Gå til innhold

Er det lureri? (iPhone 6s fra finn.no)

Anbefalte innlegg

Hei! vet ikke helt hvor dette passer men men. 

For en uke siden avtalte jeg kjøp av en iPhone 6s 64gb i gull av en utenlands person. Han brukte finn brukeren til firmaet sitt. Et male service firma. Han snakket flytende norsk og virket som en hyggelig fyr.På annonsen var det godt forklart og bilde av telefonen ubrukt i esken fortsatt forseglet. Han ville sende i oppkrav pga han hadde blitt svindlet ved bruk av finn betalingsgaranti. Jeg mente dette ikke var mulig men fikk telefonen for 7200kr så dette var billig. Han sendte telefonen etter ett parr dager i oppkrav. Jeg fikk sporingsnummer men etter flere dager var den fortsatt i oslo hvor den ble sendt fra. Snakket med han og posten mente den kan være forsvunnet. Han hadde rotet bort kvittering så han trengte skriftlig melding fra meg om hvem, hva og hvor mye jeg hadde kjøpt for. Men jeg har ikke gjort dette enda. Jeg har fått et brev fra posten om at jeg må skrive under på at jeg ikke har fått pakken. Så lurer på om dette kan være en måte og bli lurt på. At han kanskje har sendt en stein eller noe og får erstatning av posten på 7200kr. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett om han har pakket inn en stein og sendt så har han send en legitim pakke med postens tjenester og fått sporingsnummer. Innholdet i pakken har ingenting med forsvinningen å gjøre. Eneste måten man kan svindle slik er hvis man har en partner i posten som "mister" pakkene med vilje.

Hvis pakken var addresert til deg og dette er noe du forventet å få så bør du skrive under og heller melde ifra om at du tror dette kan være svindel. Svindlere utfører samme svindel flere ganger og hvis han selger mye på Finn så er det et tegn, han trenger selvfølgelig ikke selge iPhone's hele tiden, kan fint være "Finnsvindler" og selge forskjellige ting hver gang.

Lenke til kommentar

Hei! vet ikke helt hvor dette passer men men. 

For en uke siden avtalte jeg kjøp av en iPhone 6s 64gb i gull av en utenlands person. Han brukte finn brukeren til firmaet sitt. Et male service firma. Han snakket flytende norsk og virket som en hyggelig fyr.På annonsen var det godt forklart og bilde av telefonen ubrukt i esken fortsatt forseglet. Han ville sende i oppkrav pga han hadde blitt svindlet ved bruk av finn betalingsgaranti. Jeg mente dette ikke var mulig men fikk telefonen for 7200kr så dette var billig. Han sendte telefonen etter ett parr dager i oppkrav. Jeg fikk sporingsnummer men etter flere dager var den fortsatt i oslo hvor den ble sendt fra. Snakket med han og posten mente den kan være forsvunnet. Han hadde rotet bort kvittering så han trengte skriftlig melding fra meg om hvem, hva og hvor mye jeg hadde kjøpt for. Men jeg har ikke gjort dette enda. Jeg har fått et brev fra posten om at jeg må skrive under på at jeg ikke har fått pakken. Så lurer på om dette kan være en måte og bli lurt på. At han kanskje har sendt en stein eller noe og får erstatning av posten på 7200kr. .9

har ikke betalt noen ting så er jo ikke svindlet. Men virket noe muffins med det. Drar ned på posten i morgen og snakker med dem :) 

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Dette er jo uansett kun mellom han og posten. Om pakken er blitt borte så er jo de erstatningsansvarlige ovenfor han. Du har ingenting å vinne på svindel, så jeg ser ikke problemet med at du skriver under. Du har jo ikke hatt noe med dette å gjøre annet enn å vente på pakken.

Lenke til kommentar

Dette er jo uansett kun mellom han og posten. Om pakken er blitt borte så er jo de erstatningsansvarlige ovenfor han. Du har ingenting å vinne på svindel, så jeg ser ikke problemet med at du skriver under. Du har jo ikke hatt noe med dette å gjøre annet enn å vente på pakken.

Var det jeg tenkte. Ser jo ikke noe mulighet for at han skal få pengene mine utenat jeg de der jeg skal så, tar turen ned i morgen og finner ut av det :) måtte bare se om det var noen andre som tenkte at det var noe muffins fra utsiden på en måte :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...