører til forsimpling og barnesykdommer og dårligere programvare (!!!)

Det er dette jeg ikke forstår. Den enorme negativiteten.  Vet du hvorfor AMD kommer med noe nytt? Fordi folk synes CCC som det er nå er DÅRLIG. Det er og ganske tregt. Det endrer de jo med å kode det nye i et annet kodespråk enn .NET. Vi kan altså forvente oss helt ny kode, uten noe veldig legacy, skrevet i et språk som er egent for formålet. Samtidig får vi en overhaling av grensesnittet som gjør det enklere å finne frem og holde oversikten.

Samtidig er dette en del av et større prosjekt fra AMD der de tydelig viser seg at er mer opptatt av SW, i motsetning til før. Og det er mulig at det kommer noen barnesykdommer i begynnelsen.  Det løser de lett med beta-test og frivillig utrullelse i begynnelsen. Det er ikke som om det skal så mye til for å slå gamle CCC når det kommer til å være stabilt og å fungere.

Så jeg forstår virkelig ikke. Folk klager over at AMD har dårlig SW. Driverene og programmene deres er dårlige. Så kommer de med noe nytt, og viser at de har lagt mye arbeid i dette. Utifra noen få bilder derimot så har hele forumet funnet ut at AMD sitt nye program har et teit mobil grensesnitt og kommer til å krasje hvert sekund. Plutselig vil alle ha gamle dårlige CCC så lenge som mulig. Kanskje det er planen til AMD? Skremme folk til å ville ha CCC som det er nå? Jeg synes dette blir ekstremt negativt ovenfor AMD. Det viser jo bare at folk er negative til AMD uansett hva de gjør.

Får ikke til å dele opp siteringen på noe fornuftig vis, så jeg skal bruke stikkord:

- om utseendet på grensesnittet:

Det nye grensesnittet ser vel helt typisk for slike grensesnitt som typisk følger med programvare fra f.eks. hovedkort-leverandører. Typisk for slike programmer er at det ikke er programvare som er laget for å oppdateres jevnlig, men for å se kul ut. Mørke eller skarpe farger, gjerne ikke-standard vinduer, aller helst med avrundede hjørner. Noen basert på skinning fra Stardock. Jeg er forøvrig en mangeårig kunde av Stardock, og liker i prinsippet skinning. Hvorvidt AMD's crimson-design er kult eller ikke får være en subjektiv vurdering jeg ikke skal legge meg opp i. Faktisk velger jeg å ikke ha en mening om det. I forhold til oppdateringer vil nok AMD nødvendigvis levere bedre enn det typiske programmet som følger med et hovedkort - AMD vil helt klart følge opp med jevnlige oppdateringer.

- om holdningen/Win 7-stil:

Jeg har altså valgt å ikke fronte en mening om designet. Du har muligens ikke forstått hva jeg sier, for fornying av grensesnittet er ikke relevant i forhold til de tingene jeg påpeker. Skal jeg først si noe om grensesnittet, vil jeg bare påpeke at det eksisterer retningslinjer for utseende på applikasjoner i operativsystemer, når AMD ikke følger dem får det være en sak mellom dem og leverandøren av operativsystemet. Operativsystemet er i mitt tilfelle Windows 10, ikke Windows 7, hvis det skulle bety noe for deg.

- Om negativitet:

Det er ikke negativitet å forholde seg til virkeligheten. Ny programvare er full av bugs. Alltid. Gammel programvare kan også være full av hull, men når det gjelder CCC har de gått gjennom mange versjoner med bugfiksing over mange år. Gammel programvare på et nytt OS er heller ikke optimalt, som vi har sett nå gir endrede omgivelser nye utfordringer. CCC har problemer på Windows 10 som det ikke hadde på Windows 8. Den nye programvaren skal også gå gjennom mange versjoner med bugfiksing, og vil etterhvert få bort mange bugs og forhåpentligvis bli stabil. Om det er noen negativitet som skal påpekes her, er det jo påstander om at CCC er så fryktelig dårlig, eller at AMD ikke har vært opptatt av SW før, når CCC har vært en vesentlig bedre og mer avansert løsning enn skjermkort hadde før CCC kom. Før lagde de drivere for ett og ett skjermkort, og man kunne ikke stole på at et helt nytt skjermkort noen gang ville få drivere til et OS som var ett år nyere. Og de færreste andre hardware-leverandørene har like gode, langsiktige og komplette pakker med driverprogramvare som skjermkortprodusentene. På andre typer hardware får man driverbloat stort sett helt uten verdi, og uten månedlige oppdateringer.

Så du sier jeg er negativ? Det er jo du som er negativ - til noe av den beste og mest oppdaterte programvaren som finnes for hardware. Mulig at NVidia har mye bedre, det skal jeg ikke si siden jeg har mindre erfaring med NVidia-programvaren. Men CCC er noe av det beste som finnes for hardware. Ta og installer drivere til en Brother-skriver, og sammenlign med det! Fallhøyden er høy.

At tiden er inne for å bytte ut CCC kan forsåvidt være helt riktig, siden det har vært ganske likt i ganske mange år, uten at jeg vet hvor mange ganger de har gjort større endringer bak grensesnittene. Grensesnittene har i alle fall blitt endret helt flere ganger. Det er helt umulig for meg å se om de har lagt ned mer arbeid i dette grensesnittet enn i tidligere versjoner fra skjermbildene. Det ser jo ut som en helt standard webside.

- OM ccc/dårlig software: 

For at den neste versjonen skal bli bedre, må de gjøre gode valg der de tydeligvis har gjort dårlige valg før. De må også gjøre gode valg der de har gjort gode valg før. Erfaringsmessig gjøres det både gode og dårlige valg hver gang man definerer et produkt på nytt. Teamet vil også bestå av nye og gamle medarbeidere der noen har mindre erfaring og noen har mer erfaring enn det forrige teamet. Feil vil gjøres, fordi feil alltid gjøres. Hvorvidt man har gjort flere riktige valg på sikt denne gangen, er ikke mulig å forutsi.

- Om hele forumet, klager på gammel programvare, klager på AMD, etc:

Jeg sier på en generell basis at forandring for forandringens skyld ikke har verdi i seg selv. Jeg sier på en generell basis at programvare som har få revisjoner har mange flere feil enn programvare som har mange revisjoner, i alle fall når den kommer fra det samme miljøet. Og jeg sier på en generell basis at å lovprise framtidig programvare for å være bedre når man ikke har det minste grunnlag til å si at det er bedre, og ikke vet om de har tenkt å beholde all funksjonaliteten og ikke vet om de har tenkt å holde det like godt oppdatert som tidligere, det er bare reinspikka hjernedød tek-optimisme uten grunnlag i empiriske data.

Det du har all grunn til å være optimistisk til, er at det blir et friskere grensesnitt og det vil innføre endel ny funksjonalitet som vil bli bra. På sikt er det alltid bra å lage nye versjoner, for på et tidspunkt vil dette sannsynligvis være bedre enn CCC på sitt beste. Men samtidig viser all erfaring at man samtidig mister funksjonalitet. Og at det vil trenge mange revisjoner for å bli stabilt. 

Jeg er forøvrig generelt positiv til AMD, fordi jeg personlig har vært mer plaget med andre alternativer. Men jeg er *alltid* skeptisk i overgangen til ny programvare fordi vekten av tapt funksjonalitet pluss vekten av barnesykdommer historisk sett har vist seg å veie tyngre enn nye HYPE-funksjoner som ofte bare varer en versjon av programvaren før den blir tatt bort eller råtner urørt på stilk.

Edit:

bare for å spesifisere - skepsis til første versjon av omskrevet programvare er ikke det samme som skepsis til innovasjon eller ny funksjonalitet. Ny funksjonalitet full av bugs er fortsatt et stort framskritt siden funksjonalitet som ikke eksisterer må sies å virke enda dårligere. 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Angående grensesnitt og lignende var ikke den delen rettet mot deg. Jeg skrev hele svaret mitt til også å gjelde generelt for andre brukere her på forumet. Var ellers ikke klar over at noen brydde seg om noen MS retningslinjer for design av desktop-programmer. Kan være lurt å tenke på hvis du skal lage typer modern etterlerannet apper som fungerer på tvers av enheter. Ser ingen andre som driver å følger noe designspråk.

CCC Har vært problematisk på alle maskiner jeg har brukt. Ikke veldig, men helt klart. Det tar jo f.eks 10 år å starte, og du lurer på om du trykte eller ikke. Noe som nå skal være fikset. Noe de måtte til med ny kode for å fikse. Det var ikke mulig å fikse slik programmet var før. De måtte lage en ny versjon. Så har du jo ting som at den driver med overscanning over HDMI. ALLTID. Og så er det ekstra gøy når valget for å sette det til 0 blir grået ut, slik at du ikke kan endre det. Eller når CCC ikke starter i det hele tatt. Jeg kunne egentlig ikke brydd meg mindre om at AMD er gode i forhold til brother. Jeg bryr meg ikke om AMD har noe av det beste SW for dette i hele markedet. Fordi konkurrenten er IKKE brother. Det er Nvidia. 

Jeg anbefaler alle å ikke bare tenke på seg selv. Tenk på andre. Tenk på andre grupper enn dere selv. Det at CCC bruker lang tid på å starte uten noen loading screen kan skape mye frustrasjon, folk prøver da å starte det gjerne 3-4 ganger, ting går galt, alt krasjer. De finner ikke frem i grensesnittet, blir for mye å holde styr på og alt blir uoversiktlig. AMD har endelig begynt å forstå kundene sine bedre. Det er mainstreammodeller som selger mest. GTX 970, GTX 760. Ikke Fury X. De fleste som kjøper grafikkort vil hovedsakelig spille spill. De har ikke noe ønske av å kave rundt i et uoversiktlig program. Eller vente lenge på at det starter. De vil ha ting som GFE. Du trykker på en knapp og den setter alle grafikkinnstillinger for deg. Du trykker på en knapp og starter opptak. Samtidig kan de som vil ganske enkelt gå inn å dra på slideren for å velge fps eller kvalitet, og sette borderless som optimal setting. Altså et program som fungerer veldig bra for folk som bare har lyst til å hoppe inn i spillet. Samtidig som det og fungerer ganske bra for folk som vil justere og har litt personlig preferanse som de vil sette før de spiller. (de vil ha stable 60 fps hele tiden f. eks, men Nvidia satt den gjerne til min 40, avg 50 og maks 60 f.eks). 

Av det jeg har sett så er det AKKURAT dette AMD prøver å lage nå. AMD viser at de forstår kundene sine bedre. AMD viser at de nå vil fokusere mer på SW delen. Du stiller deg spørrende til at jeg sier AMD er dårligere her. Eller har vært. Se på salgstall, se hvor mange som er negative til AMD. Er det fordi GPUene deres overoppheter og dør? Fordi de er dyre og dårlige? Før den siste rebrandingen med pushing av klokkefrekvenser så langt at det har påvirket strømforbruk mye, så har de jo ikke hatt dårlige kort. De har jo faktisk vanligvis gitt mer for pengene. Så hvorfor kjøper folk NVIDIA? Kanskje AMD endelig begynner å skjønne det.... og det bør andre her på forumet også prøve å tenke over før de peker tomlene ned og sier dette er unødvendig,

Og hva er dette greiene med funksjoner?! Artikkelen sier TYDELIG at de skal legge til mer funksjonalitet! I tillegg er jo alt av kode NYTT. Nytt kodespråk. Fjernet alt av legacy! Riot games gjør det samme. De har clienten kodet i Adobe Air, som er dårlig for formålet. De lager nå hele clienten om igjen. Starter helt på nytt. Folk jubler. Endelig skal de få en ny client. Her derimot? Bare masse bugs, og unødvendig oppdatering. Las oss alle gå tilbake til år 2000 SW og fortsette å bruke det. Bare fikse bugs i det. Da blir alt bedre. 

Det du baserer deg på for negativiteten og skepsisen din stemmer jo ikke engang.... Du har bare bestemt deg for at det er dårlig. Du har faktisk ikke lest linken min. Du har ikke sett hva dette egentlig er. De skal jo nettopp lansere nye funksjoner, ikke ta vekk!. De fjerner all legacy kode og starter helt på nytt!

Du er og klar over at jeg synes det er positivt at AMD virkelig satser og åpenbart har gjort en stor jobb her? Jeg sier ikke jeg er positiv til selve programmet. For i motsetning til andre driver jeg ikke med forhåndsdømming. Jeg leser ikke katastrofe utifra et par skjermbilder. Det er sunt med skepsis, men dette er en GALDNYHET. AMD lover store forbedringer her. Ikke i form av HYPE funksjoner som du sier. Det er det ikke noe av her. De lover faktisk bedre stabilitet og grensesnitt. Det er noe det er verdt å applaudere AMD for! Jeg er helt med på å kritisere AMD for buggy og dårlig SW, og som du kan se i andre tråder er jeg ikke nykommer innen kritikk av AMD, men det er noe som må komme i fremtiden i så fall. Jeg kommer ikke til å slakte AMD for noe som ikke eksisterer. Åpenbart er forumet generelt uenig. Er ikke merkelig det er svært kostbart for store bedrifter å bytte ut programvare.

Men selv om det er så vanskelig, og de har så mange uvillige folk som ser endring og plutselig vet de ikke hvordan noe fungerer, og ikke vil bruke tid eller krefter på å prøve engang. Så bytter de fortsatt ut. Ikke ofte, men de er ikke stuck i 2000 for alltid. (dette er blant annet ikke rettet mot deg, men mot andre, som ikke trenger å være deltagere i denne diskusjonen, jeg sier det bare generelt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...