Gå til innhold

Har ikke bakplate til hk'et, er det "farlig"?

fAight

Anbefalte innlegg

Hei,

Som topic'en sier, så mangler jeg denne bakplaten på hovedkortet mitt. Gjør det noe? Blir jo bra luftig i kabinettet. Eller er det farlig i forhold til f.eks. statisk elektrisitet? Kabinettet er jo nemlig ikke helt "tett"...vet ikke om dette har så mye å si. Det er jo faktisk folk som kjører pc'en med åpent kabinett.

Hvis dere ikke skjønner hva slags plate jeg mener, så er det den plata man noen ganger må skifte ut hvis hk'et har et annet utgangsoppsett til lyd, usb, ps2 parallell, com enn det som er på kabinettet.

Grunnen til at jeg ikke har denne plata er at jeg kjøpte hk'et brukt, og personen jeg kjøpte det av har glemt å sende det med - trolig har den nå blitt borte i posten.

mvh

ridgea

Endret av ridgea
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det kalles "i/o" paa nerdesprooget *grin*

i/o staar for input output, just like bios, basic input output sys. men iallefall... back to topic, nei det er ikke farlig, men som det er sagt her... vaer forsiktig aa ike brekk noe... det er kanskje ulempen med ikke aa ha platen der.. men en annen positiv ting er jo luft...

du faar avgjore selv, men plata er der mest pga bestemors hender... du skal ikek rore noe du ikke har peiling paa, eller i direkte betydning: bestemor skal ikke vaske Overalt!

Lenke til kommentar

Det ser ut som I/O-plata er på vei. Det jeg da lurer på, er om det går ann å feste dette på kabinettet uten å demontere hk'et. Syns nemlig det er så mye pes å skru av hk'et fra kabinettet:P Finner jo dette ut selv når tiden kommer, men er bare nysgjerrig jeg...

Lenke til kommentar

Dette med bakplater ja. er et problem det .

f.eks er endel nyere kor med lydkontaktene på tvers i forhold til utsparing på bakplate.

Noen som vet hvor man kan få tak i bakplater som kann tilpassesm disse?????

Litt off Topic men tenkte jeg kunne ta den her

Endret av slaraffen
Lenke til kommentar
pass på når du stikker inn ting, ikke brukt for mye kraft kan ting knekke.. særlig paralellporten er sjør

Tøys! I/O-plata er ikke der for å støtte opp portene, den skal kun hjelpe til med å identifisere portene og 'tette igjen' hullene mellom dem! Når du trykker ting på plass går all kraften på selve kontakten på hovedkortet, I/O-plata står bare rundt kontakten og ser på :)

Lenke til kommentar
pass på når du stikker inn ting, ikke brukt for mye kraft kan ting knekke.. særlig paralellporten er sjør

Tøys! I/O-plata er ikke der for å støtte opp portene, den skal kun hjelpe til med å identifisere portene og 'tette igjen' hullene mellom dem! Når du trykker ting på plass går all kraften på selve kontakten på hovedkortet, I/O-plata står bare rundt kontakten og ser på :)

Litt tøys tilbake igjen!

Når du rikler en av portene opp og ned så tar den borti bakplata, og ergo støtter bakplata opp.

DrErling

Lenke til kommentar

Litt tøys tilbake igjen!

Når du rikler en av portene opp og ned så tar den borti bakplata, og ergo støtter bakplata opp.

DrErling

Og hvilke porter er det som må 'rikles' på plass da? PS/2, RJ45, USB og 3,5mm-jack'er er alle tilkoblinger som glir rett inn. Det måtte i såfall vært parallellporten eller en integrert VGA-port.

Men om du må være så voldsom at hele porten rikles fram og tilbake, vel - da er jeg glad for at jeg ikke er ditt hovedkort! Kan så være at I/O-plata støtter noe, men det er så definitivt ikke meningen med den!

Lenke til kommentar
litt kjipt er det jo, men jeg pleier som regel ikke å se på baksiden...

jepp, skal prøve å være mere bevisst når jeg "stikker" inn ting neste gang...

Det er veldig viktig å være bevisst når man "stikker" inn ting.

Tog du an? Whatever! :D

prøvde å være litt humoristisk selv, derfor skrev jeg "stikker", skulle egentlig pynta på litt med smileys, men jeg skrev i Fastreply....*snøft* *snøft* herregud for en humor jeg har! :p:

...ja jeg tog an! Whatever :lol:

Lenke til kommentar
Dette med bakplater ja. er et problem det .

f.eks er endel nyere kor med lydkontaktene på tvers i forhold til utsparing på bakplate.

Noen som vet hvor man kan få tak i bakplater som kann tilpassesm disse?????

Litt off Topic men tenkte jeg kunne ta den her

...bakplater eller i/o-plater følger med hk'et. Så du skulle vel ha fått en plate som er tilpassa hk'et ditt...eller tenker jeg litt feil nå? :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...