DeStefanO Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Hei, jeg har et asus a7n8x Delux mobo. *Har oppdatert Bios til v. 1007 (Fil navn: C18d1007.bin) Og dette gir meg følgenefeil mld (før bios flashen og) : "Bios Checksum error" Og at den venter på (gud hvet hva) i floppy disk a: Dette resulterte i at jeg (som over nevnt ) flashabios...... Men problemet vedvarer enda I et annet forum ble jeg bedt om å sette "Load Setup Defaults" i bios Men da ville ikke maskina starte i det hele tatt *Og det andre som skjer er at jeg har en hdd med ferdig inst win xp på og den vill ikke starte. Den bare restarter hver gang jeg kommer til der man skal se Win xp logoen. Så jeg tenkte jaja.. format.. Men etter at jeg har satt inn xp cdn og alle di første filene er lastet (system filer og instalasjons filer) crasher det og en blåskjerm kommer opp... Ikke forven tat jeg kan eller vet noe.. Så alle svar ønsket. Vet og kan du noe om dette . Plz post det her På forhånd takk. Hilsen Stefan Lenke til kommentar
tet Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Hos Asus står det å lese at etter at du har oppdatert din bios skal du: Ta ut strømkabel. Ta ut batteri på hovedkort, deretter kortslutte med "cmos clear" jumper et par sekunder. Sett deretter inn batteri og plugg inn strømkabel igjen. Prøv nå - se om ikke det hjelper (etter denne prosecdyren bør lu gå inn i bios og sette dine instillinger på nytt, da alt av dine data blir slettet - klokke, dato osv.) Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 (endret) ikke opdater til 1007, mye rare ting med den, sjekk www.nforcershq.com forumet, last ned 1006/1006 über derfra... den er den mest staabile jeg har hatt hvertfall. Og forresten så er en nye version av asusupdate (5.200** eller noe sånt) kommet ut, sjekk det på downloads hos ASUS Endret 14. november 2003 av bugbear Lenke til kommentar
Typho Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Jeg måtte reinstallere Win XP når jeg flashet biosen min... Du kan jo prøve det Lenke til kommentar
DeStefanO Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 Hei! Takk for mange og hurtige svar. Saa bedre ut etter at jeg hadde plukka ut bateriet + flasha cmos. Men da jeg skulle installere XP på nytt (på en s-ata disk) fikk jeg følgene feilmld (på en blåskjerm): PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AERA (teknisk info. : ***STOPP 0x00000050) Dette skjedde etter at alle instalerings filene var blitt lastet og jeg tror XP ta en reboot der før instaleringen begynner, mellom der hvis du forstår. Hører at S-ata driverene er intergrert i dette HK? Stemmer dette? Må jeg ha noen driver / kontroller installert for å installere nytt os? Håper på mere hjelp .. Hilsen Stefan Lenke til kommentar
abdobe Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Hører at S-ata driverene er intergrert i dette HK? Stemmer dette?Må jeg ha noen driver / kontroller installert for å installere nytt os? Yess, Fikk hjelp til det samme: 1-kopier driverne som fulgte med hovedkortet inn på en diskett. 2-boot maskina med widows cd'en, og trykk F6 med det samme blåskjermen starter å laste drivere (av og til trengs det 2-3 forsøk) Hold F6 inne helt til driverne er lastet, så vil du komme til en side hvor de spør om du ønkser å legge til andre drivere. 3-Sett inn disken med drivere, og trykk på valg "p". Deretter lastes driverne som trengs for at s-atadisken skal kunne brukes. 4-Følg videre anvisninger. Det var litt om og men med å finne driverne på CD'en som fulgte med hovedkortet. Åpne CD'en i explorer. Driveren som trengs ligger som enkeltfiler i Driverkatalogen. Du kopierer bare disse løse filene, og ikke underkatalog "disk 1 og disk 2". "Lykke til" (Fikk selv god hjelp her på forumet til dette.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå