Chipsmaster Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 Hei.Har hatt et problem en god stund nå. Maskinen min har trøbbel med å kjøre spill stabilt.Det som skjer er at jeg starter ett spill, og da kan det gå alt fra 2 minutter til 20 minutter, men også plutselig en time (sjeldent)Melding er at "spillnavnet" har sluttet å virke. Også må jeg starte det på nytt. Dette gjelder ikke bare ett spill, men de fleste jeg spiller, 4-5stk, men heller ikke alle. Noen som vet hva det kan komme av? Det kom både før og etter windows 10. Har også prøvd å reinstallere spillene, uten hell.. Lenke til kommentar
Kei-Kun Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Kan vi få litt spesifikasjoner på maskinen din? Evt. også hvilke spill du i hovedsak opplever problemer med? =) Til feilsøking kan du begynne å prøve spillene med en og en minnebrikke installert. Håper det er til hjelp! Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Sliten strømforsyning? Eller så kan det være en minnelekkasje i systemet. Lenke til kommentar
Chipsmaster Skrevet 2. november 2015 Forfatter Del Skrevet 2. november 2015 (endret) i5-2500K, 8gb ram(CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ (2X4GB)), EVGA GTX 780 Classified, 750W strømforsyning,Feil i spill som Assassins Creed black flag og unity. Battlefield Hardline, Call of Duty Advanced Warfare..Osv Endret 2. november 2015 av Chipsmaster Lenke til kommentar
Crouser Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 (endret) Noen forskjell på om det er tunge eller lettkjørte spill? De du nevner er vertfall passelig tunge. Edit: Hvilket operativsystem kjører du? Endret 2. november 2015 av Crouser Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Vi trenger også merke og modell på Strømforsyningen din , alder hadde vært fint også. Har du sørget for å fjerne støv i det siste? Lenke til kommentar
Chipsmaster Skrevet 2. november 2015 Forfatter Del Skrevet 2. november 2015 (endret) Corsair 750W TXGammel kriger fra oktober 2008.. Kanskje denne begynner å ta kvelden?Ja, fikk nytt kabinett om ikke så alt for lenge siden så det er tomt for støv.Som jeg skrev har jeg nå WIN10. Hadde problemet siden win 8Spilt forøvrig Star Wars Battlefront(beta), titanfall, tidligere cod og battlefield uten problemer, så vet ikke om det har så mye med at spillene er tunge..(?) Endret 2. november 2015 av Chipsmaster Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Prøv å få blåst ut støvet av strømforsyningen , kan være at det er problemet. Spenninger kan jo sjekkes via et 3dje parts program, se om du finner noe som fungerer. Lenke til kommentar
Chipsmaster Skrevet 2. november 2015 Forfatter Del Skrevet 2. november 2015 Brukte trykkluft og blåste reint.. Ja, var en god del støv i psu'en. Gjenstår å se om det er problemet Lenke til kommentar
Chipsmaster Skrevet 2. november 2015 Forfatter Del Skrevet 2. november 2015 Nope, ser ikke ut til at støvblåsing hjalp Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 jeg tipper på at rammen din sliter, det du beskriver er typisk oppførsel på minnebrikker som feiler under belastning. jeg har opplevd akkurat det samme selv. kjør memtest 86. test nr 5 er den som finner feil raskest eller var før i alle fall evemtuelt prøv noen andre brikker om du har, eller bare 1 og 1. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Ikke dumt med en minnetest , men jeg anbefaler også at du tester PSU testen til OCCT PERESTROIKA. Lenke til kommentar
Chipsmaster Skrevet 2. november 2015 Forfatter Del Skrevet 2. november 2015 Vet ikke hva jeg skal se etter men her er i hvertfall OCCT testen: Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Er cpu'en fortsatt overklokket? Kan være du må justere den ned noe for å få mer stabilitet. Kjør Psu testen i en time , husk å trykke på ON. Lenke til kommentar
Chipsmaster Skrevet 2. november 2015 Forfatter Del Skrevet 2. november 2015 Er cpu'en fortsatt overklokket? Kan være du må justere den ned noe for å få mer stabilitet. Kjør Psu testen i en time , husk å trykke på ON. Ang cpu, det er en god stund siden jeg fikla litt med overklokking, men mener å huske at jeg kun holdt på med GPU, men kanskje ikke.. Skal se om jeg får stilt den tilbake til original Lenke til kommentar
Chipsmaster Skrevet 2. november 2015 Forfatter Del Skrevet 2. november 2015 Da har jeg fått ned cpu'en. Ligger og vipper mellom 3411 og 3511 MHz, med originalt 3.30ghz. Skal kjøre occt test i en times tid i morgen. Minnetesten tar jeg så fort jeg finner en av de tusen minnebrikkene som alltid ser ut til å forsvinne Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Gjør det litt enklere , kjør først på med spill nå som du har klokket ned, funker det har du trolig fått en ustabil overklokk , da må du finne ut hvorfor : Kjøleløsning , for lite volt eller slitasje på transistorene på cpu... Lenke til kommentar
Chipsmaster Skrevet 2. november 2015 Forfatter Del Skrevet 2. november 2015 (endret) Holder på med minnetesten nå. Hvor mange "passes" av test 5 bør jeg la gå før den er relativt sikker?Edit: Den stoppet selv etter 8 runder. 0 Feil. Endret 2. november 2015 av Chipsmaster Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Da vet du at minnet er trolig ok... Test spill nå som du har klokket ned cpu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå