aaaight Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Nesten ikke noe valg? Enten har du et valg eller ikke. Folk som ikke vil oppgradere lar være, er ikke verre. 1 Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Fanden også. Da forsvinner media center! Kodi (tidligere XBMC) som finnes i både Windows og Linux variant er ikke like brukervennlig. Frykter at Kodi ikke blir det heller da da er stadig færre som driver med opptak og avspilling på grunn av streaming. Vi i utkantstrøk som Asker får ikke fiber eller VDSL som en selvfølge. Kun treg ADSL som ikke egner seg til streaming. Kona som ser på Glamour på TV2 Sumo har bildekvalitet som er ekstremt mye dårligere enn SD sendinger på satellitt. Er en stund siden jeg gadd å bry meg om dreambox å integrering i media centeret, men hva med å prøve en trial versjon av Jriver? Selv foretrekker jeg den fremfor WMC/Kodi anyday Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 W10 utvikler seg til en gigantisk salgsapp jeg ikke har noe bruk for. Selve OS-et er det ikke gjort endringer i, endringene er gjort bare for å lette kjøp og gjøre det penere og morsommere å kjøpe noe. OS-et har mangler i haugevis som burde vært rettet - iallfall om dette skal påtvinges. Jeg bruker for eksempel IrDA bridge flere ganger daglig og den ble fjernet i build 10141 og uansett hvor mange som har klaget over dette er den ikke tilbake. Så over og ut for W10 for meg. 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Nesten ikke noe valg? Enten har du et valg eller ikke. Folk som ikke vil oppgradere lar være, er ikke verre. Når tek.no skriver at du "nesten ikke har noe valg", så betyr det at du har et valg. Og når de skriver at Microsoft nærmest tvinger deg til å laste ned Windows 10, så betyr det at de ikke tvinger deg til å laste ned Windows 10. Verre er det ikke. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Hadde sikkert vært mer aktuelt om lisensen for den var litt billigere, helt uaktuelt for meg å installere windows 7 igjen for å oppgradere til windows 10 en gang til ved formatering. På norsk? Hva er det du fant forvirrende? Lenke til kommentar
Tulling9000 Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 liker ikke måten ms agressivt ousher dette, har ikke veldig mye lyst på et reklamefinansiert OS med dårlig personvern, mac blir mer og mer attraktivt Lenke til kommentar
Zicos Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Pokker da blir jeg pissed, hvis jeg skrur på madkinen min og ser Win 10 istedenfor OsX.... He he. Da hadde vi snakket fremgang Hvis jeg hadde vært hacker/cracker på MAC ville dette vært det ultimate målet... Skal ikke se bort fra at en del "luringer" da hadde ropt høyt om hvor fantastisk det nye OSX var sammenlignet med W10 Lenke til kommentar
Thorbear Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Hadde sikkert vært mer aktuelt om lisensen for den var litt billigere, helt uaktuelt for meg å installere windows 7 igjen for å oppgradere til windows 10 en gang til ved formatering. Trenger ikke å ta omveien gjennom Windows 7 ved neste formatering. Er slik "clean" installasjon fungerer, du oppgraderer, venter til Win10 er aktivert mot MS sine servere, også kan du formatere og kjøre installasjon av Win10 direkte. 1 Lenke til kommentar
rebjorn Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Unattended laptops will be upgraded to Windows 10: https://pbs.twimg.com/media/CSyo3khWIAAREfJ.jpg Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Hadde sikkert vært mer aktuelt om lisensen for den var litt billigere, helt uaktuelt for meg å installere windows 7 igjen for å oppgradere til windows 10 en gang til ved formatering. På norsk? Hva er det du fant forvirrende? Alt? Ser du never noe om pris for lisensen. Hva har dette med pris å gjøre? Og hva har Windows 7 å gjøre med reinstallering? Lenke til kommentar
nerd-light Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 så lenge de har fikset denne feilen som jeg har fått så langt når jeg har prøvd å oppgradere pcene mine, eneste som nytter er å formatere og legge inn sikkerhetskopi på nytt, hvis man får denne feilen når man prøver å oppgradere til windows 10 0xc000000f windows 10 Lenke til kommentar
likferd Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Kanskje de kan mekke sammen noen drivere også da, slik at det faktisk er mulig å oppgradere tableten min. Helvetes suppegjeng med pop-ups og konstante varsler om windows 10, når det ikke er mulig å oppgradere pga manglende driverstøtte. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 hva skjer om en forsøker å oppgrader til w10 og det skjærer seg ? det var skrevet et eller annet sted at man kan "nedgradere" , men vil da ikke komme flere påminnelser om at man likevel bør oppgradere til w10 selv on det ikke virker . juridisk sett har nå egentlig Microsoft lov til tving på oss w10 ? selv har jeg en del hardware jeg er usikker på og sist jeg sjekket hjemmesiden til produsentene var det ikke alt som var klar for w10 f.eks når det gjelder drivere til skriver , lydkort og skjermkort har den en lei tendens til bli en generell driver når nytt os kommer . da får man ikke unyttet enheten slik man ønsker slike ting kan jeg ikke akseptere da dise er alt for gode til å bare vrakes ( de vil si innfor 5 år siden de ble anskaffet ) Lenke til kommentar
yoyobroshan Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 OI. jeg må være på vakt, har en pirat versjon av windows 7, så kan ikke bytte til 10.. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Hadde sikkert vært mer aktuelt om lisensen for den var litt billigere, helt uaktuelt for meg å installere windows 7 igjen for å oppgradere til windows 10 en gang til ved formatering. Trenger ikke å ta omveien gjennom Windows 7 ved neste formatering. Er slik "clean" installasjon fungerer, du oppgraderer, venter til Win10 er aktivert mot MS sine servere, også kan du formatere og kjøre installasjon av Win10 direkte. Ah, jeg vil da ha muligheten til å bruke Windows 7 lisensen som en Windows 10 lisens? Hadde sikkert vært mer aktuelt om lisensen for den var litt billigere, helt uaktuelt for meg å installere windows 7 igjen for å oppgradere til windows 10 en gang til ved formatering. På norsk? Hva er det du fant forvirrende? Alt? Ser du never noe om pris for lisensen. Hva har dette med pris å gjøre? Og hva har Windows 7 å gjøre med reinstallering? Jeg vet jeg ikke er den beste til å formulere meg og spurte seriøst, men jeg tror du sliter med å koble enkel informasjon. Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Hadde sikkert vært mer aktuelt om lisensen for den var litt billigere, helt uaktuelt for meg å installere windows 7 igjen for å oppgradere til windows 10 en gang til ved formatering. Trenger ikke å ta omveien gjennom Windows 7 ved neste formatering. Er slik "clean" installasjon fungerer, du oppgraderer, venter til Win10 er aktivert mot MS sine servere, også kan du formatere og kjøre installasjon av Win10 direkte. Ah, jeg vil da ha muligheten til å bruke Windows 7 lisensen som en Windows 10 lisens? Hadde sikkert vært mer aktuelt om lisensen for den var litt billigere, helt uaktuelt for meg å installere windows 7 igjen for å oppgradere til windows 10 en gang til ved formatering. På norsk? Hva er det du fant forvirrende? Alt? Ser du never noe om pris for lisensen. Hva har dette med pris å gjøre? Og hva har Windows 7 å gjøre med reinstallering? Jeg vet jeg ikke er den beste til å formulere meg og spurte seriøst, men jeg tror du sliter med å koble enkel informasjon. Nei, jeg skjønte ikke hva du klaget på derfor jeg spurte om hva du skrev. Lenke til kommentar
Thorbear Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Hadde sikkert vært mer aktuelt om lisensen for den var litt billigere, helt uaktuelt for meg å installere windows 7 igjen for å oppgradere til windows 10 en gang til ved formatering. Trenger ikke å ta omveien gjennom Windows 7 ved neste formatering. Er slik "clean" installasjon fungerer, du oppgraderer, venter til Win10 er aktivert mot MS sine servere, også kan du formatere og kjøre installasjon av Win10 direkte. Ah, jeg vil da ha muligheten til å bruke Windows 7 lisensen som en Windows 10 lisens? Nei, du vil ha muligheten til å installere Windows 10 på samme maskin uten å taste inn noen lisens (automatisk online aktivering etter fullført installasjon). "Samme maskin" blir da avgjort ut i fra hvilken maskinvare du aktiverer på, der det skal være sagt at du i utgangspunktet kan bytte alt bortsett fra hovedkort uten at det skaper problemer under aktivering. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 Hadde sikkert vært mer aktuelt om lisensen for den var litt billigere, helt uaktuelt for meg å installere windows 7 igjen for å oppgradere til windows 10 en gang til ved formatering. Trenger ikke å ta omveien gjennom Windows 7 ved neste formatering. Er slik "clean" installasjon fungerer, du oppgraderer, venter til Win10 er aktivert mot MS sine servere, også kan du formatere og kjøre installasjon av Win10 direkte. Ah, jeg vil da ha muligheten til å bruke Windows 7 lisensen som en Windows 10 lisens? Nei, du vil ha muligheten til å installere Windows 10 på samme maskin uten å taste inn noen lisens (automatisk online aktivering etter fullført installasjon). "Samme maskin" blir da avgjort ut i fra hvilken maskinvare du aktiverer på, der det skal være sagt at du i utgangspunktet kan bytte alt bortsett fra hovedkort uten at det skaper problemer under aktivering. Så jeg får altså ikke formatert disken? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 Så jeg får altså ikke formatert disken? Jo. Du kan formatere hele disken, du kan slette alle filene, du kan reinstallere over det som ligger på disken, osv. Anything goes. Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 Selvfølgelig har jeg et valg. Får jeg tvangstrøye av M$ bytter jeg til Linux. Så lenge Win7 Pro - for min del - er det mest dønn stabile og reneste Windows noensinne, venter jeg til WinX ser noenlunde brukbart ut. Win10 er nok en forbedring av en annen sjukdom, ved navn Win8, men fortsatt ikke godt nok for min del. Men, det er nå engang meg. Og, nei, jeg har ingen planer om å forsvare eller argumentere for hvorfor jeg ikke bare eeeeelsker det nyeste og "besteste" OS`et fra MS. Alt som er nytt er ikke alltid bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg