EzioAuditoreDaFirenze Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 finnes det en krig der det ikke ble begått forbrytelser i? Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 Svært usannsynlig. Lenke til kommentar
sammysung Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 Kanskje rart spørsmål, men hvis ingen forbrytelser ble begått, hvordan vet man at det var krig ? 2 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 (endret) Falklandskrigen er vel den jeg kan tenke meg det var minst forbrytelser hvertfall, hvis man regner sivile tap som forbrytelser. Soldater som dør i krig er ikke en forbrytelse for meg og jeg tviler på at det var noen grunn til tortur etc i den lille konflikten der Edit; Fant denne her, Grisekrigen, ingen skudd avfyrt engang :rofl: Så må man definere en krig da Endret 3. november 2015 av Belphegor Lenke til kommentar
MetalAndy92 Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 Falklandskrigen er vel den jeg kan tenke meg det var minst forbrytelser hvertfall, hvis man regner sivile tap som forbrytelser. Soldater som dør i krig er ikke en forbrytelse for meg og jeg tviler på at det var noen grunn til tortur etc i den lille konflikten der Edit; Fant denne her, Grisekrigen, ingen skudd avfyrt engang :rofl: Så må man definere en krig da Det spørs helt på hvordan soldatene dør. Dør de i kamp er det ikke en forbrytelse, men hvis de blir torturert, mishandlet, henretter eller ydmyket er det krigsforbrytelse. Jeg vil ikke si at sivile tap er automatisk krigsforbrytelse heller, men det er det hvis de er målet. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 https://no.wikipedia.org/wiki/Emu-krigenDer og tviler jeg paa at det ble gjort noen forbrytelser! Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 5. november 2015 Del Skrevet 5. november 2015 (endret) https://no.wikipedia.org/wiki/Emu-krigenDer og tviler jeg paa at det ble gjort noen forbrytelser! 12 sivile emuer ble jo drept da. Men ja er endel korte kriger slik som denne https://en.wikipedia.org/wiki/Anglo-Zanzibar_War 0 sivile drept Endret 5. november 2015 av Mr.Duklain 1 Lenke til kommentar
Visningsnavnet er i bruk Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Det kommer vel an på hva som defineres som forbrytelser. Før det var noen konvensjoner om dette så kan man vel si at krigene ble ført uten forbrytelser etter definisjonen i hvert fall. 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 Krigen mellom Norge og Sverige kanskje? Den gikk vel ganske ryddig for seg. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Og i gamle gamle dager var det ingen regler. Man kan ikke si at romere begikk forbrytelser da alt de gjorde var "lov" på den tiden. Selv langt opp i middelalderen var det absolutt godkjent å drepe fanger. 1 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Kom over denne litt ukjente krigen https://en.wikipedia.org/wiki/Anglo-Swedish_War_(1810%E2%80%9312) Lenke til kommentar
DAM Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 Syntes denne krigen er noe for seg selv. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Emu_War Lenke til kommentar
( ) Skrevet 5. juni 2016 Del Skrevet 5. juni 2016 Snakker man om krigsforbrytelser, eller den videre gruppen forbrytelser ? Og tenker man her egentlig begrenset til de krigførende parter, eller hvilken som helst gruppering ? (Eksempelvis er det jo godt kjent at folk benyttet anledningen til både tyverier og annet under annen verdenskrig, uten at de aktuelle personene evt. var krigførende selv...) Lenke til kommentar
VampireLord Skrevet 7. juni 2016 Del Skrevet 7. juni 2016 (endret) Nei, kriger bærer symboler i seg. Symbolet i seg selv kan være en forbrytelse mot de etterlatte. Alle kriger er forbrytelser. Endret 7. juni 2016 av VampireLord Lenke til kommentar
Sportsidiot Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Falklandskrigen er vel den jeg kan tenke meg det var minst forbrytelser hvertfall, hvis man regner sivile tap som forbrytelser. Soldater som dør i krig er ikke en forbrytelse for meg og jeg tviler på at det var noen grunn til tortur etc i den lille konflikten der Edit; Fant denne her, Grisekrigen, ingen skudd avfyrt engang :rofl: Så må man definere en krig da Det spørs helt på hvordan soldatene dør. Dør de i kamp er det ikke en forbrytelse, men hvis de blir torturert, mishandlet, henretter eller ydmyket er det krigsforbrytelse. Jeg vil ikke si at sivile tap er automatisk krigsforbrytelse heller, men det er det hvis de er målet. Burde ikke da strengt tatt Bomber Harris vært dømt som krigsforbryter? Han stod bak planlegging og gjennomføring av storbritanias systematiske bombing av tyske byer under 2VK. Dette var da rene terrorbombing av sivile mål. Lenke til kommentar
MetalAndy92 Skrevet 23. oktober 2016 Del Skrevet 23. oktober 2016 Falklandskrigen er vel den jeg kan tenke meg det var minst forbrytelser hvertfall, hvis man regner sivile tap som forbrytelser. Soldater som dør i krig er ikke en forbrytelse for meg og jeg tviler på at det var noen grunn til tortur etc i den lille konflikten der Edit; Fant denne her, Grisekrigen, ingen skudd avfyrt engang :rofl: Så må man definere en krig da Det spørs helt på hvordan soldatene dør. Dør de i kamp er det ikke en forbrytelse, men hvis de blir torturert, mishandlet, henretter eller ydmyket er det krigsforbrytelse. Jeg vil ikke si at sivile tap er automatisk krigsforbrytelse heller, men det er det hvis de er målet. Burde ikke da strengt tatt Bomber Harris vært dømt som krigsforbryter? Han stod bak planlegging og gjennomføring av storbritanias systematiske bombing av tyske byer under 2VK. Dette var da rene terrorbombing av sivile mål. Absolutt. Han brydde seg ikke en dritt om sivile, men han var på riktig side i krigen og jeg vet ikke om det var noe lover mto slikt på den tiden. Lenke til kommentar
Sportsidiot Skrevet 25. oktober 2016 Del Skrevet 25. oktober 2016 Falklandskrigen er vel den jeg kan tenke meg det var minst forbrytelser hvertfall, hvis man regner sivile tap som forbrytelser. Soldater som dør i krig er ikke en forbrytelse for meg og jeg tviler på at det var noen grunn til tortur etc i den lille konflikten der Edit; Fant denne her, Grisekrigen, ingen skudd avfyrt engang :rofl: Så må man definere en krig da Det spørs helt på hvordan soldatene dør. Dør de i kamp er det ikke en forbrytelse, men hvis de blir torturert, mishandlet, henretter eller ydmyket er det krigsforbrytelse. Jeg vil ikke si at sivile tap er automatisk krigsforbrytelse heller, men det er det hvis de er målet. Burde ikke da strengt tatt Bomber Harris vært dømt som krigsforbryter? Han stod bak planlegging og gjennomføring av storbritanias systematiske bombing av tyske byer under 2VK. Dette var da rene terrorbombing av sivile mål. Absolutt. Han brydde seg ikke en dritt om sivile, men han var på riktig side i krigen og jeg vet ikke om det var noe lover mto slikt på den tiden. Genevekonvensjonen var da for lengst ibruk da 2VK oppstod. Men vet ikke om bombing av sivile mål var med den gang eller om det er kommet til senere. Men droppet ikke de allierte å tiltale tyskerne for bombing av London og andre sivile mål i Storbritania, nettopp av den grunn at dette ville slå tilbake på dem selv? Synes å ha lest noe slikt en gang men er ikke sikker. Lenke til kommentar
DagErlend Skrevet 26. oktober 2016 Del Skrevet 26. oktober 2016 "Whisky krigen" mellom Danmark og Canada blir vel utkjempet helt uten noen form for forbrytelser http://www.mnn.com/earth-matters/wilderness-resources/blogs/canada-denmark-wage-whisky-war-on-rocks "Litt" på kanten og kalle det en krig kanskje Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå