fAight Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Hei, har et aopen i875p hk og 2 stk 256MB PC2700 ram-brikker. De er av ulik merke, i tillegg har den en singel-bank og den andre har dobbel-bank (chip's på begge side av ram-brikken). Ser i SiSoft Sandra at disse ikke kjøres i dual. Skal de egentlig det? Er det mulig? Eller går dette ikke nettopp fordi de har ulik antall "banks"? mvh ridgea Lenke til kommentar
fAight Skrevet 15. november 2003 Forfatter Del Skrevet 15. november 2003 Ingen som skjønner hva jeg mener? Lenke til kommentar
vikingfk Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 (endret) Er de satt i ram slotene som vil gi Dual Channel??? Du kan sikkert finne mer på hovedkort prosentens hjemmeside Endret 15. november 2003 av vikingfk Lenke til kommentar
fAight Skrevet 15. november 2003 Forfatter Del Skrevet 15. november 2003 hei, takk for svar.. Det er det jeg ikke gjør. Finner ingenting på hjemmesiden deres og ingenting i manualen (kan hende at jeg begynner å bli blind). Men på hovedkortet har annen hver minnesokkel lik farge: blå svart blå svart - altså 4 sokler til sammen Jeg har satt mine 2 rambrikker i de blå. Syns det høres riktig ut hvis jeg skal kjøre dual, settes i sokler med lik farge. Men det er nok det at minnebrikkene har ulik antal banks at jeg ikke får kjørt dual. Eller er det noen her som har klart det? -ridgea Lenke til kommentar
vikingfk Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 For å kunne bruke dual channel må minnebrikkene være identiske.... Det stemmer nok at blå ram sloter skal brukes Hvis de blå slotene er på hver sin side av "mellomrommet", blå svart <<mellomrom>> blå svart Lenke til kommentar
Zabre777 Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Hei, Lurer på noe av det samme selv. Kjører en 256 meg brikke pg en 512 meg Corsair i slot nr. 2 og 3. Ved POST'en står det at dual channel er enablet, men vil det fungere i praksis. Hva er egentlig dual channel? Henning Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Dual channel vil ikke fungere på 1x singel banked og 1x dual banked brikke, samme hvor på hovedkortet du setter dem, Sandra har helt rett. Zabre777: Hvilket hovedkort har du, dette hørtes veldig rart ut. Slik du beskriver det vil ingen i865/875 (P4) hovedkort aktivere dual channel. Dual channel krever 2 eller 4 like brikker, parvis like i både størrelse (MB) og fysikk (singel/dobbel banked). Så vil minne kontrolleren se dem som identiske og så aksessere begge samtidig vi hver sin kanal (ergo gi deg dobbelt så mye båndbredde). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå