Gå til innhold

Får man sjansen til å konvertere til Islam?


Anbefalte innlegg

Dersom de i teorien hadde kommet til makten? Vet at dette er en sprø konspirasjonsteorie (eh he he..) men la oss likevel late som, som et tankeeksperiment. 

 

Får man konvertere da? Er det noe man må kunne? Eller holde det å kle kona i burka og la skjegget gro sånn i utgangspunktet? 

Burde jeg investere litt tid i å lese Koranen på forhånd? Noen spesielle vers man kan imponere med når..(kremt) jeg mener hvis det i konspirasjonsteorien skulle komme noen på døra og spørre om man vil konvertere eller motta 30 piskeslag? 

 

Tips og råd mottas med takk! 

Personlig synes jeg brave new world har kommet såpass langt her til lands at vi sikkert kunne trengt litt religiøs fromhet og kyskhet for å få samfunnet back on track. Kristendom virker jo være veldig UT om dagen..

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel... muslimer er jo ikke noen homogen gruppe. Selv i muslimske land finnes det en del minoritetsgrupper, selv om de er langt imellom og blir stadig færre nå som islamismen har tiltatt det siste århundret.

Av grupper som har tatt folk gissel er det også forskjellig praksis. Spørs hvor generøse de føler seg den dagen tror jeg.

 

Det skjer jo allerede i Norge at ikke-muslimer diskrimineres imot i områder hvor det bor mange muslimer. Jenter som ikke går med hijab, homofile som hetses og angripes på gata, jøder osv.

 

Alikevel tviler jeg sterkt på at majoriteten av Norges muslimer faktisk ønsker seg sharia. Og selv blandt de som sier de ønsker det - så stiller jeg en viss tvil ved at de vet hva det innebærer.

Endret av misanthrope
Lenke til kommentar

Vel... muslimer er jo ikke noen homogen gruppe. Selv i muslimske land finnes det en del minoritetsgrupper, selv om de er langt imellom og blir stadig færre nå som islamismen har tiltatt det siste århundret.

 

Av grupper som har tatt folk gissel er det også forskjellig praksis. Spørs hvor generøse de føler seg den dagen tror jeg.

 

Det skjer jo allerede i Norge at ikke-muslimer diskrimineres imot i områder hvor det bor mange muslimer. Jenter som ikke går med hijab, homofile som hetses og angripes på gata, jøder osv.

 

Alikevel tviler jeg sterkt på at majoriteten av Norges muslimer faktisk ønsker seg sharia. Og selv blandt de som sier de ønsker det - så stiller jeg en viss tvil ved at de vet hva det innebærer.

 

Nja..i følge pewresearch så er vel antallet i favør for sharia hos muslimer bosatt i vestlige land på ca 40%..så det er mer enn nok som liker Sharia. Det finnes jo til og med endel prominente nordmenn som liker å bagatellisere sharia og si at "nææ..sharia er ikke så farlig" 

 

Håper i hvert fall man får mulighet til å konvertere! 

Endret av Capitalist/Minimalist
Lenke til kommentar

 

 

What the hell, dette begynner å bli helt absurd. 

 

Hva da?

 

 

Fremmedfrykten. 

 

 

Åja. Er du veldig redd?

Vet ikke om det kom tydelig nok fram..men innlegget bar vel noe preg av å være humoristisk gjorde det ikke?

 

Er du så opptatt av å være sint og anti-fremmedfrykt at du overser humor og sarkasme? :)

Endret av Capitalist/Minimalist
Lenke til kommentar

What the hell, dette begynner å bli helt absurd.

 

 

DU HUSKER KANSKJE DENNE FRA NYHETENE?

 

"Den Islamske Staten er notorisk for sin voldsbruk. Bildet over er hentet fra en ISIS-film som ble lastet opp på YouTube 23. august; her henrettes irakiske lastebilsjåfører som har svart feil på ISIS’ fryktede “Koran-quiz” som skal skille rettroende sunnier fra vantro."

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

What the hell, dette begynner å bli helt absurd.

 

DU HUSKER KANSKJE DENNE FRA NYHETENE?

 

"Den Islamske Staten er notorisk for sin voldsbruk. Bildet over er hentet fra en ISIS-film som ble lastet opp på YouTube 23. august; her henrettes irakiske lastebilsjåfører som har svart feil på ISIS’ fryktede “Koran-quiz” som skal skille rettroende sunnier fra vantro."

 

 

Så man burde kanskje kjøpe koraren og lese seg opp litt?

 

Er det noen spesielle ting/vers som Sunnier legger vekt på som skiller dem fra vantro?

Endret av Capitalist/Minimalist
Lenke til kommentar

 

 

What the hell, dette begynner å bli helt absurd.

 

DU HUSKER KANSKJE DENNE FRA NYHETENE?

"Den Islamske Staten er notorisk for sin voldsbruk. Bildet over er hentet fra en ISIS-film som ble lastet opp på YouTube 23. august; her henrettes irakiske lastebilsjåfører som har svart feil på ISIS’ fryktede “Koran-quiz” som skal skille rettroende sunnier fra vantro."

 

Så man burde kanskje kjøpe koraren og lese seg opp litt?

 

Er det noen spesielle ting/vers som Sunnier legger vekt på som skiller dem fra vantro?

Du få google "Koran-quiz", lære det som trengs, og bare håpe på det beste.

Lenke til kommentar

 

 

 

What the hell, dette begynner å bli helt absurd.

DU HUSKER KANSKJE DENNE FRA NYHETENE?

"Den Islamske Staten er notorisk for sin voldsbruk. Bildet over er hentet fra en ISIS-film som ble lastet opp på YouTube 23. august; her henrettes irakiske lastebilsjåfører som har svart feil på ISIS’ fryktede “Koran-quiz” som skal skille rettroende sunnier fra vantro."

 

Så man burde kanskje kjøpe koraren og lese seg opp litt?

 

Er det noen spesielle ting/vers som Sunnier legger vekt på som skiller dem fra vantro?

Du få google "Koran-quiz", lære det som trengs, og bare håpe på det beste.

 

 

Godt tips! Takk..

Lenke til kommentar

 

What the hell, dette begynner å bli helt absurd.

 

DU HUSKER KANSKJE DENNE FRA NYHETENE?

 

"Den Islamske Staten er notorisk for sin voldsbruk. Bildet over er hentet fra en ISIS-film som ble lastet opp på YouTube 23. august; her henrettes irakiske lastebilsjåfører som har svart feil på ISIS’ fryktede “Koran-quiz” som skal skille rettroende sunnier fra vantro."

 

 

Hva pokker har dette med Norge å gjøre? helt meningsløst. 

Lenke til kommentar

 

 

What the hell, dette begynner å bli helt absurd.

 

DU HUSKER KANSKJE DENNE FRA NYHETENE?

 

"Den Islamske Staten er notorisk for sin voldsbruk. Bildet over er hentet fra en ISIS-film som ble lastet opp på YouTube 23. august; her henrettes irakiske lastebilsjåfører som har svart feil på ISIS’ fryktede “Koran-quiz” som skal skille rettroende sunnier fra vantro."

 

 

Hva pokker har dette med Norge å gjøre? helt meningsløst. 

 

 

Shhh..du er så sinna. Er du farlig? 

Lenke til kommentar

 

 

Åja. Er du veldig redd?

Vet ikke om det kom tydelig nok fram..men innlegget bar vel noe preg av å være humoristisk gjorde det ikke?

 

Er du så opptatt av å være sint og anti-fremmedfrykt at du overser humor og sarkasme? :)

 

 

Nei jeg er ikke redd, og ser man hva du skriver til vanlig er det lett å forstå at dette ikke er humoristisk. Det er propaganda som du sprer daglig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Åja. Er du veldig redd?

Vet ikke om det kom tydelig nok fram..men innlegget bar vel noe preg av å være humoristisk gjorde det ikke?

 

Er du så opptatt av å være sint og anti-fremmedfrykt at du overser humor og sarkasme? :)

 

 

Nei jeg er ikke redd, og ser man hva du skriver til vanlig er det lett å forstå at dette ikke er humoristisk. Det er propaganda som du sprer daglig. 

 

 

Propaganda...Oooook..nå tar vi og roer ned konspirasjonsnoian litt :)

Lenke til kommentar

 

 

What the hell, dette begynner å bli helt absurd.

 

DU HUSKER KANSKJE DENNE FRA NYHETENE?

"Den Islamske Staten er notorisk for sin voldsbruk. Bildet over er hentet fra en ISIS-film som ble lastet opp på YouTube 23. august; her henrettes irakiske lastebilsjåfører som har svart feil på ISIS’ fryktede “Koran-quiz” som skal skille rettroende sunnier fra vantro."

 

Hva pokker har dette med Norge å gjøre? helt meningsløst.

Ikke at jeg forventer det fra deg, men du synest ikke handlingen det refereres til er litt meningsløs også?

Lenke til kommentar
 

 

Nja..i følge pewresearch så er vel antallet i favør for sharia hos muslimer bosatt i vestlige land på ca 60%..så det er mer enn nok som liker Sharia. Det finnes jo til og med endel prominente nordmenn som liker å bagatellisere sharia og si at "nææ..sharia er ikke så farlig" 

 

Håper i hvert fall man får mulighet til å konvertere! 

 

 

Link? Kilde?

 

På siden du selv omtaler fant jeg følgende tall (Jeg har ikke etterprøvd de):

 

"

% of Muslims who favor making Islamic law the official law in their country

Kosovo 20

Bosnia 15

Albania 12

"

 

og videre: 

 

"

Among Muslims who say sharia should be the law of the land, % who say it should apply to "Muslims only" / "All citizens"

Kosovo: Muslims only 58% All citizens 31%

Albania: Muslims only 66% All citizens 24%

Bosnia: Muslims only 61% All citizens 29%

"

 

Vennligst kom med kilder eller rediger posten din, vi har nok av mennesker med fremmedfrykt som svelger rått all informasjon de får servert på internett til at du bør få lov til og lyve.

 

Hva får du forresten ut av det? Kan du ikke sitte inne med frykten og hatet for deg selv i stedet for å konstruere sannheter og spre hat og frykt?

 

Min kilde: http://www.pewforum.org/2013/04/30/the-worlds-muslims-religion-politics-society-beliefs-about-sharia/

Lenke til kommentar

 

 

 

Propaganda...Oooook..nå tar vi og roer ned konspirasjonsnoian litt :)

 

 

Du prøver jo tydeligvis hardt å få folk til å tro at svært usannsynlige ting kommer til å skje, med å bake det inn i litt "humor"... 

 

Du vet, mennesker blir påvirket av slikt. 

 

 

Ok..

 

Og? Hva skal du gjøre med det? Ønsker du fengsle meg? Få meg til å holde kjeft?

 

Fortell meg hvilke metoder du skulle ønske du kunne bruke :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...