Gjest Slettet-P8zKbRH56D Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 (endret) På windows syntes jeg det var veldig lett å lage en graf utifra x - og y-verdier på geogebra, men sliter med dette på mac. Kan også bruke excel til dette forsåvidt, men der har jeg heller ikke peiling på hvordan jeg får en tilpasset linje/graf utifra x-og y-verdier. Noen som vet hvordan man gjør det? Endret 1. november 2015 av Slettet-P8zKbRH56D Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 Der finnes en egen type graf i Excel til formålet. På engelsk tror jeg graf-typen heter "X-Y scatter". Geogebra burde óg fungere på mac, muligens med noen endringer i hvordan hurtigtaster fungerer i forhold til Windows. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-P8zKbRH56D Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 Der finnes en egen type graf i Excel til formålet. På engelsk tror jeg graf-typen heter "X-Y scatter". Geogebra burde óg fungere på mac, muligens med noen endringer i hvordan hurtigtaster fungerer i forhold til Windows. Aner ikke hvordan jeg går frem i Excel. Har søkt på youtube osv. har en mal, men alt er for en annen versjon av Excel. Mhm.. klarer ikke å finne ut hvordan jeg får tegnet grafen i geogebra etter at jeg har satt inn verdiene i regnearket. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Det ligger bokstavelig talt tusenvis av tutorialer og demonstrasjoner på nettet hvordan du gjør dette i Geogebra. Bare søk på "geogebra plot graph spreadsheet". Det kan hende du må lete litt før du finner en tutorial som viser akkurat det DU prøver å få til. Og så er det ikke skadelig å prøve seg frem på egen hånd - det er nesten sånn du lærer å bruke programmet. Om du bare prøver litt hardere så tror jeg du får det til. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-P8zKbRH56D Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Det ligger bokstavelig talt tusenvis av tutorialer og demonstrasjoner på nettet hvordan du gjør dette i Geogebra. Bare søk på "geogebra plot graph spreadsheet". Det kan hende du må lete litt før du finner en tutorial som viser akkurat det DU prøver å få til. Og så er det ikke skadelig å prøve seg frem på egen hånd - det er nesten sånn du lærer å bruke programmet. Om du bare prøver litt hardere så tror jeg du får det til. Hadde dårlig tid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå