Gå til innhold

PepCall har sviktet kundene, innfører betaling for det som var gratis


Gjest medlem-329093

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-329093

Jada, nå skal man betale 39 kroner i måneden for å få de 20 MB i måneden. Så nå er mitt spørsmål, hvilket selskap er det neste nystartede mobilselskapet som skal samle kunder med lokketilbud (ikke noe feil med det... :) ) og nå kritisk masse før de blir kjipe og tar betalt av alt og alle? Noen som vet om et annet selskap hvor man slipper betale for å ringe noen og legge på og slipper å betale fast hver måned hvis man ikke bruker abbonnementet? Har tre telefoner med PepCall.

 

Er det forresten noen som vet når man må begynne å betale for grunnpakken til PepCall? Jeg fikk mail i går men det sto ikke når det gjelder fra...

 

REDIGERT: Ok, jeg tar og overflytter de to reservemobilene mine til kontantabonnement, jeg bruker dem jo aldri uansett... men hvem skal jeg velge? Vil ha abonnement hvor jeg slipper å sette inn store summer (hundrevis av kroner per abbonnement) på forhånd og hvor ikke ubrukte forhåndsbetalte summer "går ut på dato" og blir slettet. og så beholder jeg PepCall på den mobilen jeg bruker til daglig... Noen tips om "sovende" kontantabonnement som ikke koster noe å opprette?

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Chilimobil mener jeg er gratis. NetCom koster kr 29, startpakke kjøpes i butikk. Sjekk ut Chess også.

 

Hva hadde du for resten ventet deg av et selskap som tar 40 kroner per megabyte i USA?

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Takker :-) Det ble to nummer omregistrert til Chess  :) så får jeg bare satse på at jeg slipper å lade for mer enn femti kroner på hver hehe. Sto noe om femti kroner som minimumssum å lade for på 12 måneder...  :)

 

Generelt kan jeg vel si en ting om mobilselskapene i Norge, (jeg har null erfaring med utenlandske selskaper) at det er veldig vanskelig å finne frem til informasjon om priser og tjenester og nesten ingen har informasjon som de andre har...  :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Støtter den. Tror det er på tide å innføre en slags serviceerklæring, et slags regneark med faste, definerte poster som operatørene skal fylle ut. Da ser du prisforskjellene med én gang.

Lenke til kommentar

Er vel sånn de nye operatørene lokker til seg kunder med gode tilbud en periode før de kjører på med prisøkninger. Jeg må si de nye prisene til Pepcall ikke var noe å skryte over, det blir vel kun lønnsomt hos dem som har veldig varierende forbruk fra måned til måned uten å kunne planlegge hvor man kan forvente å ligge i forbruk på forhånd. For de fleste som har ganske "normalt" forbruk hver måned så ville jeg valgt en annen operatør.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Er vel sånn de nye operatørene lokker til seg kunder med gode tilbud en periode før de kjører på med prisøkninger. Jeg må si de nye prisene til Pepcall ikke var noe å skryte over, det blir vel kun lønnsomt hos dem som har veldig varierende forbruk fra måned til måned uten å kunne planlegge hvor man kan forvente å ligge i forbruk på forhånd. For de fleste som har ganske "normalt" forbruk hver måned så ville jeg valgt en annen operatør.

Jeg ble skeptisk til Pepcall i samme øyeblikk som jeg så konseptet deres, at de skulle være spesielt konkurransedyktige innen en helt spesiell nisje. Som regel betyr det at de har helt horrible priser i andre nisjer, som jeg allerede har påpekt andre steder. 40 kr per megabyte i USA, er én av dem.

Lenke til kommentar

 

Jeg ble skeptisk til Pepcall i samme øyeblikk som jeg så konseptet deres, at de skulle være spesielt konkurransedyktige innen en helt spesiell nisje. Som regel betyr det at de har helt horrible priser i andre nisjer, som jeg allerede har påpekt andre steder. 40 kr per megabyte i USA, er én av dem.

 

 

Sant det, selv har jeg hatt Banzai siden januar i år pga ønske om mest mulig data for pengene. Siste seks månedene har jeg ringt femsifrede- og 815-nummer under 10 minutter totalt så at de ikke har så bra priser på det har ikke så mye å si for min del. Slike samtaler tar jeg med hjemmetelefonen eller på jobb. Problemet er alle som kun ser på reklamene og hovedprisene uten å sjekke hva forbruk de faktisk har og hvor mye ny operatør vil komme til å koste. Om du tråler facebook-sidene til Chess, Netcom, Telenor, Djuce, Hello, One Call osv så er det alltid en del "hvorfor fikk jeg dobbelt så stor faktura enn lovet, alt skal jo være inkludert!!?" siden folk ofte ikke setter seg inn i hva de faktisk bruker mobilen til før de bytter.

 

Nå går jeg over til Hello for å få Telenor-dekning og fortsatt bra med data (opptil 40 gb før strup) og jeg ser at de blant annet har dårlige ringepriser i Norden og deler av Europa (1,49 per minutt innkommende/utgående samtaler) men greie datapriser i samme område (0,65 per mb). Jeg er mye i Storbritannia da vi har hus i London men der bruker jeg engelsk simkort og ringer med Facetime, Facebook Messenger eller Skype men det blir helt klart litt dyrere å ta i mot en samtale enn med Banzai som jeg har i dag. Hello blir likevel beste alternativ for mitt bruk da ingen andre har så mye data og Telenor-dekning med grei hastighet (40 mbit ned og 10 mbit opp) til en levelig pris.

Lenke til kommentar

Mobilmarkedet har forandret seg, en plass må de også tjene penger. Hadde vært greit med en litt mer detaljert sammenligning enn: https://www.tek.no/mobilabonnement.

 

Hvis man planlegger en del utenlandssamtaler og surfing er det lønnsomt å sjekke ordentlig. Talkmore har gode utenlandspriser, lurer på om de kan være billigst? Hvis jeg hadde hatt behov for ubegrensent telefoni hadde jeg byttet ditt.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

 

Når gjelder de nye prisene fra for eksisterende kunder? Her blir det også et bytte...

Kan svare meg selv - eksisterende kunder beholder de gamle prisene ut denne måneden. Altså blir de nye prisene på automatgiret gjeldende fra 1. desember.

 

Takk jeg lurte også på når de gjelder fra :) Har parkert to nummer hos chess med kontantabonnement og beholder det siste som jeg faktisk bruker en del, hos PepCall.

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest medlem-329093

Nå har jeg byttet fra PepCall på min siste telefon også, til Hello, fordi det alltid skjer noe uforutsett som jeg må ringe folk som jeg ikke kan legge på til og få til å ringe meg tilbake for, eller så må jeg slå på datatrafikk for å betale bussbilletten for det er ikke åpen wifi i nærheten og så fyker ti MB ut vinduet pga. prosesser i apper som står og venter på å få koble seg til nettet og kjøre noe idiotisk ting og tang, så jeg alltid kom over grensen for skifte fra 39,- til 139,- i måneden og noen ganger også 239,- grensen, så det lønner seg mye bedre å få en gigabyte i måneden og fri tale sms og mms og betale 99,- i måneden fast i stedet for å bli krevd for 239,- for en gigabyte som jeg ikke bruker mer enn halvparten av og knapt nok det. Og det er ingen bindingstid hos Hello :-)

 

(REDIGERT: Hello har også 4G, gratis BankID på mobil, gratis å ikke stå oppført i telefonkatalog/opplysning, gratis og enkelt å sperre teletorgnummer og innholdstjenester, og gratis tvilling-SIM-kort, selv om jeg ikke har noen bruk for sistnevnte. :-) )

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...